BSV wint met 8-0 van Pallas!!!!

Alles op schaakgebied bij BSV

BSV wint met 8-0 van Pallas!!!!

Berichtdoor webmaster » zo 03 nov 2013, 01:06

Jongens van harte met deze monsteroverwinning! Maar waar blijft het verslag???
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: BSV wint met 8-0 van Pallas!!!!

Berichtdoor talktalk » zo 03 nov 2013, 01:37

Ingrediënten voor een uitgebreid verslag volgt morgen.

Nog ff nagenieten met dikke sigaar en whisky van unieke zege.
Heeft BSV 1 ooit wel eens met 8 tegen o gewonnen vraag ik me af?

Wat ook verrassend is:
UVS (2), hoogste gemiddelde rating, met 0 matchpunten na 2 wedstrijden
PSV Dodo verliest van ASV na dikke winst in de eerste ronde.

Je zou bijna geloven dat we in de Nederlandse eredivisie voetbal competitie zijn beland.

it's my life -TalkTalk
talktalk
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 342
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 11:02

Re: BSV wint met 8-0 van Pallas!!!!

Berichtdoor kreeft58 » zo 03 nov 2013, 01:49

Zie verslag van mijn kant. Ed kijk even of ik het goed heb vertaald?
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: BSV wint met 8-0 van Pallas!!!!

Berichtdoor webmaster » zo 03 nov 2013, 01:58

kreeft58 schreef:Zie verslag van mijn kant. Ed kijk even of ik het goed heb vertaald?


Heb Nike van Niel maar ff veranderd in Mike. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mooi dat er al een verslag staat Rini!!
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: BSV wint met 8-0 van Pallas!!!!

Berichtdoor Mark » zo 03 nov 2013, 12:01

Gefeliciteerd mannen, dat is nog eens winnen. En ja Ed, daar was je zelf bij. Was nog 2de klasse in een kampioensjaar met oa good old Charlie erbij. Dat jaar hadden we 1x8-0 en 2x 7,5-0,5
Mark
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 169
Geregistreerd: di 30 sep 2008, 13:14

Re: BSV wint met 8-0 van Pallas!!!!

Berichtdoor kreeft58 » zo 03 nov 2013, 12:39

Verslag van Ed de Beule, ter plaatse teamcaptain

Bennekom leidde zaterdag al na zeventig minuten. Wim Thieme zag zijn tegenstander Maarten van Daalen in de fout gaan en strafte dit meteen af

Noël kwam met de zwarte stukken lastig uit de opening door een openingszet van tegenspeelster uit de hoge hoed van Kasparov. Hij reageerde te optimistisch met pion opmars in centrum en kwam wat lastig te staan. Maar Noël concipieerde een stelling met aanvalskansen waar zij niet adequaat op reageerde. Zij gaf op nadat Noël met een paard een pion wegsloeg met schaak ondersteund door een batterij van dame en toren die haar koning zou omleggen.

Mike kwam goed uit opening met de witte stukken (Wolga gambiet). Zijn tegenstander bedacht niets beter dan een onnodig stukoffer tegen 2 pionnen. Echter bij analyse bleek dat een verantwoord sterk stukoffer. Mike ging er goed voor zitten en verbeterde langzaam aan de positie van zijn stukken met winst tot gevolg.

Hotze speelde een prima partij. Kwam een pionnetje voor. Zijn tegenstander had wel kans op beter maar toen hij dit naliet strafte Hotze dit onberispelijk af.

Ikzelf nam het voortouw met de witte stukken. Richtte mijn pijlen op de vijandelijke koning. Had zwarte stelling in een wurggreep. Raapte 2 pionnen op. In een uitzichtloze stelling gaf mijn tegenstander op die in de wandelgangen sportief aangaf een leuke partij gespeeld te hebben maar kansloos verloren te hebben.

Teun kwam goed uit de opening. Benutte dit niet optimaal. Na stukkenruil moest hij er opnieuw goed voor gaan zitten. Een pionnenopmars op de koningsvleugel ondersteund met dame en 2 torens werd tegenspeler te veel. Mat was onafwendbaar.

De leukste partij van de dag speelde Martijn. Zijn tegenstander offerde aan een stuk door. Onder grote druk hield Martijn zijn hoofd koel. Speelde effectief met behoud van voorsprong in materiaal.
In tijdnood rond zet 40 liet Martijn zich niet verassen en tikte het zorgvuldig uit.

Benno had het lastigst van ons. Tegen een jeugdtalent stond hij gedurende de hele partij minder.
Tegen het eind van de partij, een eindspel van loper en pionnen, ging Benno een remise aanbod uit de weg. Hij kreeg de kans om een pion tot dame te promoveren en maakte het feest compleet.

Bij de nr 17 Chinees van Nederland in Deventer werd het glas geheven en de smakelijke gerechten soepel weggewerkt.

Ed de Beule
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: BSV wint met 8-0 van Pallas!!!!

Berichtdoor webmaster » ma 04 nov 2013, 00:34

Bij Pallas is het nog erg stil.
Het volgende relaas uit het verslag van de wedstrijd van ASV4:
De 6-2 eindstand is een mooie revanche voor de ongelukkige competitiestart in Nijmegen. Volgende ronde wacht kampioenskandidaat nummer 1: Bennekom.

:mrgreen: :mrgreen:
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: BSV wint met 8-0 van Pallas!!!!

Berichtdoor kreeft58 » ma 04 nov 2013, 02:17

webmaster schreef:Bij Pallas is het nog erg stil.
Het volgende relaas uit het verslag van de wedstrijd van ASV4:
De 6-2 eindstand is een mooie revanche voor de ongelukkige competitiestart in Nijmegen. Volgende ronde wacht kampioenskandidaat nummer 1: Bennekom.

:mrgreen: :mrgreen:


Tja, die opmerkingen van ASV 4. Geen acht op slaan. Wij lopen absoluut niet buiten onze schoenen. Ik houd mij aan het verhaal van de beer die nog niet is geschoten. En zij spreken bij ASV soms wartaal!
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: BSV wint met 8-0 van Pallas!!!!

Berichtdoor Osito » di 05 nov 2013, 02:10

Vandaag met Almere 2 slechts 7-1 in de SGA-promtieklasse :mrgreen:
Osito
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 109
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 19:51

Re: BSV wint met 8-0 van Pallas!!!!

Berichtdoor htj » wo 06 nov 2013, 19:45

Matigjes Mike ;)
htj
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 154
Geregistreerd: zo 02 nov 2008, 14:20


Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten

cron