talktalk schreef:Pauw, ik heb je slotstelling nog eens bekeken. En als ik het goed heb gereproduceerd doel ik op de stelling waarin je Tc7 speelt. Ik dacht al dat Lf1 beter was. Je valt zijn dame aan en die kan niet goed weg anders verliest hij de loper op e6 met schaak. Aldus resteert Tc4 met zodanig materiaalverlies voor zwart dat het plus 4 is.
Nog beter dan Lf1 is Le3!
Volgens mij ging het verder met Tc7, Txd4 en jij speelde Txd4. Als zwart dan Db6 speelt en jij Txe7 dan staat het plus 7 voor zwart.
Klopt dit?
Talk talk
 Beter was Kh1, maar dat durfde ik niet aan vanwege matdreigingen op de onderste rij. Dan heb ik echter nog een duidelijk plusje en kom ik een pion voor en kan nog voor de winst gaan. Ik had daarvoor ook nog wel een kansje laten liggen, maar speelde te snel om hem op de klok onder druk te zetten.
 Beter was Kh1, maar dat durfde ik niet aan vanwege matdreigingen op de onderste rij. Dan heb ik echter nog een duidelijk plusje en kom ik een pion voor en kan nog voor de winst gaan. Ik had daarvoor ook nog wel een kansje laten liggen, maar speelde te snel om hem op de klok onder druk te zetten.

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten