BSV wint opnieuw de OSBO-cup en daarmee de DUBBEL!!

Alles op schaakgebied bij BSV

Re: BSV wint opnieuw de OSBO-cup en daarmee de DUBBEL!!

Berichtdoor eagle » zo 01 jun 2014, 15:07

talktalk schreef:Correctie teamcaptain door assistent.
Bord 4 valt af, ook al hadden we op bord 4 gewonnen of verloren, doorslaggevend is welk team heeft gewonnen aan bord 3.

Benno, ben nog benieuwd wie de weddenschap thuis gewonnen heeft van de voetbal clash Nederland tegen Ghana.

Gefeliciteerd mannen!
Volgens de wedstrijdleider interne heeft de teamcaptain gelijk. Bij gelijkspel na het snelschaken telt het resultaat op de eerste drie borden van de gewone partijen, dus niet het resultaat op bord 3.
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 272
Geregistreerd: wo 15 okt 2008, 00:12

Re: BSV wint opnieuw de OSBO-cup en daarmee de DUBBEL!!

Berichtdoor webmaster » ma 02 jun 2014, 00:01

Ik voorzie een feestje maandag in de Commanderij! :mrgreen:
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: BSV wint opnieuw de OSBO-cup en daarmee de DUBBEL!!

Berichtdoor kreeft58 » ma 02 jun 2014, 09:55

Zo staat het op maandag 2 juni 2014 in De Gelderlander

Schakers BSV Bennekom pakken na moeizame finale ook OSBO-cup
ARNHEM – BSV Bennekom neemt afscheid van de OSBO-competitie met het behalen van de dubbel. Nadat drie weken geleden het kampioenschap in de promotieklasse werd binnengehaald, won de schaakploeg van captain Rini Kreeft zaterdag in Arnhem ook de OSBO-cup.

In de finale werd in een barrage van snelschaakpartijen met 3-1 gewonnen van het uit de promotieklasse gedegradeerde PSV/DoDo. Nadat de halve finale tegen De Toren 3 uit Arnhem nog relatief makkelijk met 3-1 gewonnen was, liep het in de finale niet naar wens. De volgend seizoen in de derde klasse acterende Bennekommers kwamen na ruim twee uur spelen nog wel op voorsprong. Ed de Beule koos tegen Kasper Dokter de aanval. De Puttenaar onderschatte de kracht daarvan en overzag een fraai torenoffer naar mat.

In het laatste speeluur kwam de kampioen echter toch in de problemen. Martin Markering had lange tijd een gelijke stand, maar zijn zwakke pionnenstructuur was de achilleshiel in de stelling. Kevin van Brummelen profiteerde daarvan in het pionneneindspel.

Toen vervolgens ook Benno van der Veen in de problemen kwam, namen de zorgen bij Kreeft en zijn spelers toe. Van der Veen verloor een stuk en de partij, waarna kopman Hotze Hofstra nog juist het gelijkspel kon veiligstellen. Bij het snelschaken waren de Bennekommer weer oppermachtig. Het werd snel 3-0, waarna de nederlaag van Markering nog slechts voor de statistiek was.

„Ik ben blij met de prolongatie van de bekerwinst, maar ook met het feit dat we niet meer mee mogen doen aan dit toernooi”, concludeerde de blije Kreeft.
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: BSV wint opnieuw de OSBO-cup en daarmee de DUBBEL!!

Berichtdoor Pauwbase » ma 02 jun 2014, 12:52

talktalk schreef:Pauw gefeliciteerd met de overwinningen.
Telt dat nog mee voor KNSB rating? Ik heb namelijk vandaag mijn best gedaan om je bij te halen.
Was in topvorm.
Vooral de 2e partij met na 9 zetten gelijke stand volgens software, speelde ik h5 en begon voordeel zich af te tekenen.
Vooral Txh7 is een dreun van jewelste. Op zet 15 uit.
Mijn mooiste partij van het jaar.

Ik heb niet de illusie dat ik je van de 2e plaats af kan houden, ik kan alleen maar proberen om je te dwingen dat dan met 2100 te doen :lol: Toch nog 9 ratingpuntjes verdiend in Parijs, voornamelijk dankzij een overwinning met wit op een 15-jarig Frans jeugdtalent met 2184 :-) De eindstand staat hier: http://www.echecs-issy.fr/Documents/Ope ... lle_R6.htm
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: BSV wint opnieuw de OSBO-cup en daarmee de DUBBEL!!

Berichtdoor Osito » di 03 jun 2014, 10:16

kreeft58 schreef:......Enz, enz... Hadden we daar op bord 4 gewonnen, dan was ....: juist, PSVDoDo winnaar geweest. Daar kan ik zelfs niks aan doen!
Als we aan bord 4 hadden gewonnen was het 3-1 geweest ...en dus winst voor Bennekom zonder barrage :mrgreen:
Osito
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 109
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 19:51

Vorige

Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten

cron