ASV 3 - Bennekom 6-2

Alles op schaakgebied bij BSV

ASV 3 - Bennekom 6-2

Berichtdoor kreeft58 » za 11 dec 2010, 23:24

Kan even het woordje ASV niet meer zien en wil zeker niet meer praten over de speellocatie van ASV extern: Grand Café Lorentz.
Vorig seizoen ASV 4- Bennekom 4,5-3,5 :mrgreen: Dit seizoen ASV 4 - Bennekom 5-3 en nu zaterdag 11 december ASV 3- Bennekom 6-2 :mrgreen: :mrgreen: :cry:
Het ligt vast aan de competitieleider, die al onze uitwedstrijden tegen ASV in dat Grand Café laat spelen. En dan te weten dat we er nog een keer naar toe moeten, te weten: voor de slotronde. Dus liefst drie keer dit seizoen naar die zeker weten behekste speellocatie. Als dat geen opzetje is :( ;)
Goed, we hebben het drama bij de Chinees in Bennekom enigszins weggespoeld. En verder wil ik er even helemaal niks over zeggen, laat staan schrijven. Of het moet zijn: Grand Café? Bah, bah, bah :oops: :shock: :o Of het moet zijn: teamcaptain hangt de schaakdoos aan de beuken van De Commanderij :?
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: ASV 3 - Bennekom 6-2

Berichtdoor webmaster » zo 12 dec 2010, 14:17

Dan maar door de ogen van de tegenstander:

Al jaren is Bennekom een van de kandidaten voor de promotieplaatsen. Steeds gaat het ergens mis en meestal doordat er één sterker team meedoet. De laatste jaren zijn de teams van ASV de grootste hindernis voor Bennekom. Zo werd vorig seizoen en eerder dit seizoen al verloren van ASV 4 en nu weer was ASV 3 een te groot obstakel voor de Bennekomse schakers. Kees Sep opende de score met een puntendeling. Terwijl Bert Duijker best nog wat had kunnen proberen, koos deze toch voor een vredesvoorstel. Kees Sep accepteerde gretig. Te meer daar er op de andere borden door de ASV-ers mooie dingen gedaan werden. Wouter Abrahamse zette een aanval op tegen invaller Chris van Oosterwijk. Tegen de tijdcontrole werd de druk te groot voor de Bennekommer. Op vrijwel hetzelfde moment won ook Martijn Boele. Martijn Pauw was nog wel goed uit de opening gekomen, maar met de teruglopende tijd werd de kwaliteit van de zetten ook minder. Met toren en vier pionnen tegen twee stukken kreeg Martijn Boele de overhand en in tijdnood gaf Martijn Pauw ook nog eens een kwaliteit. Dat was teveel van het goede. Gerben Hendriks speelde tegen Jan Wouters en dan weet je dat de degelijkheid het van het spektakel gaat winnen. Beide partijen maakten geen fouten en remise was dan ook logisch. De mooiste partij van de middag was van Remco Gerlich. In het middenspel kreeg de ASV-er van Wim Thieme twee stukken voor de toren. Al snel had de ASV-er ook aanval en die rondde hij met een fraai mat af. Voor Bennekom was de gifbeker echter nog lang niet leeg. Invaller Ruud Wille stond aanvankelijk niet best tegen collega-invaller Martin Markering. In de tijdnoodfase ging Markering echter in de fout. Ruud Wille won met een tussenschaak een stuk. In de vliegende tijdnood raakte Ruud Wille die wel weer kwijt, maar wat restte was een gewonnen eindspel. Een snelle vrijpion besliste. Als het met Bennekom niet loopt, dan is er altijd nog Hotze Hofstra voor positief nieuws. In het prachtige grand-café van het Lorentz was dat deze keer echter ook niet zo. Daan Holtackers speelde misschien wel zijn beste partij voor ASV ooit. De captain van het tweede en het derde hield de stelling in evenwicht en won in het eindspel een pion. Dat voordeel bleek beslissend. 6-1.... ongekende weelde. De laatste partij was tenslotte nog voor Bennekom. Ed de Beule had al lang een positioneel voordeel. En hoewel hij volgens zijn captain en oud-ASV-er Rini Kreeft directe winst miste, won Ed de Beule in het eindspel overtuigend van Ivo van der Gouw. ASV 3 is zo na de dramatische opening van het seizoen tegen ASV 4 weer helemaal terug. Het 3e team is nu met ASV 4 de achtervolger van het nog ongeslagen Het Kasteel uit Wijchen.
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: ASV 3 - Bennekom 6-2

Berichtdoor eagle » zo 12 dec 2010, 15:29

kreeft58 schreef:Kan even het woordje ASV niet meer zien en wil zeker niet meer praten over de speellocatie van ASV extern: Grand Café Lorentz.
Vorig seizoen ASV 4- Bennekom 4,5-3,5 :mrgreen: Dit seizoen ASV 4 - Bennekom 5-3 en nu zaterdag 11 december ASV 3- Bennekom 6-2 :mrgreen: :mrgreen: :cry:
Het ligt vast aan de competitieleider, die al onze uitwedstrijden tegen ASV in dat Grand Café laat spelen. En dan te weten dat we er nog een keer naar toe moeten, te weten: voor de slotronde. Dus liefst drie keer dit seizoen naar die zeker weten behekste speellocatie. Als dat geen opzetje is :( ;)
Goed, we hebben het drama bij de Chinees in Bennekom enigszins weggespoeld. En verder wil ik er even helemaal niks over zeggen, laat staan schrijven. Of het moet zijn: Grand Café? Bah, bah, bah :oops: :shock: :o Of het moet zijn: teamcaptain hangt de schaakdoos aan de beuken van De Commanderij :?

Ed zette weer een heel degelijke partij neer, pakte steeds meer ruimte. Won vervolgens een pion, heb niet meer gezien hoe hij het uitmaakte. Maar een goede partij waarbij hij de tegenstander geen kans gaf. Martin bouwde zijn partij heel secuur op, zag er zeer goed uit. Won enkele pionnen als beloning voor de druk op de vijandelijke stelling. Maar ging voor mijn gevoel te snel spelen, werd te gretig, terwijl hij nog ruim de tijd had. En raakte daardoor? een loper kwijt. Zonde, want dit had een punt voor BSV moeten worden. Ruud Wille ziet toch steeds weer kans om zich uit een moeilijke stelling te redden. Hotze stond voor mijn gevoel steeds iets minder, maar had gemakkelijk remise kunnen maken. Zoals hij het nu deed om toch nog winstkansen te krijgen, was niet de goede manier.
Dus anderhalve punt verspeeld. En dan is het de vraag of er nog ergens 1/2 punt ingezeten heeft om tenminste op 4-4 uit te komen. Martijn speelde e5, waardoor de tegenstander een stuk moest geven. Maar die kreeg er uiteindelijk wel 3 pionnen voor terug. Daar waren vast wel nog ergens remisekansen. De stelling van Wim was zeer lastig, hij stond steeds onder grote druk. Maar kwam wel in materiaal voor te staan. Uiteindelijk werd de druk te groot. Chris stond voor mijn gevoel de gehele partij wat minder, kon hooguit op remise hopen. Maar dat zat er niet in. De beide remisepartijen voor BSV van Jan Wouters en Bert Duijker, allebei met zwart, zagen er goed uit. Het leek er echter niet op dat ze een kans op winst hadden.
Voor mijn gevoel was 4,5-3,5 een logischere uitslag geweest, maar het omgekeerde heeft er niet ingezeten. Een goede prestatie derhalve van ASV3, voor BSV1 is promotie weer verder uit beeld.
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 272
Geregistreerd: wo 15 okt 2008, 00:12

ASV 3 - Bennekom: open brief voor coach

Berichtdoor talktalk » zo 12 dec 2010, 22:48

Open brief voor coach BSV 1

Beste coach,

De afterparty bij de chinees is erg nuttig geweest.

Ik zou graag een aantal observaties met je willen delen, vandaar deze open brief.
Gelukkig hebben we gezamenlijk de roep om het "Martin Jol"- effect bij BSV 1 snel geneutraliseerd. Bij BSV gaat het niet om de coach, maar om
de spelers. Ik ben ervan overtuigd dat jij - net zoals Louis van Gaal dit seizoen Bayern Munchen nog kampioen maakt - ons laat
promoveren. Het draait bij BSV nu echt om de spelers.
Graag doe ik - geheel spontaan en gratis - je wat goed bedoelde adviezen toekomen. Kijk maar wat je ermee doet. Ik respecteer je onafhankelijke en autonome geest.

Aanbevelingen:
1.
We missen in het team nog een persoon met schaakballen. Een lefgozer en schelm tegelijk die meedogenloos een foutje van zijn tegenstander afstraft, of zonder pardon een punt steelt. Wij weten allebei wie we moeten vragen.

2.
Ik heb na de chinees Bert en Martijn nog even apart genomen. Ik heb Bert gevraagd 100 keer achter elkaar te zeggen:
"Ik kan zeer goed schaken, en ben beter dan mijn tegenstander". Wij weten allebei dat dit absoluut waar is. Gelukkig Bert nu ook. Die gaat de volgende keer
voor de volle winst en gaat punten voor ons pakken.
Bij Martijn ben ik er niet doorheen gekomen. Ik vroeg of hij 100 keer achter elkaar wilde zeggen:
"Wit begint, maar zwart wint niet". Martijn kreeg het woordje "niet" niet uit zijn strot.
Ik kan je alleen maar adviseren Martijn de volgende keer met zwart te laten spelen.

3.
Om Hotze weer op het rechte pad te krijgen, stel ik voor dat hij iedere vrijdagavond voorafgaand aan de externe wedstrijd een DVD van
New Kids bekijkt. Zo verschijnt hij lekker agressief aan tafel, en speelt hij binnen 20 zetten zijn tegenspeler weg.

Dit is natuurlijk bedoeld als cabaret.
Wat ik je wel serieus wil vragen is het volgende:
Iedere schaakzaterdag met BSV scheelt me direct 2000 euro (bruto) aan gemiste omzet, en kost me 500 euro (netto) aan shop-uitgaven vanwege een onbewaakt achtergelaten ega. Bij een teamoverwinning hoor je mij niet klagen, maar bij verlies is dit wel zuur. Kan ik bij de eerstvolgende nederlaag van het eerste, een declaratie bij het bestuur indienen?
Dit is natuurlijk hypothetisch want we gaan dit seizoen niet meer verliezen, maar ik vraag het maar alvast.

Verder stel ik voor voorafgaand aan de uitwedstrijd in en tegen Zwolle te gaan lunchen.
Goed voor de teamspirit.

Coach, dank voor het luisterend oor. Ik sluit af met:
"I believe in you"' - Talk Talk










3.
talktalk
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 342
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 11:02


Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten

cron