Bennekom 2 koploper in 2e klasse C

Alles op schaakgebied bij BSV

Bennekom 2 koploper in 2e klasse C

Berichtdoor kreeft58 » wo 13 feb 2013, 03:32

Het kan verkeren. Bredero zei het al. En het is nog steeds zo. Want, Bennekom 2 staat na de vijfde ronde op kop in de tweede klasse C. Zelf won het team dus afgelopen dinsdag nipt met 4,5-3,5 van De Cirkel 2. Voor de poorten van de hel weggehaald. Harry Verhoef scoorde op bord 1 het winnende punt. En donderdagavond 14 februari kwam concurrent Edese SV 1 tegen ASV 7 niet verder dan 4-4. Bennekom 2 leidt daardoor de dans met 10 uit 5. Wel zijn de bordpunten 2,5 punten slechter. En op maandag 11 maart staat de kraker Bennekom 2 - Edese SV 1 op het programma. In de slotronde ontnmoet Ede nog UVS 4 en Bennekom Wageningen 5.

In het duel tegen de Cirkel 2, maakte Chris van Oosterwijk (na de verloren vooruitgespeelde partij van Gary Dinsbach) in Ede fluks 1-1. Hij overklaste Hans van de Weteringh. Echter ging Teun Alting er af tegen een tijdens de partij zeer storend hoestende Tom Smit. Cock Struijk zette met een puike winstpartij Bennekom weer op 2-2. Hij won zeer overtuigend van Albert Bootsman. Er volgde een remise van Rini Kreeft tegen het jeugdtalent Cisko Loos, waarna Jan Wouters door tijdoverschrijding van Ben Zee voor 2,5-3,5 zorgde. Omdat René Bakker helaas verloor van Peter van der Wijngaart, werd het weer gelijk. Alles hing nu af van Harry Verhoef. Hij won van Johan de Lange en dus was het 3,5-4,5. En dus nog steeds kans op het kampioenschap!
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: Bennekom 2 nipt langs De Cirkel 2

Berichtdoor eagle » wo 13 feb 2013, 10:48

kreeft58 schreef:Lang verhaal kort: Bennekom 2 wint met 4,5 - 3,5 van De Cirkel 2. Voor de poorten van de hel weggehaald. Harry Verhoef scoorde op bord 1 het winnende punt.
Na de verloren vooruitgespeelde partij van Gary, maakte Chris van Oosterwijk fluks in Ede 1-1. Echter ging Teun Alting er af tegen een tijdens de partij zeer storend hoestende Tom Smit. Cock Struijk zette met een puike winstpartij Bennekom weer op 2-2. Er volgde een remise van Rini Kreeft tegen het jeugdtalent Cisko Loos, waarna Jan Wouters door tijdoverschrijding van Ben Zee voor 2,5-3,5 zorgde. Omdat René Bakker helaas verloor van Peter van der Wijngaart, werd het weer gelijk. Alles hing nu af van Harry Verhoef. Hij won van Johan de Lange en dus was het 3,5-4,5. En dus nog steeds kans op het kampioenschap!

Bij de partij van Harry raakte in de tijdsnoodfase de tegenstander een toren aan en moest daarmee zetten. Tijdstraf van 2 minuten! Harry had misschien nog 1.50 min op de klok, de tegenstander 4.30 min. De wedstrijdleider van de Cirkel ging vervolgens met de klok aan de slag. Eerst kreeg Harry er 2 minuten bij, er ging tijd bij de tegenstander vanaf. Uiteindelijk stond er iets van 3.30 en 4.30 op de klok. Bij het neerzetten kreeg Harry de meeste tijd, dus dat was omgedraaid. En de klok leek niet te lopen. Bleken de heren dus 3,5 respectievelijk 4,5 uur gekregen te hebben. Toen de man van de Cirkel de klok maar weer opnieuw wilde instellen gaf de tegenstander van Harry maar op, het was ook uit.
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 272
Geregistreerd: wo 15 okt 2008, 00:12

Re: Bennekom 2 nipt langs De Cirkel 2

Berichtdoor webmaster » wo 13 feb 2013, 17:11

eagle schreef:
kreeft58 schreef:Lang verhaal kort: Bennekom 2 wint met 4,5 - 3,5 van De Cirkel 2. Voor de poorten van de hel weggehaald. Harry Verhoef scoorde op bord 1 het winnende punt.
Na de verloren vooruitgespeelde partij van Gary, maakte Chris van Oosterwijk fluks in Ede 1-1. Echter ging Teun Alting er af tegen een tijdens de partij zeer storend hoestende Tom Smit. Cock Struijk zette met een puike winstpartij Bennekom weer op 2-2. Er volgde een remise van Rini Kreeft tegen het jeugdtalent Cisko Loos, waarna Jan Wouters door tijdoverschrijding van Ben Zee voor 2,5-3,5 zorgde. Omdat René Bakker helaas verloor van Peter van der Wijngaart, werd het weer gelijk. Alles hing nu af van Harry Verhoef. Hij won van Johan de Lange en dus was het 3,5-4,5. En dus nog steeds kans op het kampioenschap!

Bij de partij van Harry raakte in de tijdsnoodfase de tegenstander een toren aan en moest daarmee zetten. Tijdstraf van 2 minuten! Harry had misschien nog 1.50 min op de klok, de tegenstander 4.30 min. De wedstrijdleider van de Cirkel ging vervolgens met de klok aan de slag. Eerst kreeg Harry er 2 minuten bij, er ging tijd bij de tegenstander vanaf. Uiteindelijk stond er iets van 3.30 en 4.30 op de klok. Bij het neerzetten kreeg Harry de meeste tijd, dus dat was omgedraaid. En de klok leek niet te lopen. Bleken de heren dus 3,5 respectievelijk 4,5 uur gekregen te hebben. Toen de man van de Cirkel de klok maar weer opnieuw wilde instellen gaf de tegenstander van Harry maar op, het was ook uit.


Die toren die de tegenstander aanraakte, zou dat een onregelementaire zet zijn? Anders begrijp ik dat idee van die tijdstraf niet. Die tijdstraf geef je bij het voltooien van een onreglementaire zet en niet als je een stuk aanraakt waar je gewoon mee kan zetten.
Treurig trouwens dat vandaag de dag een wedstrijdleider de klok niet kan aanpassen. Het gaat wel om het beslissende punt!! :oops:
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Bennekom 2 nipt langs De Cirkel 2

Berichtdoor kreeft58 » wo 13 feb 2013, 18:27

webmaster schreef:
eagle schreef:
kreeft58 schreef:Lang verhaal kort: Bennekom 2 wint met 4,5 - 3,5 van De Cirkel 2. Voor de poorten van de hel weggehaald. Harry Verhoef scoorde op bord 1 het winnende punt.
Na de verloren vooruitgespeelde partij van Gary, maakte Chris van Oosterwijk fluks in Ede 1-1. Echter ging Teun Alting er af tegen een tijdens de partij zeer storend hoestende Tom Smit. Cock Struijk zette met een puike winstpartij Bennekom weer op 2-2. Er volgde een remise van Rini Kreeft tegen het jeugdtalent Cisko Loos, waarna Jan Wouters door tijdoverschrijding van Ben Zee voor 2,5-3,5 zorgde. Omdat René Bakker helaas verloor van Peter van der Wijngaart, werd het weer gelijk. Alles hing nu af van Harry Verhoef. Hij won van Johan de Lange en dus was het 3,5-4,5. En dus nog steeds kans op het kampioenschap!

Bij de partij van Harry raakte in de tijdsnoodfase de tegenstander een toren aan en moest daarmee zetten. Tijdstraf van 2 minuten! Harry had misschien nog 1.50 min op de klok, de tegenstander 4.30 min. De wedstrijdleider van de Cirkel ging vervolgens met de klok aan de slag. Eerst kreeg Harry er 2 minuten bij, er ging tijd bij de tegenstander vanaf. Uiteindelijk stond er iets van 3.30 en 4.30 op de klok. Bij het neerzetten kreeg Harry de meeste tijd, dus dat was omgedraaid. En de klok leek niet te lopen. Bleken de heren dus 3,5 respectievelijk 4,5 uur gekregen te hebben. Toen de man van de Cirkel de klok maar weer opnieuw wilde instellen gaf de tegenstander van Harry maar op, het was ook uit.


Die toren die de tegenstander aanraakte, zou dat een onregelementaire zet zijn? Anders begrijp ik dat idee van die tijdstraf niet. Die tijdstraf geef je bij het voltooien van een onreglementaire zet en niet als je een stuk aanraakt waar je gewoon mee kan zetten.
Treurig trouwens dat vandaag de dag een wedstrijdleider de klok niet kan aanpassen. Het gaat wel om het beslissende punt!! :oops:


Dat laatste is zeker zo.
En het ging overigens iets anders: hij raakte de toren aan, terwijl zijn koning schaak stond. Hij hief het schaak echter vervolgens op door de koning te verplaatsen en dat was fout. Hij kon met de toren dat schaak opheffen. Dat deed hij dus niet. Protest! Want, hij moest het schaak met de aangeraakte toren oplossen. Omdat hij dat eerder niet deed, was de koningszet onreglementair!
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: Bennekom 2 nipt langs De Cirkel 2

Berichtdoor eagle » wo 13 feb 2013, 19:14

Ik heb het verhaal niet goed verteld vanochtend. Rini heeft het goed verwoord. Het was inderdaad een krappe overwinning, we kwamen goed weg. De voorzitter stond een pion achter, dat had een remise kunnen worden. We zullen de wedstrijd tegen Ede toch moeten winnen om kampioen te worden. Ik zelf speel liever in deze klasse, de ervaringen de vorige keer in de 1e klasse waren niet best.
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 272
Geregistreerd: wo 15 okt 2008, 00:12

Re: Bennekom 2 nipt langs De Cirkel 2

Berichtdoor Pauwbase » do 14 feb 2013, 00:26

eagle schreef:Ik zelf speel liever in deze klasse, de ervaringen de vorige keer in de 1e klasse waren niet best.

Nog een jaar of 10 Eagle, dan mag je je potjes schuiven in het vierde met andere hoogbejaarden. Tot die tijd verwacht ik iets meer ambitie van een speler die de twee sterkste spelers van de club op remise heeft gehouden :lol:

Dat corrigeren van die digitale klokken, dat moet je wel ff een paar keer gedaan hebben. Ik zou het ook zo niet weten. Zou ze gewoon weer opnieuw instellen met nieuwe bedenktijd :D Vroegûh had je Gardes, dat was nog wel goed te doen ;-)
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: Bennekom 2 nipt langs De Cirkel 2

Berichtdoor eagle » do 14 feb 2013, 00:55

Pauwbase schreef:
eagle schreef:Ik zelf speel liever in deze klasse, de ervaringen de vorige keer in de 1e klasse waren niet best.

Nog een jaar of 10 Eagle, dan mag je je potjes schuiven in het vierde met andere hoogbejaarden. Tot die tijd verwacht ik iets meer ambitie van een speler die de twee sterkste spelers van de club op remise heeft gehouden :lol:

Dat corrigeren van die digitale klokken, dat moet je wel ff een paar keer gedaan hebben. Ik zou het ook zo niet weten. Zou ze gewoon weer opnieuw instellen met nieuwe bedenktijd :D Vroegûh had je Gardes, dat was nog wel goed te doen ;-)

Remise tegen de nrs. 2,3 en 5 en gewonnen van de nummer 4. Wel aardig Pauwbase, nu Noël nog..ik ga er overigens vanuit dat ik over tien jaar nog tenminste in het tweede speel in de tweede klasse :D :D
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 272
Geregistreerd: wo 15 okt 2008, 00:12

Re: Bennekom 2 nipt langs De Cirkel 2

Berichtdoor kreeft58 » do 14 feb 2013, 02:56

eagle schreef:
Pauwbase schreef:
eagle schreef:Ik zelf speel liever in deze klasse, de ervaringen de vorige keer in de 1e klasse waren niet best.

Nog een jaar of 10 Eagle, dan mag je je potjes schuiven in het vierde met andere hoogbejaarden. Tot die tijd verwacht ik iets meer ambitie van een speler die de twee sterkste spelers van de club op remise heeft gehouden :lol:

Dat corrigeren van die digitale klokken, dat moet je wel ff een paar keer gedaan hebben. Ik zou het ook zo niet weten. Zou ze gewoon weer opnieuw instellen met nieuwe bedenktijd :D Vroegûh had je Gardes, dat was nog wel goed te doen ;-)

Remise tegen de nrs. 2,3 en 5 en gewonnen van de nummer 4. Wel aardig Pauwbase, nu Noël nog..ik ga er overigens vanuit dat ik over tien jaar nog tenminste in het tweede speel in de tweede klasse :D :D


Tegen nummer 3 was een beetje gekocht. En ik denk zeker dat je daar dan nog speelt, want ik zal dan geen teamcaptain meer zijn :mrgreen: Overigens: zeer binnenkort zit je met 4,5 uit 5 op bord 1 ;)
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: Bennekom 2 nipt langs De Cirkel 2

Berichtdoor eagle » do 14 feb 2013, 11:05

kreeft58 schreef:
eagle schreef:
Pauwbase schreef:
eagle schreef:Ik zelf speel liever in deze klasse, de ervaringen de vorige keer in de 1e klasse waren niet best.

Nog een jaar of 10 Eagle, dan mag je je potjes schuiven in het vierde met andere hoogbejaarden. Tot die tijd verwacht ik iets meer ambitie van een speler die de twee sterkste spelers van de club op remise heeft gehouden :lol:

Dat corrigeren van die digitale klokken, dat moet je wel ff een paar keer gedaan hebben. Ik zou het ook zo niet weten. Zou ze gewoon weer opnieuw instellen met nieuwe bedenktijd :D Vroegûh had je Gardes, dat was nog wel goed te doen ;-)

Remise tegen de nrs. 2,3 en 5 en gewonnen van de nummer 4. Wel aardig Pauwbase, nu Noël nog..ik ga er overigens vanuit dat ik over tien jaar nog tenminste in het tweede speel in de tweede klasse :D :D


Tegen nummer 3 was een beetje gekocht. En ik denk zeker dat je daar dan nog speelt, want ik zal dan geen teamcaptain meer zijn :mrgreen: Overigens: zeer binnenkort zit je met 4,5 uit 5 op bord 1 ;)

Nou was bord 3 ook eigenlijk geen top 3 speler :lol: , maar vond het toch leuk te vermelden. Het is ook maar een stand waarbij de competitie nog lang niet afgelopen is. Op bord 1 in klasse 2 is eigenlijk hetzelfde als spelen in de 1e klasse. :? En de remise tegen Hotze: als hij zich iets meer inspant word ik van het bord geveegd, dus dat is leuk maar daar hecht ik niet zoveel waarde aan Pauwbase. Wel aan die remise tegen jou. Die telt voor mij! 8-)
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 272
Geregistreerd: wo 15 okt 2008, 00:12

Re: Bennekom 2 nipt langs De Cirkel 2

Berichtdoor webmaster » do 14 feb 2013, 23:11

Dat corrigeren van die digitale klokken, dat moet je wel ff een paar keer gedaan hebben. Ik zou het ook zo niet weten. Zou ze gewoon weer opnieuw instellen met nieuwe bedenktijd Vroegûh had je Gardes, dat was nog wel goed te doen


Dat is natuurlijk zo simpel als het maar zijn kan. :lol: En voor dat jullie a.s. zaterdag dezelfde fout maken:
Klok stop zetten - start/stop knop ingedrukt houden tot de tijd links gaat knipperen - steeds via de ok knop naar het gewenste getal wat moet worden veranderd - tijd aanpassen (bijv 2 min erbij) - via de ok knop verder naar het eind - opnieuw klok aanzetten.
LET DAARBIJ WEL OP WIE AAN ZET WAS :lol:

Overigens is dat ook een methode om voorafgaande aan de partij te checken of de tijd goed is ingesteld. :mrgreen:
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Volgende

Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten

cron