Halve finale beker

Alles op schaakgebied bij BSV

Halve finale beker

Berichtdoor eagle » zo 18 apr 2010, 17:14

Afgelopen maandag stond de halve finale gepland voor de beker, met als partijen Noel Bovens- Martijn Pauw en Wim Thieme- Hotze Hofstra.
Door de gespeelde wedstrijden voor de OSBO-cup is dit niet doorgegaan. Ik roep de 4 spelers op zo mogelijk morgen aanwezig te zijn om deze partijen in te halen.
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 272
Geregistreerd: wo 15 okt 2008, 00:12

Re: Halve finale beker

Berichtdoor webmaster » zo 18 apr 2010, 22:25

eagle schreef:Afgelopen maandag stond de halve finale gepland voor de beker, met als partijen Noel Bovens- Martijn Pauw en Wim Thieme- Hotze Hofstra.
Door de gespeelde wedstrijden voor de OSBO-cup is dit niet doorgegaan. Ik roep de 4 spelers op zo mogelijk morgen aanwezig te zijn om deze partijen in te halen.


Ik begreep van Wim dat ie er maandag niet is en het een week later wil gaan doen en ook Martijn noemde zoiets.
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Halve finale beker

Berichtdoor Pauwbase » ma 19 apr 2010, 12:57

thiemewj schreef:Aanstaande maandag ben ik verhinderd. Ik heb al tegen Hoze gezegd dat we op 26 april kunnen spelen.

Ik speel ook niet. Vannacht om 01:30 uur klaar met werken, vanochtend 07:45 uur weer verder :-(
Wil wel volgende week, als Noel dan ook kan.
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: Halve finale beker

Berichtdoor webmaster » di 27 apr 2010, 00:43

Met een verrassende finale: Thieme - Pauwbase. Eerstgenoemde heeft wit na loting.
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Halve finale beker

Berichtdoor webmaster » di 15 jun 2010, 01:00

En het werd een echte finale! Lange tijd leek het er op dat Wim een voorzichtig initiatief leek te pakken. Martijn verbruikte (zoals gewoonlijk) vrijwel al zijn bedenktijd om optimaal te verdedigen. In de eindfase van de partij zocht Wim lang naar een winnend plan maar hij gaf geleidelijk het initiatief weg.
In het eindspel maakte Martijn optimaal gebruik van de toegevoegde tijd. Ergens deed hij een onreglementaire zet (koning naast koning) en ik vraag me serieus af of de 50 zetten regel niet had kunnen geclaimd door Wim, maar dan had hij zetten moeten tellen. Helaas is het filmpje wat ik maakte corrupt, anders was het aardig geweest om dit te checken.
Martijn bleef koelbloedig in het eindspel en won uiteindelijk, en daarmee de beker!!!
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Halve finale beker

Berichtdoor htj » di 15 jun 2010, 11:28

Gefeliciteerd Martijn :) met de beker. Jammer voor Wim want de weg naar de finale was natuurlijk erg netjes.

Uit het verslag en heel veel eerdere partijen(o.a. Ton 2x) verdien je wat mij betreft een extra titel.
Mr. Increment ;)
htj
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 154
Geregistreerd: zo 02 nov 2008, 14:20


Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten

cron