Jermo Kooijmans wint open snelschaaktitel.

Alles op schaakgebied bij BSV

Jermo Kooijmans wint open snelschaaktitel.

Berichtdoor MartinM » di 14 maart 2017, 02:36

' of hoe uw jongste verslaggever de hoogst geeindigde Bennekommer werd' had het vervolg van de titel moeten zijn, Het is natuurlijk veel te laat voor een echt verslag, maar uw jv geniet nog na. Jermo Kooijmans wist de barrage van Stefan Bekker te winnen en mocht zich Open Bennekoms kampioen van 2017 noemen. De Bennekommers eindigde op de laatste drie plaatsen van de hoofdgroep. Een ultiem Zwitsers gambiet, verlies tegen Wim Thieme, koning weggeven in een partij tegen Martien Smit waar ik daarvoor sowieso mazzel had gehad geen dame te verliezen door strak spel van Martien en het vervolgens vroeg naar huis gaan van Wim Thieme, had me als zesde in de hoofdgroep gebracht. Na remise te maken tegen Ed, die Da0 ipv Da1 mat met de vlag op vallen deed en een overwinning op Hotze na een openingsfout zijnerzijds en vervolgens een strak gespeelde parij mijnerzijds, bleek, toen alle kruitdampen opgetrokken waren, dat Hotze en ik samen op de vierde plek stonden. Natuurlijk moest er een barrage gespeeld worden om uit te maken wie de 'beste' Bennekommer zou zijn . Ik was zo dom om twee partijen af te spreken, want de eerste wist ik redelijk overtuigend te winnen. De tweede had ik na een mooie comeback uit verloren positie, niet mogen verliezen, maar dat deed ik toch. De derde stond Hotze plus een heleboel, dus mocht ik zowaar een zet terugzetten die een stuk verloor. Daarna heeft Hotze heel lang geen goede zet meer gedaan en ik wel. Toren winnen was de kroon op het werk geweest, maar dan moet je hem wel pakken en ik weet niet meer hoe, maar het werd remise. De laatste barrage partij heb ik maar geclaimd toen Hotze, met nul comepensatie en meer dan twee minuten op de klok voor mij, een volle dame weggaf. Het was wel klaar. Was het over de hele avond verdiend? Nee, misschien niet echt. Voelde het lekker? Zeker weten!
MartinM
BSV runner-up
BSV runner-up
 
Berichten: 95
Geregistreerd: ma 08 feb 2010, 20:38

Re: Jermo Kooijmans wint open snelschaaktitel.

Berichtdoor MartinM » di 14 maart 2017, 08:22

Rinus, heb jij de uitslagen nog. Ik besef me dat de rest er een beetje bekaaid af komt zo, maar van de andere finalegroepen heb ik niet zoveel gezien. Weet alleen dat Harry afgetekend met 5 uit 5 groep 3 gewonnen heeft.
MartinM
BSV runner-up
BSV runner-up
 
Berichten: 95
Geregistreerd: ma 08 feb 2010, 20:38


Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten

cron