Finale OSBO Cup

Alles op schaakgebied bij BSV

Finale OSBO Cup

Berichtdoor kreeft58 » za 29 mei 2010, 11:39

Bennekom speelt in de halve finale tegen Denk en Zet. De andere wedstrijd is Wageningen 3 - ASV 4. Zie www.asv-schaken.nl voor een semi-live veslag.
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: Finale OSBO Cup

Berichtdoor webmaster » za 29 mei 2010, 12:44

kreeft58 schreef:Bennekom speelt in de halve finale tegen Denk en Zet. De andere wedstrijd is Wageningen 3 - ASV 4. Zie http://www.asv-schaken.nl voor een semi-live veslag.


Ik kan er helaas niet bij zijn maar volg het wel via ASV. Succes boys. Ziet er spannend uit!!!
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Finale OSBO Cup

Berichtdoor webmaster » za 29 mei 2010, 14:15

Jammer! Geen finale. We kunnen wel spreken van een pechloting dit jaar! De sterkste in de halve finale...
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Finale OSBO Cup

Berichtdoor Pauwbase » zo 30 mei 2010, 13:10

Halve finale tegen Denk en Zet: kansloos!

Ik was na een fout in de opening (dacht dat paard naar b1 moest in deze variant, maar dat was net een subtiel andere variant) duidelijk in het nadeel. In tijdnood kwam ik weer helemaal terug in de partij en stond het gelijk, ik had zelf kansen op voordeel. Blunder betekende direct het einde, maar het stond toen al 0-2 en Hotze vocht voor remise.
Afbeelding
Hotze kreeg met wit voordeel, hij won een pion. Zijn tegenstander had wel wat compensatie, maar niet genoeg. in het middenspeel kreeg Hotze het steeds moeilijker en in totaal verloren stelling wist hij zijn tegenstander nog net door de vlag te beuken voordat hij mat zou worden gezet.
Afbeelding
Ed kreeg in zijn lijfopening een Fritz10-zet tegen en moest alle zeilen bij zetten om niet direct te verliezen. Zoals het ging kwam hij er ook niet aan te pas en ongetwijfeld is hij vandaag bezig het lek te repareren :-)
Afbeelding
Bij Teunis zag het er zeer goed uit. Een misplaatst h4 gaf zwart al heel snel voordeel. Zwart won een pion, maar deed het in de afwikkeling naar het eindspel fout en ineens had wit compensatie. En zwart kwam steeds slechter te staan, tot een verloren eindspel waarin de damevleugelpionnen van wit niet te houden waren.
Afbeelding

Dat zijn dus 2 kleine plusjes in de opening (Hotze, Teunis) en de kans op een pluskje in het eindspel (Martijn) en dat is iets te weinig om naar de finale te gaan. Erg sterk team trouwens, dat Denk en Zet. Gelukkig zitten ze nog niet in de Promotieklasse, maar het zal niet heel lang meer duren vrees ik.
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: Finale OSBO Cup

Berichtdoor talktalk » zo 30 mei 2010, 21:55

Martijn dank voor je analyse. Het scoreverloop van stellingsvoordeel van mijn tegenstander vertoont
gelijkenis met de zetelopmars van de VVD!
ik moet er nog eens goed nakijken. Ik was al met een andere variant bezig om wat te kunnen
afwisselen in 4-pionnenvariant. Misschien moet ik dit proces versnellen!

Jammer dat je paard op b1 niet werkte. Was op d4 direct g4 nog een verbetering.
Ik vond jouw opening wel ruimtevoordeel bieden met kansen op de koning!
talktalk
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 342
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 11:02

Re: Finale OSBO Cup

Berichtdoor Pauwbase » ma 31 mei 2010, 14:16

talktalk schreef:Martijn dank voor je analyse. Het scoreverloop van stellingsvoordeel van mijn tegenstander vertoont
gelijkenis met de zetelopmars van de VVD!
ik moet er nog eens goed nakijken. Ik was al met een andere variant bezig om wat te kunnen
afwisselen in 4-pionnenvariant. Misschien moet ik dit proces versnellen!

Jammer dat je paard op b1 niet werkte. Was op d4 direct g4 nog een verbetering.
Ik vond jouw opening wel ruimtevoordeel bieden met kansen op de koning!

In de variant waarin Pb1! wel gespeeld wordt, heeft zwart de actie c6-b5-b4 gedaan. Maar zaterdag was het a6-b5-b4. Nu is veld d5 wel beschikbaar (al wordt er daar wel geruild) en in de c6-variant niet. Schaken is makkelijk, thuis met een database erbij!

g4 was het ook niet, zwart slaat op e3, wit ruilt 2x op d8 en neemt dan op h5 zijn stuk terug en blijft zitten met heel zwakke pionnen, waarvan er al eentje (e5) direct gaat vallen.

Ik stel voor dat we allebei een paar sterke verbeteringen ontwikkelen in het BSV-lab, want volgend seizoen komen we ze zeker weer tegen. Je kan 2x van BSV winnen, maar drie keer achter elkaar is onmogelijk! (tot het tegendeel bewezen is in ieder geval :lol:)
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52


Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten

cron