worldblitz

Nieuwtjes, partijen uit de schaakwereld die je graag wil delen

Re: worldblitz

Berichtdoor kreeft58 » di 16 nov 2010, 15:07

martien schreef:Gisteren in Bennekom. Vandaag het echte werk live hier te volgen.


Werkt niet zo goed. Enne, wat voor werk was het dan in Bennekom? Bloed, zweet en tranen voor sommigen, ha, ha
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: worldblitz

Berichtdoor Pauwbase » di 16 nov 2010, 18:51

martien schreef:Fraaie beelden laten ze daar zien. Mooie tijdnoodfases!

Tijdnoodfases zijn ALTIJD mooi :-)
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: worldblitz

Berichtdoor Pauwbase » wo 17 nov 2010, 01:47

martien schreef:
On Tuesday, November 16th and Wednesday, November 17th the players will play 14 rounds each, from 15:00 local time (13:00 CET). On Thursday, Nobember 18th the last 10 rounds will be played, starting from 13:00 local time (11:00 CET). The rate of play for all games is 3 minutes plus 2 seconds increment.


Niet dat ik nou zo'n fan van increment ben, maar ben wel benieuwd of met dit tempo ervaring is opgedaan...Pauwbase..., kom er maar in!! ;)

Ik snap niet hoe je er tegen kan zijn.... Alle snelschaakpartijen op dit niveau zijn met increment, echt alles. Zat net nog een eindspel te kijken van Radjabov-Carlsen, waabij Carlsen 2 verbonden pionnen had tegen 1, maar ongelijke lopers. Na 30-40 zetten toch remise omdat Carlsen niet verder kwam. Gelukkig kan je niet iemand door de vlag jagen in zo'n eindspel. Wat mij betreft een keer uitproberen. Maar er zijn mensen die het opperste geluk halen uit iemand door de vlag jagen in potremise of totaal verloren stelling. Maar hoe hoger je schaakt, des te minder kom je dat soort mensen tegen :-)
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52


Keer terug naar Schaaknieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron