interne competitie 2009/2010

Alles op schaakgebied bij BSV

Re: interne competitie 2009/2010

Berichtdoor Pauwbase » di 13 okt 2009, 23:58

Allereerst, een prachtig verslag van Rini! Hulde! :lol:

In mijn partij tegen Hotze was ik de gelukkigste. Na een wat mislukte opening van zwart kwam ik in onderstaande prettige stelling terecht.

Afbeelding

Zoals Hotze na de partij aangaf had ik hier met 13.e5 mijn voordeel vastgehouden. Na mijn matige 13.Dd3?! kwam 13...Pb4 en was de stelling weer helemaal in evenwicht. Daarna had ik nog wel weer een kans op een voordeel, maar dat verdween ook weer en toen stond het zo:

Afbeelding
Met 18...c5! kwam de break die volledig gelijkspel gaf. Na 19.dxc5 had zwart moeten voortzetten met 19...Lxf3 20.Dxf3 Txc5 21.Txc5 Dxc5 =

In plaats daarvan speelde zwart 19...Txc5? en dat leverde mij voordeel op na 20.Txc5 Dxc5 21.Dxd7! Lxf3 22.gxf3

Afbeelding

De pion kan niet worden terug genomen, want na 22...Pxe5?? kwam 23.Df5 en zwart verliest een stuk (23...Te8 24.Lxf7+)

23...Pxf3+
24. Dxf3 g6
25. Df6! Dh5
26. Lxf7+ en mat in een paar
1-0

Beetje een lucky dus, maar wat geeft het :lol:
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: interne competitie 2009/2010

Berichtdoor Pauwbase » wo 14 okt 2009, 00:03

eagle schreef:Je loopt het risico dat als je scherp speelt met g4 er ook hard af kunt gaan. In de siciliaan is het evenwicht maar wankel. Ik dacht echter een goede zet te zien (Pd5), speelde in mijn enthousiasme te snel. Had iets langer en beter moeten kijken. Vond achteraf Pd5 dus een slechte zet. Daardoor ging mijn centrum er aan. Dat was het begin van het einde. Wel vermeldenswaard is dat het oordeel van onze verslaggever nu veranderd is in vernietigend verslagen. Kijk, dan heeft Martijn toch succes gehad met zijn reaktie. Ik ben overigens benieuwd naar zijn partij tegen Hotze, daar kunnen we vast meer van leren. Ik heb verder af en toe gekeken naar de partij tussen Martijn2 en Rini, die zou ik ook wel eens willen zien, ik vond het verpletterend. ;)
Reken je verder niet te rijk met de interim wedstrijdleider, die stopt er 31 december definitief mee. Wie wil?

Moet inderdaad zeggen, jij bent een van de zeer weinigen die het Siciliaans met open vizier durft te bestrijden. De rest speelt allemaal 2.Pc3 (bah) 2.c3 (bah) of 2.c4 (pffffff). Daarvoor alsnog postuum een onderscheiding! :lol:
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: interne competitie 2009/2010

Berichtdoor kreeft58 » wo 14 okt 2009, 00:09

Pauwbase schreef:Allereerst, een prachtig verslag van Rini! Hulde! :lol:

In mijn partij tegen Hotze was ik de gelukkigste. Na een wat mislukte opening van zwart kwam ik in onderstaande prettige stelling terecht.

Afbeelding

Zoals Hotze na de partij aangaf had ik hier met 13.e5 mijn voordeel vastgehouden. Na mijn matige 13.Dd3?! kwam 13...Pb4 en was de stelling weer helemaal in evenwicht. Daarna had ik nog wel weer een kans op een voordeel, maar dat verdween ook weer en toen stond het zo:

Afbeelding
Met 18...c5! kwam de break die volledig gelijkspel gaf. Na 19.dxc5 had zwart moeten voortzetten met 19...Lxf3 20.Dxf3 Txc5 21.Txc5 Dxc5 =

In plaats daarvan speelde zwart 19...Txc5? en dat leverde mij voordeel op na 20.Txc5 Dxc5 21.Dxd7! Lxf3 22.gxf3

Afbeelding

De pion kan niet worden terug genomen, want na 22...Pxe5?? kwam 23.Df5 en zwart verliest een stuk (23...Te8 24.Lxf7+)

23...Pxf3+
24. Dxf3 g6
25. Df6! Dh5
26. Lxf7+ en mat in een paar
1-0

Beetje een lucky dus, maar wat geeft het :lol:


Inhakend op de eerste zin en die van Cock! Ik denk dat het mijn laatste bijdrage was als verslaggever bij BSV!
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: interne competitie 2009/2010

Berichtdoor Pauwbase » wo 14 okt 2009, 01:40

kreeft58 schreef:Inhakend op de eerste zin en die van Cock! Ik denk dat het mijn laatste bijdrage was als verslaggever bij BSV!

Als iemand het nog snapt dan hoor ik het graag. Ik mag niks over het verslag zeggen, zelfs niet dat het prachtig is! :roll: Ik mag ook mijn partijen niet laten zien, want misschien staat er dan wel iets wat niet of anders in het verslag staat.

Ik geef het op (0-1). Ik geef hier geen commentaar meer. Toch geen hond die het leest, dus daar gaat weinig aan verloren. Maar Rini kan ik aanraden er inderdaad eens mee te stoppen, want ik kan me niet voorstellen dat dit goed is voor je bloeddruk als je achter iedere boom een vijand ziet.

Signing off,

Pauwbase.
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: interne competitie 2009/2010

Berichtdoor eagle » wo 14 okt 2009, 10:00

martien schreef:
Reken je verder niet te rijk met de interim wedstrijdleider, die stopt er 31 december definitief mee. Wie wil?


Dat is aan het bestuur!

Dat vind ik wel iets te gemakkelijk, het zal toch een van de leden moeten zijn die het gaat doen. Of wou je iemand extern aantrekken, kan natuurlijk ook, er is genoeg in kas.
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 272
Geregistreerd: wo 15 okt 2008, 00:12

Re: interne competitie 2009/2010

Berichtdoor Mark » wo 14 okt 2009, 10:38

Pauwbase schreef:
kreeft58 schreef:Inhakend op de eerste zin en die van Cock! Ik denk dat het mijn laatste bijdrage was als verslaggever bij BSV!

Als iemand het nog snapt dan hoor ik het graag. Ik mag niks over het verslag zeggen, zelfs niet dat het prachtig is! :roll: Ik mag ook mijn partijen niet laten zien, want misschien staat er dan wel iets wat niet of anders in het verslag staat.

Ik geef het op (0-1). Ik geef hier geen commentaar meer. Toch geen hond die het leest, dus daar gaat weinig aan verloren. Maar Rini kan ik aanraden er inderdaad eens mee te stoppen, want ik kan me niet voorstellen dat dit goed is voor je bloeddruk als je achter iedere boom een vijand ziet.

Signing off,

Pauwbase.


Ik meld mij dan als de hond die het wel leest en volgt en het leuk vind. En hoe vaak is Rini al gestopt als verslaggever? Volgens mij leeft ie van die bloeddrukverhoging :D Oftewel, niet allemaal zo hoog opnemen, heeft totaal geen zin. En nogmaals, ik zou je verslagen dan wel missen Pauwtje !
Mark
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 169
Geregistreerd: di 30 sep 2008, 13:14

Re: interne competitie 2009/2010

Berichtdoor htj » wo 14 okt 2009, 10:39

Die volgorde was ik eerst van plan. :(
htj
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 154
Geregistreerd: zo 02 nov 2008, 14:20

Re: interne competitie 2009/2010

Berichtdoor kreeft58 » wo 14 okt 2009, 11:42

Pauwbase schreef:
kreeft58 schreef:Inhakend op de eerste zin en die van Cock! Ik denk dat het mijn laatste bijdrage was als verslaggever bij BSV!

Als iemand het nog snapt dan hoor ik het graag. Ik mag niks over het verslag zeggen, zelfs niet dat het prachtig is! :roll: Ik mag ook mijn partijen niet laten zien, want misschien staat er dan wel iets wat niet of anders in het verslag staat.

Ik geef het op (0-1). Ik geef hier geen commentaar meer. Toch geen hond die het leest, dus daar gaat weinig aan verloren. Maar Rini kan ik aanraden er inderdaad eens mee te stoppen, want ik kan me niet voorstellen dat dit goed is voor je bloeddruk als je achter iedere boom een vijand ziet.

Signing off,

Pauwbase.


Iedereen mag over het verslag zeggen wat ie wil en mijn verkeerde gevoel heeft even niets met jouw hulde van doen Pauwbase en zeker heb ik geen last van vijanden achter bomen. Echter komt nu weer iemand negatief terug op een kleine correctie van mijn kant over een ietwat verkeerde beoordeling van een vorige partij door mij. En het is simpel weg niet leuk Mark, Pauwbase en Hotze, als dat telkens gebeurt. Het kost mij gewoon veel inspanning om op dinsdagmorgen dat allemaal voor de pers op tijd te regelen. Kritiek is best, maar het moet wel hout snijden. En dat doet het meestal niet, omdat het altijd om eigen belangentjes of egotripperij gaat. En daarom zeg ik: geef mijn portie maar aan fikkie!
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: interne competitie 2009/2010

Berichtdoor htj » do 15 okt 2009, 13:14

Ik zie dat er een misverstand is ontstaan.

Die volgorde was ik eerst van plan.
Dat was totaal niet over JULLIE discussie.

Deze opmerking ging over de partij. De volgorde van zetten na xc5 van Martijn Pauw. Ik was eerst van plan om de Rybka volgorde te spelen maar op het moment van zetten was ik dit vergeten of werd ik teveel verleid door de lelijke pionnenstructuur die ik ook kon veroorzaken.
htj
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 154
Geregistreerd: zo 02 nov 2008, 14:20

Re: interne competitie 2009/2010

Berichtdoor kreeft58 » do 15 okt 2009, 13:57

htj schreef:Ik zie dat er een misverstand is ontstaan.

Die volgorde was ik eerst van plan.
Dat was totaal niet over JULLIE discussie.

Deze opmerking ging over de partij. De volgorde van zetten na xc5 van Martijn Pauw. Ik was eerst van plan om de Rybka volgorde te spelen maar op het moment van zetten was ik dit vergeten of werd ik teveel verleid door de lelijke pionnenstructuur die ik ook kon veroorzaken.


Oké Hotze.
En voor alle duidelijkheid: ik stuur wel een korte inleiding plus uitslagen en stand naar de pers en zet dat tevens op de website. Daar lever ik eveneens een foto bij.
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

VorigeVolgende

Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten

cron