Bsv - wageningen

Alles op schaakgebied bij BSV

Bsv - wageningen

Berichtdoor talktalk » zo 13 feb 2011, 01:50

Eindelijk weer eens een ruime zege!

Ik speelde zelf met zwart tegen John Stichter. Hij heeft de laatste tijd weinig voor Wageningen gespeeld.
Toch een speler met bijna 1900 rating, en dat was te merken.
Dit keer met zwart speelde ik "het Ton Suuring systeem". Ik speel dit eigenlijk zelden. Achter het bord maar de zetten verzonnen. Ik richtte mijn pijlen eerst op de koningskant, maar bouwde eigenlijk stiekem mijn damevleugelspel uit.
John ging staan aan zijn koningskant. Daar doorbreken zou roekeloos zijn, maar mijn aandacht ging uit naar de damevleugel. Daar kreeg ik een mooi open c lijn voor de torens. Probeerde wat trucjes, maar John hapte terecht niet.
Omdat zijn stukken goed stonden wisselde ik weer voor de koningskant.
Met een combinatie van paarden en torens ging ik af op de zwakke witte pion op f4.
Op zet 39 (blijft toch magisch die tijdnoodfase rond zet 40) maakte John een klein foutje, en ik offerde een paard tegen twee pionnen, maar belangrijker al mijn stukken kwamen los en de witte koning moest gaan lopen.
Ik heb die stelling nog eens in de computeranalyse gegooid. Volgens de computer deed ik vanaf dat moment achter elkaar de 5 beste zetten, met partijwinst tot gevolg. Ik ben dus best tevreden over mijn spel van vandaag.

Dat mag ook Martijn Pauw zijn. Ondanks dat zijn half uur tijdvoorsprong bij zet 10 al weer verdwenen was, kwam hij lekker uit de opening. Met actief spel, een offer, brak hij door de verdedigingslinie van zijn tegenstander heen.
Prachtige overwinning!

Ik was zo druk met mijn eigen partij bezig dat ik het wedstrijdverloop bij Jan Wim Teun en Hotze niet of nauwelijks heb kunnen volgen.

De partij naast me van Noël heb ik goed kunnen volgen. Knotsgekke partij.
Noël speelde vol op de aanval, offerde materiaal en moest uiteindelijk met zijn koning aan de wandel.
Hoe het remise is geworden heb ik niet meer gezien.
Noël kwam eigenlijk perfect uit de opening. Ik weet niet of het theorie is, maar zijn tegenspeler stond na 6 a 7 zetten met zijn dame na een uitval weer op d8 terwijl Noël diverse stukken en pion had ontwikkeld.
Ik zou verder hebben ontwikkeld, torens op d1 en e1 en door het centrum. Noël koos voor de zwarte koning.
Misschien had hij beter in zijn spel, en was die aanval terecht echter vond ik zwart steeds beter staan.
In ieder geval zeer amusant. Daar kom je voor naar de club.

Bert aan bord 1 kwam m.i. wat ongelukkig uit de opening, ging staan, en ruilde wat stukken, en zag zijn stand zich verbeteren. Gelukkig speelde hij verder op winst. En dat lukte, eerst won hij een pion, en speelde vervolgens het eindspel planmatig uit. Goed gedaan!




Wel een zeer amusante partij waarvoor je gaat kijken!
talktalk
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 342
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 11:02

Re: Bsv - wageningen

Berichtdoor Osito » zo 13 feb 2011, 10:47

Gefeliciteerd met de grote overwinning. Overigens gaat de telling bij computeruitslagen schijnbaar anders dan bij mensen. Van 2,5-1,5 wordt het 3-1, wonderlijke plus- en minremise !?
Osito
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 109
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 19:51

Re: Bsv - wageningen

Berichtdoor eagle » zo 13 feb 2011, 11:33

We waren al jaren gewend dat Hotze bovenin stond bij de topscorers. Gelukkig heeft Ed het van Hotze overgenomen nu die het dit jaar iets minder goed doet. Ed moet wel een vrouw boven zich dulden. ;)

Promotieklasse Team Bp Ap KNSB TPR RaTg W-We
1. Marcella Gunther De Toren Arnhem 3 5½ 6 1836 2210 1815 2,428
2. Eddy de Beule Bennekom 5 6 2019 2180 1904 0,726
3. Hans Quint Het Kasteel 4½ 6 1946 2018 1825 0,190
4. Twan Rutjes Het Kasteel 4½ 6 1842 1958 1765 0,982
5. Sjoerd van Willigen De Toren Arnhem 3 4½ 6 1803 1942 1750 1,161
Laatst bijgewerkt door eagle op zo 13 feb 2011, 15:17, in totaal 1 keer bewerkt.
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 272
Geregistreerd: wo 15 okt 2008, 00:12

Re: Bsv - wageningen

Berichtdoor webmaster » zo 13 feb 2011, 13:31

Osito schreef:Gefeliciteerd met de grote overwinning. Overigens gaat de telling bij computeruitslagen schijnbaar anders dan bij mensen. Van 2,5-1,5 wordt het 3-1, wonderlijke plus- en minremise !?


Haha, blij dat mijn stukjes nauwkeurig worden gelezen. Dat klopt inderdaad niet. Komt waarschijnlijk vanwege een hardnekkig internetprobleem wat ik die middag had. Het is inmiddels aangepast. ;)
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Bsv - wageningen

Berichtdoor talktalk » zo 13 feb 2011, 14:20

Toren 3 krijgen we nog.
Dan moet Rini mij maar zo plaatsen dat de topscorers
uit de promotieklasse elkaar treffen
Overigens ben ik genadeloos als het aan komt op een schaaktreffen met een dame. Ik kan me een nederlaag tegen een dame niet herinneren.
talktalk
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 342
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 11:02

Re: Bsv - wageningen

Berichtdoor kreeft58 » zo 13 feb 2011, 14:49

talktalk schreef:Toren 3 krijgen we nog.
Dan moet Rini mij maar zo plaatsen dat de topscorers
uit de promotieklasse elkaar treffen
Overigens ben ik genadeloos als het aan komt op een schaaktreffen met een dame. Ik kan me een nederlaag tegen een dame niet herinneren.


1) Moet plaatsen? Wat schuift het?
2) Teunis werd ook bijna een vrouw fataal :mrgreen:
3) Geen nederlaag? Wat denk je van je creditkaart :lol:
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20


Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten

cron