ratings augustus 2009

Alles op schaakgebied bij BSV

Re: ratings augustus 2009

Berichtdoor Pauwbase » di 28 jul 2009, 10:40

Osito schreef:Ik verwacht dat je me op de volgende lijst weer inhaalt Pauwbase ! Hoe ging je pot tegen Stefan (uitslag zegt vaak zo weinig) ?

Zie het draadje Toernooien >> Dieren. Kans gemist, maar wel weer wat geleerd ;-)
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: ratings augustus 2009

Berichtdoor aesculaapje » za 15 aug 2009, 13:25

Osito schreef:Bij sommige toernooien is het moeilijker om rating te winnen en is de kans op ratingverlies dus wat hoger dan bij anderen. Maar ja moet je daarom dan maar niet meedoen met dat toernooi ? ;)

Het speelt natuurlijk ook mee of het een leuk toernooi is. Daarnaast speelde Hotze t/m de laatste ronde mee voor de 1e prijs en dat is in een groot zomertoernooi natuurlijk nooit aan de orde.


Als hij 1e was geworden had hij neem ik aan geen punten verloren, of is die regel er weer uit/niet geldig op knsb-nivo? (dat een toernooiwinnaar geen ratingpunten inlevert?). Argument van Pauw om ook sterkere toernooien te bezoeken is natuurlijk correct. FM Hotze :P
aesculaapje
BSV clubschaker
BSV clubschaker
 
Berichten: 33
Geregistreerd: wo 29 okt 2008, 11:00

Re: ratings augustus 2009

Berichtdoor Osito » ma 17 aug 2009, 08:36

Je individuele partijen gelden gewoon, dus toernooiwinst geeft geen bonuspunten. Overigens als je de redenatie doortrekt dat Hotze sterke tegenstanders moet opzoeken, zou dat ook inhouden dat hij wellicht ergens 1e klasse KNSB moet gaan spelen. :shock:
Osito
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 109
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 19:51

Re: ratings augustus 2009

Berichtdoor Pauwbase » ma 17 aug 2009, 11:45

Osito schreef:Je individuele partijen gelden gewoon, dus toernooiwinst geeft geen bonuspunten. Overigens als je de redenatie doortrekt dat Hotze sterke tegenstanders moet opzoeken, zou dat ook inhouden dat hij wellicht ergens 1e klasse KNSB moet gaan spelen. :shock:

Welnee, alleen voor toernooien! :roll: ;-)
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: ratings augustus 2009

Berichtdoor aesculaapje » di 25 aug 2009, 12:24

Osito schreef:Je individuele partijen gelden gewoon, dus toernooiwinst geeft geen bonuspunten. Overigens als je de redenatie doortrekt dat Hotze sterke tegenstanders moet opzoeken, zou dat ook inhouden dat hij wellicht ergens 1e klasse KNSB moet gaan spelen. :shock:


Ik weet dat een toernooizege geen bonuspunten oplevert, maar er was eens (of nog steeds?) een regel dat een toernooiwinnaar geen ratingpunten kan verliezen, ik vraag me af of die regel binnen de knsb ook geldt/gold
aesculaapje
BSV clubschaker
BSV clubschaker
 
Berichten: 33
Geregistreerd: wo 29 okt 2008, 11:00

Re: ratings augustus 2009

Berichtdoor Pauwbase » di 25 aug 2009, 13:44

aesculaapje schreef:
Osito schreef:Je individuele partijen gelden gewoon, dus toernooiwinst geeft geen bonuspunten. Overigens als je de redenatie doortrekt dat Hotze sterke tegenstanders moet opzoeken, zou dat ook inhouden dat hij wellicht ergens 1e klasse KNSB moet gaan spelen. :shock:


Ik weet dat een toernooizege geen bonuspunten oplevert, maar er was eens (of nog steeds?) een regel dat een toernooiwinnaar geen ratingpunten kan verliezen, ik vraag me af of die regel binnen de knsb ook geldt/gold

Die was er ooit wel, maar volgens mij alleen bij de FIDE-rating. En die regel is heel lang geleden al afgeschaft. Ik ga het niet opzoeken, maar denk al zeker 10 jaar geleden. Het kan natuurlijk ook niet goed zijn voor de stabiliteit van het ratingsysteem, zo'n regel.
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: ratings augustus 2009

Berichtdoor Pauwbase » wo 04 nov 2009, 01:53

Inmiddels aanbeland bij de novemberratings. Dalen is mij een bekend verschijnsel, maar dit is de overtreffende trap ;-)

Afbeelding
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: ratings augustus 2009

Berichtdoor webmaster » wo 04 nov 2009, 17:53

Pauwbase schreef:Inmiddels aanbeland bij de novemberratings. Dalen is mij een bekend verschijnsel, maar dit is de overtreffende trap ;-)

Afbeelding



Was al ruim een week bekend hoor! Het is crisis he! Maar het einde van de crisis is in zicht.
Ik ben het tijdstip voorbij om me daar nog druk om te maken. :lol:
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: ratings augustus 2009

Berichtdoor Mark » do 05 nov 2009, 10:25

Als jij qua rating blijft meebewegen met de economie dan zit je over een jaar of 10 op IM-niveau :D
Mark
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 169
Geregistreerd: di 30 sep 2008, 13:14

Re: ratings augustus 2009

Berichtdoor webmaster » do 05 nov 2009, 17:40

Mark schreef:Als jij qua rating blijft meebewegen met de economie dan zit je over een jaar of 10 op IM-niveau :D


Dat vind ik een nobel streven om mee met pensioen te gaan! :lol:
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

VorigeVolgende

Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten

cron