Bennekom blijft in promotieklasse

Alles op schaakgebied bij BSV

Bennekom blijft in promotieklasse

Berichtdoor kreeft58 » za 20 apr 2013, 21:29

Bennekom blijft in de promotieklasse. Hiep, hoi!

Sterker: door wat meevallers in de slotronde, is ons vlaggenschip op de vierde plaats geëindigd. Want, door het openen van de trukendoos, zegevierde Bennekom na ruim vijf uur zware strijd met 6-2 over De Toren Arnhem 3. Winst was er voor Hotze Tette Hofstra, Martijn Pauw, Ed de Beule, Wim Thieme en Martin Markering, terwijl Noël Bovens en Bert Duijker remise bereikten. Teunis Bunt leed ondanks fel verweer een nederlaag. Later meer!
Uitslagen
Wageningen 2 - PSV Dodo 4-4
Wageningen 3 - Pallas 2 4,5 - 3,5
Veenendaal 3 - Voorst 2-6
ASV 4 - PION 2 5,5-2,5
Bennekom - De Toren Arnhem 3 6-2
Eindstand
1. Wageningen 2 14-44,5 (k)
2. Voorst 11-38,5
3. PSV Dodo 10-38,5
4. Bennekom 9-37,5
5. De Toren Arnhem 3 9-36
6. Pallas 2 9-34,5
7. Veenendaal 3 8-36 (d)
8. Wageningen 3 7-33 (d)
8. ASV 4 7-31,5 (d)
10. PION 2 6-29 (d)

Doordat SMB heeft verloren en het Kasteel won, maar de concurrentie van dit team in degradatiestrijd niet verloor, zijn SMB en Het Kasteel met UVS 2 gedegradeerd uit de KNSB. Dit houdt in dat naast Wageningen 3 en PION 2, ook Veenendaal 3 en ASV 4 terugkeren naar de eerste klasse OSBO. En dat werk dan weer door in alle klassen van de OSBO. Dus vindt daar ook extra degradatie plaats. Zie http://www.osbo.nl
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Bennekom blijft in promotieklasse

Berichtdoor talktalk » zo 21 apr 2013, 00:16

Door winst in de voorlaatste en laatste ronde hebben we klassebehoud bereikt.
Het kwam dit jaar uit de tenen.
Maar moet gezegd: we hebben als team geknokt, en verdiend een 4e plek behaald.

Volgend seizoen zonder Wageningen en ASV in de promotieklasse. Eens kijken wie dan onze angstgegner wordt.

Tegen de Toren verliep het aanvankelijk stroef.
Ik vond Noël, Bert, en Teun iets minder staan. Bert zeker want die verloor een pion met ogenschijnlijk weinig tegenspel. Echter ging hij er eens goed voor zitten. In een hoog tempo werd de een na de andere zet gedaan. Slim graaide Bert een pion van het bord. In het dame met pionnen eindspel bood Bert met een klein voordeeltje remise aan hetgeen gretig werd geaccepteerd.

Noël moest nauwkeurig spelen in de opening. Deed dat, en kwam gaandeweg het middenspel beter te staan. Ik begon zelfs te geloven in winst. Met een actievere dame in combinatie met de loper leek dit gevaarlijk te kunnen worden. Hij probeerde van alles, maar zag dat remise het hoogst haalbare was. Zo geschiedde.

Teun ging ergens in de fout en kwam naar een mega afruil met een kwal minder uit de strijd. Vervolgens werden zijn lopers
beperkt in speelruimte. Zijn tegenstander wikkelde af naar een gewonnen eindspel.

Gelukkig had Wim al gewonnen met een mooie truc. Met de zwarte stukken kwam hij redelijk uit de opening. Mooi samenspel van de stukken door Wim deed de tegenspeler blunderen. Hij verloor een stuk en al snel meer zodat verder spelen geen zin had. Wim werd gefeliciteerd en de stukken konden in de doos.
Wim heeft voor de hoofmacht met 6 uit 9 een prima seizoen achter de rug.

Op de andere borden was het ongemeen spannend.
Hotze speelde een ingewikkelde partij.
Niet alles snapte ik. Het zag er van beide kanten meesterlijk uit. Hotze gaf een pion voor spel. Maar dat zette niet door. Erger zijn jeugdige tegenstander kwam eruit en had het betere van het spel. Misschien wel ergens gewonnen. Maar goed dan kennen we Hotze. Op de een of andere manier creëert hij een stelling waar viezigheidjes in zitten. Een stelling waar je een fout kan maken.
En dat gebeurde. Winst voor Hotze en dat was erg aangenaam voor het team.
Bovendien was hij weer onze topscoorder met 7,5 uit 9!

Martijn had inmiddels gewonnen. En hoe? Een prachtige partij. Misschien wel de mooiste van de bsv-ers van de dag.
Op bekend terrein offerde zijn tegenstander zijn dame voor twee lichte stukken en een pion. Martijn kwam op onbekend terrein. Speelde de juiste zetten maar ik was er niet gerust op. Ik ben echt benieuwd wat een computer vond van de stelling. Met een meesterlijke afruil kwam Martijn in een eindspel terecht met toren tegen loper. Graaide genoeg pionnen weg en bleef op zijn hoede. En dat moest want het was behoorlijk ingewikkeld. Uiteindelijk zegevierde Martijn.

Een halfje volstond toen voor 2 matchpunten. En dat was nodig want anders waren we gedegradeerd.
Martin speelde tegen een jonge dame. Kwam een pion voor maar zeker nog geen winst. Hij overzag een dame manoeuvre en kon pion teruggeven. Uiteindelijk ging zijn tegenspeelster de mist in. Martin rook zijn kans, en maakte vakbekwaam af.
Yes, de overwinning was binnen.

Dat gaf mij de mogelijkheid nog op winst te spelen. Ik stond de hele partij goed. Kwam 2 pionnen voor in een toreneindspel maar had last van een vijandige koning die diep in mijn stelling was binnengedrongen.
Gelukkig zag ik de perfecte zet van plus 8. Een zet waarmee ik een pion teruggaf deed het. Alleen ik speelde het vervolgens verkeerd. Op een moment kon mijn tegenstander een briljante damezet doen op de rij van zijn koning met in het verlengde mijn koning. Ik kon promoveren tot dame met schaak, maar hij zou dan met zijn koning opzij gaan ook met schaak. Om vervolgens me een zet later mat te zetten. Ik zou dan een toren voorstaan maar wel mat. Gelukkig zag
Ik zijn zet en ook dat ik dus niet meteen moest promoveren. Remise zou dan het gevolg zijn geweest. Gelukkig zag hij die bizarre zet niet met de dame. Hierdoor nam ik het heft in handen en speelde zijn koning zoek leidend tot mat.

Eind goed, al goed. 6 tegen 2, misschien wat fors maar wel terecht.

My foolish friend Talk Talk
talktalk
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 342
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 11:02

Re: Bennekom blijft in promotieklasse

Berichtdoor kreeft58 » zo 21 apr 2013, 01:44

talktalk schreef:Door winst in de voorlaatste en laatste ronde hebben we klassebehoud bereikt.
Het kwam dit jaar uit de tenen.
Maar moet gezegd: we hebben als team geknokt, en verdiend een 4e plek behaald.

Volgend seizoen zonder Wageningen en ASV in de promotieklasse. Eens kijken wie dan onze angstgegner wordt.

Tegen de Toren verliep het aanvankelijk stroef.
Ik vond Noël, Bert, en Teun iets minder staan. Bert zeker want die verloor een pion met ogenschijnlijk weinig tegenspel. Echter ging hij er eens goed voor zitten. In een hoog tempo werd de een na de andere zet gedaan. Slim graaide Bert een pion van het bord. In het dame met pionnen eindspel bood Bert met een klein voordeeltje remise aan hetgeen gretig werd geaccepteerd.

Noël moest nauwkeurig spelen in de opening. Deed dat, en kwam gaandeweg het middenspel beter te staan. Ik begon zelfs te geloven in winst. Met een actievere dame in combinatie met de loper leek dit gevaarlijk te kunnen worden. Hij probeerde van alles, maar zag dat remise het hoogst haalbare was. Zo geschiedde.

Teun ging ergens in de fout en kwam naar een mega afruil met een kwal minder uit de strijd. Vervolgens werden zijn lopers
beperkt in speelruimte. Zijn tegenstander wikkelde af naar een gewonnen eindspel.

Gelukkig had Wim al gewonnen met een mooie truc. Met de zwarte stukken kwam hij redelijk uit de opening. Mooi samenspel van de stukken door Wim deed de tegenspeler blunderen. Hij verloor een stuk en al snel meer zodat verder spelen geen zin had. Wim werd gefeliciteerd en de stukken konden in de doos.
Wim heeft voor de hoofmacht met 6 uit 9 een prima seizoen achter de rug.

Op de andere borden was het ongemeen spannend.
Hotze speelde een ingewikkelde partij.
Niet alles snapte ik. Het zag er van beide kanten meesterlijk uit. Hotze gaf een pion voor spel. Maar dat zette niet door. Erger zijn jeugdige tegenstander kwam eruit en had het betere van het spel. Misschien wel ergens gewonnen. Maar goed dan kennen we Hotze. Op de een of andere manier creëert hij een stelling waar viezigheidjes in zitten. Een stelling waar je een fout kan maken.
En dat gebeurde. Winst voor Hotze en dat was erg aangenaam voor het team.
Bovendien was hij weer onze topscoorder met 7,5 uit 9!

Martijn had inmiddels gewonnen. En hoe? Een prachtige partij. Misschien wel de mooiste van de bsv-ers van de dag.
Op bekend terrein offerde zijn tegenstander zijn dame voor twee lichte stukken en een pion. Martijn kwam op onbekend terrein. Speelde de juiste zetten maar ik was er niet gerust op. Ik ben echt benieuwd wat een computer vond van de stelling. Met een meesterlijke afruil kwam Martijn in een eindspel terecht met toren tegen loper. Graaide genoeg pionnen weg en bleef op zijn hoede. En dat moest want het was behoorlijk ingewikkeld. Uiteindelijk zegevierde Martijn.

Een halfje volstond toen voor 2 matchpunten. En dat was nodig want anders waren we gedegradeerd.
Martin speelde tegen een jonge dame. Kwam een pion voor maar zeker nog geen winst. Hij overzag een dame manoeuvre en kon pion teruggeven. Uiteindelijk ging zijn tegenspeelster de mist in. Martin rook zijn kans, en maakte vakbekwaam af.
Yes, de overwinning was binnen.

Dat gaf mij de mogelijkheid nog op winst te spelen. Ik stond de hele partij goed. Kwam 2 pionnen voor in een toreneindspel maar had last van een vijandige koning die diep in mijn stelling was binnengedrongen.
Gelukkig zag ik de perfecte zet van plus 8. Een zet waarmee ik een pion teruggaf deed het. Alleen ik speelde het vervolgens verkeerd. Op een moment kon mijn tegenstander een briljante damezet doen op de rij van zijn koning met in het verlengde mijn koning. Ik kon promoveren tot dame met schaak, maar hij zou dan met zijn koning opzij gaan ook met schaak. Om vervolgens me een zet later mat te zetten. Ik zou dan een toren voorstaan maar wel mat. Gelukkig zag
Ik zijn zet en ook dat ik dus niet meteen moest promoveren. Remise zou dan het gevolg zijn geweest. Gelukkig zag hij die bizarre zet niet met de dame. Hierdoor nam ik het heft in handen en speelde zijn koning zoek leidend tot mat.

Eind goed, al goed. 6 tegen 2, misschien wat fors maar wel terecht.

My foolish friend Talk Talk


Het zal zo zijn!
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: Bennekom blijft in promotieklasse

Berichtdoor Pauwbase » zo 21 apr 2013, 11:25

Niet dat wij er iets aan hebben hoor, maar.....

Beste Promovendi

Beste promovendi seizoen 2012-2013

Deze teams streden in het seizoen 2012-2013 voor drie promotieplaatsen vanuit de regionale bonden naar de derde klasse seizoen 2014-2015 (NB: max 1 plaats per regionale bond).

Stand na ronde 9
Klasse Bond Club Team Plaats MP BP
3C SGA 0821 Laurierboom-Gambiet Amsterdam 17 47
3B SBO 0337 Lonneker Lonneker 14 47½
3B NOSBO 0213 Staunton Groningen 11 39½
3A OSBO 0413 Denk en Zet Hattemerbroek 11 39½
3G NBSB 1724 Eindhoven 2 Eindhoven 11 38
3H LiSB 2 1933 Voerendaal 3 Klimmen 10 33½
3F ZSB 1605 S. Landau Axel Axel 8 35
3F RSB 2 1446 Shah Mata Rotterdam 7 31½
3E RSB 1 1427 Moerkapelle Moerkapelle 7 31
3G HSB 1207 DD 2 Den Haag 6 34
3C NHSB 1 0961 De Wijker Toren 2 Beverwijk 6 30
3D NHSB 2 0934 De Waagtoren 2 Alkmaar 4 30½
3D SGS 0667 Woerden Woerden 4 28½
3E LeiSB 1112 Philidor Leiden 2 Leiden 3 27½
3H LiSB 1 1921 MSV-VSM Maastricht 3 26
3A FSB 1 0134 Westergoo Bolsward 1 19½
3B FSB 2 0130 Sneek 2 Sneek 0 18
Op grond van bovenstaand lijstje hebben de SGA, de SBO en de OSBO (of NOSBO, zoeken we op) in het seizoen 2013-2014 recht op een extra promotieplaats voor de KNSB competitie 2014-2015.

En ik het even opgezocht en inderdaad heeft de OSBO een 2e promotieplaats dankzij de slechte score van Denk en Zet aan het 8e bord :-)
Best lullig trouwens dat tijdens zo'n belangrijke slotronde een of andere druif roept dat SMB met 4,5-2,5 voor staat, terwijl ze juist hadden verloren. Je zal op basis van dat resultaat maar genoegen nemen met een 4-4 ofzo. Nu vloog dus ook de nummer 7 er uit.
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: Bennekom blijft in promotieklasse

Berichtdoor kreeft58 » zo 21 apr 2013, 11:40

Zo ziet teamleider Frank Laan van De Toren het:

Bennekom – Toren 3 (einduitslag 6-2)
Geschreven door Frank Laan op zondag 21 april 2013 11:24

In de slotronde van de promotieklasse bij het PION in Groesbeek is het een strijd op leven en dood geworden.
Er was een reële mogelijkheid dat er 4 teams zouden degraderen. Dat zou helemaal afhangen van de partijen in de KNSB 3e klasse van het Kasteel en de onderlinge wedstrijd tussen SMB en Toren-VSV 2 en de resultaten van de andere teams in hun klasses. Wedstrijdleider Huub Blom zou daarom ook van de tussenstanden van deze partijen op de hoogte gebracht worden en op het bord in de speelzaal zou dat worden getoond.

Aangezien ook Pion 1 hun slotronde thuis speelde, was de zaal in de ‘Mallemolen’ in Groesbeek met 160 schakers volledig gevuld. Bij deze ook een bedankje aan het PION die deze dag perfect geregeld heeft.

Met een gemiddelde rating verschil van 186 punten leek het vooraf een ongelijke strijd te worden, maar dit seizoen hebben we al vaker laten zien dat grote ratingverschillen geen garantie is voor een overwinning.

Karl kon zijn favoriete spelletje helaas niet spelen en kwam de opening redelijk gelijk uit. Hij vroeg of hij remise mocht aanbieden, maar dat mocht hij zo vroeg in de wedstrijd nog niet. Helaas kwam zijn tegenstander al snel zijn stelling invallen en na stukverlies kon Karl al vroeg de stukken opruimen. Fred had een pionnetje weten te snoepen uit de opening, maar wist toch ook niet veel meer te bereiken. Ook hij vroeg of hij remise mocht aanbieden, maar gezien zijn pionnetje voorsprong vond ik dat te voorbarig. Toen hij wat later dat pionnetje weer kwijt raakte werd de vrede op dat bord getekend. Onze invaller Renze deed het prima op bord 1. Hij bleef goed initiatief houden, maar kon toch ook niet doordrukken. Ook daar werd de vrede getekend.

Jan Willem had ondertussen een mooie afruil afgedwongen wat hem een kwaliteit en Pion had opgeleverd. Er stonden echter nog heel veel Pionnen op het bord en daar was erg lastig doorheen te komen. Door geduldig de druk op te voeren en eindelijk zijn Dame in de stelling van de tegenstander te krijgen pakte hij de winst. Ron was uit de opening gekomen met meer initiatief van zijn stukken, maar wel door zijn Dame te ruilen tegen 2 Paarden en een Pion. Dat leek heel lang voldoende om remise te houden, maar toen er diverse stukken afgeruild werden, bleek zijn stelling toch wel erg lastig te verdedigen te zijn en niet veel later moest hij opgeven. Derhalve een 3-2 achterstand en alleen de jeugd speelde toen nog: Jorick, Raimond en Iris.

Iris had een stelling op het bord weten te krijgen die redelijk stabiel leek te zijn. Aangezien Raimond in zware tijdsnood zat en bij Jorick het alle kanten op kon gaan, mocht Iris nog geen remise aanbieden. Er leek namelijk bij haar op het bord niets aan de hand te zijn.

Jorick had een wat mindere stelling uit de opening weten op te buigen naar een iets betere stelling die mogelijk zelfs een gewonnen stelling is geweest. Zijn tegenstander Hotze is echter, net als Jorick, goed in het zetten van fraaie trucks in de stelling. Het was een gevecht op het scherpst van de snede, met aan beide kanten zeer goed spel. Helaas ging de
partij uit in een anti-climax voor Jorick, doordat hij uiteindelijk in een simpele truck trapte terwijl hij de moeilijkere daarvoor wel doorzien had.

Iris was ondertussen onverwacht in de problemen gekomen. Door alle het wachten op de resultaten van de andere borden is waarschijnlijk haar concentratie was verslapt geweest, want met een truck kon de tegenstander een stuk van haar winnen en daarmee de partij van haar winnen.

Ondanks de achterstand van 5-2 streed Raimond onvermoeibaar door. Uit een lastige stelling wist hij ondertussen toch weer goed terug te komen in de partij. Na promoties tot Dames aan beide kanten staat het bord in vuur en vlam. Raimond weet echter net niet de enige zet te vinden die tot remise zou hebben geleid en daarmee verloor hij ook zijn partij.

Op het forum van Bennekom staat ondertussen ook al een mooi verslag waarop ook wat dieper op de partijen wordt ingegaan: viewtopic.php?f=3&t=574 .

Einduitslag 6-2 voor Bennekom. Een terechte overwinning, maar wel met een geflatteerde uitslag.



Bennekom is ons daarmee voorbij gegaan, maar omdat Pallas 2 verloor van Wageningen 3 blijven we hun voor en eindigen we netjes als 5e in de Promotieklasse, terwijl we toch het team hadden met de laagste gemiddelde rating. Al met al ben ik ontzettend trots op de prestaties van dit combiteam van jeugd en volwassenen!

TL Frank Laan
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: Bennekom blijft in promotieklasse

Berichtdoor Pauwbase » zo 21 apr 2013, 21:02

talktalk schreef:Martijn had inmiddels gewonnen. En hoe? Een prachtige partij. Misschien wel de mooiste van de bsv-ers van de dag.
Op bekend terrein offerde zijn tegenstander zijn dame voor twee lichte stukken en een pion. Martijn kwam op onbekend terrein. Speelde de juiste zetten maar ik was er niet gerust op. Ik ben echt benieuwd wat een computer vond van de stelling. Met een meesterlijke afruil kwam Martijn in een eindspel terecht met toren tegen loper. Graaide genoeg pionnen weg en bleef op zijn hoede. En dat moest want het was behoorlijk ingewikkeld. Uiteindelijk zegevierde Martijn.

Het dameoffer bleek 4x in mijn database te staan, gespeeld door onder meer Gashimov (toen 11 jaar en 2255!) en Azarov (2592). Wit heeft zeker compensatie, de computer waardeert de stelling zo rond de -1 i.p.v. de Euwe-telling die tot -2 zou leiden. Ik speelde het prima, maar vergat even zijn h2 pion mee te nemen. Ik dacht dat die pion vergiftigd was, maar de computer zag het uiteraard beter. Ik had even gemist dat de wending Txe4-c4 niet mogelijk is omdat Ld3 gepend staat. Zoals het ging bleef het ongeveer -1. Ik was wel erg tevreden over de manoeuvre Tg8 (lokt g3 uit, dus verzwakking van de a8-h1 diagonaal), Dc6 (diagonaal bezetten) en Tg4! (combinatie over de diagonaal). Het resultaat was geen materiaalwinst, maar wel stukkenruil en een actieve dame. Toch was het nog niet zo eenvoudig, maar toen ik mijn dame terug kon geven tegen een toren en een loper bleef ik een kwaliteit voor in het eindspel. Dat leek me eerst eenvoudig gewonnen, maar zijn vrije h-pion (dubbel spijt dat ik die in de opening er niet vanaf had gemept!) moest wel in bedwang gehouden worden. Dat kostte wel wat rekenwerk zo na de tijdcontrole, maar alle varianten die ik zag waren ook winnend. Het lastigste was om de beste variant te vinden, zonder wit ook maar 1 kans te geven op remise. Die kwam er dan ook niet en op zet 50 was het voorbij. Toch nog een potje gewonnen met zwart :-)
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: Bennekom blijft in promotieklasse

Berichtdoor kreeft58 » zo 21 apr 2013, 22:10

Pauwbase schreef:
talktalk schreef:Martijn had inmiddels gewonnen. En hoe? Een prachtige partij. Misschien wel de mooiste van de bsv-ers van de dag.
Op bekend terrein offerde zijn tegenstander zijn dame voor twee lichte stukken en een pion. Martijn kwam op onbekend terrein. Speelde de juiste zetten maar ik was er niet gerust op. Ik ben echt benieuwd wat een computer vond van de stelling. Met een meesterlijke afruil kwam Martijn in een eindspel terecht met toren tegen loper. Graaide genoeg pionnen weg en bleef op zijn hoede. En dat moest want het was behoorlijk ingewikkeld. Uiteindelijk zegevierde Martijn.

Het dameoffer bleek 4x in mijn database te staan, gespeeld door onder meer Gashimov (toen 11 jaar en 2255!) en Azarov (2592). Wit heeft zeker compensatie, de computer waardeert de stelling zo rond de -1 i.p.v. de Euwe-telling die tot -2 zou leiden. Ik speelde het prima, maar vergat even zijn h2 pion mee te nemen. Ik dacht dat die pion vergiftigd was, maar de computer zag het uiteraard beter. Ik had even gemist dat de wending Txe4-c4 niet mogelijk is omdat Ld3 gepend staat. Zoals het ging bleef het ongeveer -1. Ik was wel erg tevreden over de manoeuvre Tg8 (lokt g3 uit, dus verzwakking van de a8-h1 diagonaal), Dc6 (diagonaal bezetten) en Tg4! (combinatie over de diagonaal). Het resultaat was geen materiaalwinst, maar wel stukkenruil en een actieve dame. Toch was het nog niet zo eenvoudig, maar toen ik mijn dame terug kon geven tegen een toren en een loper bleef ik een kwaliteit voor in het eindspel. Dat leek me eerst eenvoudig gewonnen, maar zijn vrije h-pion (dubbel spijt dat ik die in de opening er niet vanaf had gemept!) moest wel in bedwang gehouden worden. Dat kostte wel wat rekenwerk zo na de tijdcontrole, maar alle varianten die ik zag waren ook winnend. Het lastigste was om de beste variant te vinden, zonder wit ook maar 1 kans te geven op remise. Die kwam er dan ook niet en op zet 50 was het voorbij. Toch nog een potje gewonnen met zwart :-)


Nu je dat laatste zelf al hebt ontdekt, kun je voorstellen dat ik dubbel blij was met je winst ;)
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: Bennekom blijft in promotieklasse

Berichtdoor eagle » zo 21 apr 2013, 22:43

thiemewj schreef:Talk-talk schrijft in zijn commentaar: Geen Wageningen en geen ASV iin de promotieklasse. Wat betreft Wageningen klopt dit, maar ASV 5 is gepromoveerd en zal dus volgend jaar wel ASV 4 worden. De promotieklasse bestaat volgend jaar dus uit:
ASV 4 en ZSG (Zwolle) als promovendi, UVS 2, SMB en Het Kasteel als degradanten en verder PSSV/Dodo, BSV, De Toren 3, Pallas 2 en Voorst als blijvers.

Het voordeel is dat er geen "kleintjes" meer zijn. :lol:
ZSG heeft een gemiddelde rating van 1956, en ASV is natuurlijk altijd lastig. Dus onderschatting zal geen rol meer kunnen spelen het komend seizoen.
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 272
Geregistreerd: wo 15 okt 2008, 00:12

Re: Bennekom blijft in promotieklasse

Berichtdoor kreeft58 » ma 22 apr 2013, 01:13

eagle schreef:
thiemewj schreef:Talk-talk schrijft in zijn commentaar: Geen Wageningen en geen ASV iin de promotieklasse. Wat betreft Wageningen klopt dit, maar ASV 5 is gepromoveerd en zal dus volgend jaar wel ASV 4 worden. De promotieklasse bestaat volgend jaar dus uit:
ASV 4 en ZSG (Zwolle) als promovendi, UVS 2, SMB en Het Kasteel als degradanten en verder PSSV/Dodo, BSV, De Toren 3, Pallas 2 en Voorst als blijvers.

Het voordeel is dat er geen "kleintjes" meer zijn. :lol:
ZSG heeft een gemiddelde rating van 1956, en ASV is natuurlijk altijd lastig. Dus onderschatting zal geen rol meer kunnen spelen het komend seizoen.

Aha, de Eagle is ook wakker. Ik dacht al, waar blijft zijn reactie.
Mijn reactie op zijn inbreng: onderschatting is een woord dat we niet kennen. Ook niet in het afgelopen seizoen. Echter, het gaat om de niet te peilen krachten in de sport. Zoals, waarom winnen we in 2011-2012 dik van ASV 4 en verliezen vervolgens een seizoen later totaal onnodig. En eenzelfde verhaal gaat op voor Veenendaal 3 en Wageningen 3. Als een paal boven water staat, dat Bennekom kan presteren. Dat is in de duels tegen Wageningen 2, Pallas 2, PSV DoDo en De Toren Arnhem 3 bewezen. En waarom niet tegen de zogeheten ''kleintjes''. Dat zijn de duistere krachten in de sport Eagle! En dat is iets anders dan onderschatting!
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: Bennekom blijft in promotieklasse

Berichtdoor kreeft58 » ma 22 apr 2013, 01:33

Persoonlijke score van Bennekom:
Bennekom  Ro 1 2 3 4 5 6 7 8 9 N W Brd TPR
Martijn Pauw 1966 1 0 1 1 0 0 ½ 1 1 9 5½ 2,6 1948
Hotze Tette Hofstra 2188 1 ½ ½ 1 1 1 ½ 1 1 9 7½ 2,7 2162
Chris van Oosterwijk 1797 - - - 0 - - - - - 1 0 3 1717
Noël Bovens 1918 - - 0 - ½ 1 ½ 0 ½ 6 2½ 3,3 1762
Eddy de Beule 1995 ½ 0 ½ 0 1 0 ½ ½ 1 9 4 3,3 1873
Harry Verhoef 1781 - - - - - - - 0 - 1 0 4 1684
Bert Duijker 1894 ½ 0 1 1 0 1 0 - ½ 8 4 5 1826
Jan Wouters 1832 ½ ½ - - - 0 - 1 - 4 2 5,5 1804
Teunis Bunt 1903 ½ 1 0 ½ 0 - ½ 0 0 8 2½ 5,8 1703
Wim Thieme 1866 ½ ½ 1 0 1 0 1 1 1 9 6 6,6 1922
Martin Markering 1942 1 ½ ½ ½ 0 0 0 - 1 8 3½ 6,6 1729
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Volgende

Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten

cron