Bekercompetitie 2008/2009

Alles op schaakgebied bij BSV

Re: Bekercompetitie 2008/2009

Berichtdoor kreeft58 » wo 26 nov 2008, 11:29

martien schreef:
Pauwbase schreef:
martien schreef:Er waren 28 man die mee zouden doen. Zoals je dat leert in de opleiding "indelingsdeskundige" ;) deel je dan 24 man in en loot je er 4 vrij. Dan hou je er 12 plus 4 is 16 over en kun je gemakkelijk verder bekeren! :mrgreen: Maar ja, in als ons enthousiasme miste er 1 briefje in de Kreefthoed. Dus onze competitieleider heeft nu 17 man om in te delen in de volgende ronde. :roll:

Niet erg handig. Dus we hebben straks 12 winaars van ronde 1 + 5 spelers met een bye. Waarom niet een partij loten uit de 5 byes voor een plek in ronde 2? 12+1+3 = 16, dat weet iedere indelingsdeskundige.


Nivo zakt naar zeuren en ik weet het beter he. :ugeek: Laat Cock het maar regelen. Het komt allemaal goed. Daar twijfel ik niet aan.


Cock moet het regelen, want hij is competitieleider! En op nivo zeuren zijn we nog bij lange na niet aangeland. Want zeuren is: 1) een vervelend eentonig geluid voortbrengen en/of 2) langdurig of telkens op vervelende toon of lastige wijze over iets spreken, veelal om zich te beklagen of wel een verlangen te uiten. En beiden zijn niet van toepassing :D
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: Bekercompetitie 2008/2009

Berichtdoor Pauwbase » ma 01 dec 2008, 16:42

Cock, ga je vanavond nog 1 partij loten uit de 5 byes?

Als je Hulskamp ziet, ik ben er volgende week wel. Dan kunnen we wat mij betreft de bekerpartij spelen.
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: Bekercompetitie 2008/2009

Berichtdoor eagle » di 02 dec 2008, 09:52

Pauwbase schreef:Cock, ga je vanavond nog 1 partij loten uit de 5 byes?

Als je Hulskamp ziet, ik ben er volgende week wel. Dan kunnen we wat mij betreft de bekerpartij spelen.

Ik heb Hulskamp gezien, maar had je mededeling niet gelezen. Na een kort gesprek met een van de 5 man heeft deze zich vrijwillig teruggetrokken, het wachten is nu op de partij Pauw-Hulskamp waar we reikhalzend naar uitzien. Inmiddels ben je door je bye's heen, en begin je te zakken op de ranglijst. Dus 2/3 komende week is welkom. Als je tenminste nog voor de titel gaat. ;)
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 272
Geregistreerd: wo 15 okt 2008, 00:12

Re: Bekercompetitie 2008/2009

Berichtdoor webmaster » di 02 dec 2008, 13:53

eagle schreef:
Pauwbase schreef:Cock, ga je vanavond nog 1 partij loten uit de 5 byes?

Als je Hulskamp ziet, ik ben er volgende week wel. Dan kunnen we wat mij betreft de bekerpartij spelen.

Ik heb Hulskamp gezien, maar had je mededeling niet gelezen. Na een kort gesprek met een van de 5 man heeft deze zich vrijwillig teruggetrokken, het wachten is nu op de partij Pauw-Hulskamp waar we reikhalzend naar uitzien. Inmiddels ben je door je bye's heen, en begin je te zakken op de ranglijst. Dus 2/3 komende week is welkom. Als je tenminste nog voor de titel gaat. ;)

Slim opgelost!
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Bekercompetitie 2008/2009

Berichtdoor Pauwbase » di 02 dec 2008, 21:11

martien schreef:
eagle schreef:
Pauwbase schreef:Cock, ga je vanavond nog 1 partij loten uit de 5 byes?

Als je Hulskamp ziet, ik ben er volgende week wel. Dan kunnen we wat mij betreft de bekerpartij spelen.

Ik heb Hulskamp gezien, maar had je mededeling niet gelezen. Na een kort gesprek met een van de 5 man heeft deze zich vrijwillig teruggetrokken, het wachten is nu op de partij Pauw-Hulskamp waar we reikhalzend naar uitzien. Inmiddels ben je door je bye's heen, en begin je te zakken op de ranglijst. Dus 2/3 komende week is welkom. Als je tenminste nog voor de titel gaat. ;)

Slim opgelost!

Misschien wel. Zelf ben ik niet zo'n voorstander van mensen met zachte hand uit het toernooi verwijderen. Wie is de ongelukkige? Cramer, of is Jurg weer aan de beurt? :-(
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: Bekercompetitie 2008/2009

Berichtdoor webmaster » di 02 dec 2008, 21:49

En zo is iedereen wel eens ergens geen voorstander van he! ;)
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Bekercompetitie 2008/2009

Berichtdoor eagle » wo 03 dec 2008, 01:30

Pauwbase schreef:
martien schreef:
eagle schreef:[Ik heb Hulskamp gezien, maar had je mededeling niet gelezen. Na een kort gesprek met een van de 5 man heeft deze zich vrijwillig teruggetrokken, het wachten is nu op de partij Pauw-Hulskamp waar we reikhalzend naar uitzien. Inmiddels ben je door je bye's heen, en begin je te zakken op de ranglijst. Dus 2/3 komende week is welkom. Als je tenminste nog voor de titel gaat. ;)

Slim opgelost!

Misschien wel. Zelf ben ik niet zo'n voorstander van mensen met zachte hand uit het toernooi verwijderen. Wie is de ongelukkige? Cramer, of is Jurg weer aan de beurt? :-(

Waar gaat het in 1e instantie om: een leuke partij schaak te spelen. En daar is meer kans op als je tegen iemand van min of meer gelijke sterkte speelt. Maar ik heb de keuze simpel gesteld, zonder enige drang, met het belang van de speler voorop. Met als resultaat dat de loting kan worden verricht zodra Pauw zijn klus geklaard heeft.
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 272
Geregistreerd: wo 15 okt 2008, 00:12

Re: Bekercompetitie 2008/2009

Berichtdoor kreeft58 » wo 03 dec 2008, 01:37

Zou een datum bepalen voor wanneer de partij gespeeld moet zijn. Anders is al je moeite voor niets geweest ;)
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: Bekercompetitie 2008/2009

Berichtdoor Pauwbase » wo 03 dec 2008, 02:06

eagle schreef:
Pauwbase schreef:
martien schreef:Slim opgelost!

Misschien wel. Zelf ben ik niet zo'n voorstander van mensen met zachte hand uit het toernooi verwijderen. Wie is de ongelukkige? Cramer, of is Jurg weer aan de beurt? :-(

Waar gaat het in 1e instantie om: een leuke partij schaak te spelen. En daar is meer kans op als je tegen iemand van min of meer gelijke sterkte speelt. Maar ik heb de keuze simpel gesteld, zonder enige drang, met het belang van de speler voorop. Met als resultaat dat de loting kan worden verricht zodra Pauw zijn klus geklaard heeft.

Nou, het komt op mij allemaal niet overtuigend over. Blijkt ook wel uit het feit dat nog steeds niet verteld is wie zich nou terug getrokken heeft. Blijkbaar heerst er toch enige gêne. Je argument klopt ook niet helemaal, want er had een partij Jurg-Cramer uit kunnen komen. Beide spelers evenveel kans om zich te plaatsen bij de beste 16 van BSV! :-)
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: Bekercompetitie 2008/2009

Berichtdoor Pauwbase » wo 03 dec 2008, 02:07

kreeft58 schreef:Zou een datum bepalen voor wanneer de partij gespeeld moet zijn. Anders is al je moeite voor niets geweest ;)

Ik probeer er maandag te zijn. Als Hulskamp niet komt claim ik de winst :lol:
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

VorigeVolgende

Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten

cron