Charlie Zwemstra

Alles op schaakgebied bij BSV

Charlie Zwemstra

Berichtdoor talktalk » zo 07 apr 2013, 00:18

Lees net het trieste bericht van het overlijden van Charlie Zwemstra.
Ik bewaar mooie herinneringen aan hem. Wat een strijder!
Altijd in voor spectaculair openingspel en offers. En na de wedstrijd alle tijd voor een onderhoudende analyse, ook al moest hij de volgende ochtend vroeg op om naar ik meen de Hoogovens in IJmuiden te rijden.

Ik zal nooit vergeten dat we een interne wedstrijd speelde die op zet 40 werd afgebroken. Ik moest de zet afleveren en de stelling was explosief. Ik had een goede zet die winnend was, andere zetten zouden tot verlies leiden. De winnende zet was promotie van mijn pion niet tot dame maar een paard met schaak. En vervolgens winnend afruilen van belangrijke stukken.
Bij het vervolg later - aanvang 19 uur voorafgaand aan een nieuwe ronde- kwam hij toch opdagen om te zien of de juiste zet in de enveloppe zat. En na het zien daarvan feliciteerde hij me.

Ik ben het met Rini eens dat hij een nieuw tijdperk bij BSV 1 heeft ingeluid om ons naar een hoger niveau te tillen.

Dank en rust zacht.
talktalk
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 342
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 11:02

Re: Charlie Zwemstra

Berichtdoor webmaster » zo 07 apr 2013, 01:53

Wat een triest nieuws! Charlie kwam ik de laatste jaren tegen bij het Tatatoernooi. Altijd vroeg hij hoe het bij BSV ging. We zijn een kampioen verloren.
Ik roep de leden op hun herinneringen hier te delen...
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom


Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten

cron