Bedrijfsschaken

Alles op schaakgebied bij BSV

Bedrijfsschaken

Berichtdoor webmaster » za 01 nov 2008, 02:02

Net terug uit Arnhem, alwaar ik met een team van mijn werk (stichting Karakter) een zwaarbevochten gelijkspel (2-2) tegen topfavoriet Ohra/Vgpp (=provincie) heb behaald. Zelf speelde ik in een KI een felbevochten remise tegen een ex 2000 speler. Dat giert nog wel even door de kop. :ugeek:
Morgen gaan we proberen semi-live verslag te doen van BSV1-ASV4. 8-)
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Bedrijfsschaken

Berichtdoor kreeft58 » za 01 nov 2008, 10:19

martien schreef:Net terug uit Arnhem, alwaar ik met een team van mijn werk (stichting Karakter) een zwaarbevochten gelijkspel (2-2) tegen topfavoriet Ohra/Vgpp (=provincie) heb behaald. Zelf speelde ik in een KI een felbevochten remise tegen een ex 2000 speler. Dat giert nog wel even door de kop. :ugeek:
Morgen gaan we proberen semi-live verslag te doen van BSV1-ASV4. 8-)


Je bedoeld zeker vandaag, want morgen is het zondag :lol:
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: Bedrijfsschaken

Berichtdoor webmaster » za 29 nov 2008, 00:32

Vandaag de tweede ronde. We speelden tegen het tweede team van Kema. Ze werden kansloos van het bord gedrukt met 3,5-0,5. Zelf was ik als laatste klaar. Ik was ook als laatste binnen. Parkeren in Arnhem centrum is geen lolletje :twisted:
De partij wel. Vanaf het begin het initiatief genomen met constant plaagstootjes die hij allemaal pareerde. Totdat mijn loperpaar een beslissende rol gingen spelen. Ik moest het voordeel nog wel uitmelken maar kon uiteindelijk in het eindspel 3 pionnen van hem snoepen alvorens hij opgaf. ;)
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Bedrijfsschaken

Berichtdoor webmaster » za 31 jan 2009, 01:07

Vanavond (nog net) werd de derde ronde verspeeld in het BSA (Bedrijfs Schaken Arnhem). Onze sterkste man was op het laatste moment verhinderd. We speelden tegen een van de mindere teams, maar de opdracht luidde: winnen, om mee te doen voor het kampioenschap in de tweede klasse.
St. Karakter won ook deze wedstrijd. Zelf behaalde ik na 3 kwartier (15 zetten) het punt tegen een huisschaker. Naast mij speelde een collega, die voor het eerst met klok en in een wedstrijd speelde (op mijn initiatief). Hij hield het lang vol maar werd geleidelijk weggetikt.
Daarna duurde het even maar op de twee hoogste borden werden twee punten behaald zodat we met 3-1 wonnen. Door dit resultaat, en dankzij het gelijkspel van twee medeconcurrenten gaan we aan de kop en hebben met nog twee ronden te gaan het kampioenschap (en promotie naar de eerste klasse) in eigen hand.
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Bedrijfsschaken

Berichtdoor webmaster » za 07 maart 2009, 01:11

In de 4e ronde speelden we vanavond als koploper tegen medeconcurrent Arentheem, een team sympathieke docenten van deze school in Arnhem. We waren te gast bij Arcadis, vlak achter Arnhem CS.
De inzet was winnen om de eerste plaats te behouden, want het team van OHRA (waar we in de eerste ronde tegen gelijkspeeld hadden) zat op het vinkentouw.
Marco behaalde op bord 4 een simpele overwinning tegen een huisschaker. De start was dus goed maar die werd door mij persoonlijk om zeep geholpen. Met wit verliezen is geen lolletje! :oops:
Onze supergastspeler Koen Maasen vd Brink wist op bord 1 regelmatig te winnen. Daarna was het aan Ruud om op 2 minimaal remise te behalen. Hij bood in betere stelling remise aan wat werd aangenomen.
We staan nu een half wedstrijdpunt voor op OHRA (zij wonnen met 3,5-0,5) met evenveel bordpunten en hebben dus alles nog in eigen hand. Bij winst kampioen en volgend jaar tegen de zwaargewichten uit de regio! Bij remise w.s ook.
Ondertussen melden (zwakkere) spelers zich aan voor ons team. Ik overweeg een tweede team op te starten voor het nieuwe seizoen.
Vanmiddag komt Meppel! :mrgreen:
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Bedrijfsschaken

Berichtdoor webmaster » za 04 apr 2009, 00:54

Jaja! het eerste seizoen is een feit, en we zijn kampioen!!! :D
Vrijdagavond in het luxe Ohragebouw werd de 5e en laatste ronde van het BSA verspeeld. In de eerste groep werd Gemeente 1 volgens verwachting kampioen. Dat doen ze al jaren met de broertjes Wille aan de hoofdborden dus dat werd ook verwacht.
In groep 2 speelden wij (Karakter) dit jaar voor het eerst mee. Doelstelling was promotie naar groep 1.
In de laatste ronde speelden we tegen de nr 3 in de groep: de reserves van Gemeente Arnhem. Op het vinkentouw zat OHRA/Vgpp. Bij aanvang van deze ronde hadden we een half wedstrijdpunt voorsprong. Op bordpunten waren de verschillen nihil in de top 3. Omdat er twee teams promoveren leerde een rekensom dat een gelijkspel voldoende moest zijn. Vlak voor de wedstrijd keken we mekaar diep in de ogen!! We gaan voor het kampioenschap!!
Evenals in de vorige ronde had de teamleider (ik zei de gek :mrgreen: ) supersub Koen Maassen vd Brink op het eerste bord gezet met zwart. Ruud wilde wit en speelde op twee. Marco zat op 3 en ondergetekende ging op 4 werken aan het einde van een vormcrisis. :twisted:
Uiteindelijk wonnen we met 4-0!! Marco overspeelde zijn tegenstander. Met een simpele truc won hij een pion. Enkele krachtzetten later de partij. Koen won regelmatig. Ik overwoog om remise aan te bieden maar mijn tegenstander verbruikte zoveel tijd, en ik kreeg geleidelijk een voordeeltje. Ruud wist met goede zetten te winnen. Daarna besloot ik door te spelen. Met niks meer op het spel kon ik het kleine voordeel optimaal benutten en won als vierde!!
Volgend jaar dus in groep 1 tegen Homs en de broers Wille. Das een ander niveau en dan moeten we vol aan de bak!
We kijken terug op een succesvol jaar! Overigens won OHRA ook met 4-0 en werd tweede in de groep.
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Bedrijfsschaken

Berichtdoor Mark » za 04 apr 2009, 10:00

Gratuliere ! Zo hoort dat!
Mark
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 169
Geregistreerd: di 30 sep 2008, 13:14

Re: Bedrijfsschaken

Berichtdoor htj » za 04 apr 2009, 11:41

Klasse Martien :D :D :D
htj
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 154
Geregistreerd: zo 02 nov 2008, 14:20

Re: Bedrijfsschaken

Berichtdoor kreeft58 » za 04 apr 2009, 13:53

htj schreef:Klasse Martien :D :D :D


Natuurlijk gefeliciteerd Martien! Alleen erg jammer dat er bij HTJ en Mark kennelijk geen felicitatie af kon voor het derde :( Gewonnen, veilig en ook veilig bij extra degradatie! :D
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: Bedrijfsschaken

Berichtdoor Mark » ma 06 apr 2009, 09:13

kreeft58 schreef:
htj schreef:Klasse Martien :D :D :D


Natuurlijk gefeliciteerd Martien! Alleen erg jammer dat er bij HTJ en Mark kennelijk geen felicitatie af kon voor het derde :( Gewonnen, veilig en ook veilig bij extra degradatie! :D


Werkelijk altijd wat te miepen die man... Natuurlijk is het voor het derde ook mooi, maar felicitaties om niet degraderen of om een kampioenschap... Maar goed, blijft mooi zo.
Mark
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 169
Geregistreerd: di 30 sep 2008, 13:14

Volgende

Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten