VSV2 - BSV1 2,5-5,5

Alles op schaakgebied bij BSV

Re: VSV2 - BSV1 2,5-5,5

Berichtdoor Mark » ma 09 feb 2009, 11:41

Leuk hoor Martijn ! Mooi moment uit de partij was na 50... d2 de uitvoering van 51. Tg1 waarna Bert op z'n Kasparovs Martijn in de ogen keek.... Prachtig !
Mark
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 169
Geregistreerd: di 30 sep 2008, 13:14

Re: VSV2 - BSV1 2,5-5,5

Berichtdoor eagle » ma 09 feb 2009, 11:45

Ik ben benieuwd of Bert de mogelijkheid van de zet Pd5 gezien heeft, denk het toch wel, zelfs ik zag de zet in enkele seconden en vroeg me af of Pauw dit zou gaan spelen, helemaal duidelijk was het niet. De partij bood daarna toch beide spelers steeds kansen en alleen het betere eindspel van Martijn gaf de doorslag. :)
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 272
Geregistreerd: wo 15 okt 2008, 00:12

Re: VSV2 - BSV1 2,5-5,5

Berichtdoor Pauwbase » ma 09 feb 2009, 13:14

eagle schreef:Ik ben benieuwd of Bert de mogelijkheid van de zet Pd5 gezien heeft, denk het toch wel, zelfs ik zag de zet in enkele seconden en vroeg me af of Pauw dit zou gaan spelen, helemaal duidelijk was het niet. De partij bood daarna toch beide spelers steeds kansen en alleen het betere eindspel van Martijn gaf de doorslag. :)

Ik denk het niet (weet het wel zeker). Je hebt natuurlijk altijd zetten die je direct ziet nadat je jouw zet gespeeld hebt. Maar hij dacht 3 minuten na voordat hij Db6 speelde. Als hij toen alles heeft gezien, dan is het erg knap. En vraag ik me af wat hij in de Promotieklasse doet :lol: Na mijn Pd5 trok hij veel tijd uit om Dxd4 te spelen, toen is hij pas gaan rekenen.

Overigens, een zet spelen en dan gelijk het antwoord van je tegenstander zien, dat overkomt mij ook regelmatig. Zie het Corusdraadje en de 2 paardzetten (het zijn blijkbaar altijd van die rare paardsprongen ;-))
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: VSV2 - BSV1 2,5-5,5

Berichtdoor Osito » ma 09 feb 2009, 14:29

Pauwbase schreef:
eagle schreef:Ik ben benieuwd of Bert de mogelijkheid van de zet Pd5 gezien heeft, denk het toch wel, zelfs ik zag de zet in enkele seconden en vroeg me af of Pauw dit zou gaan spelen, helemaal duidelijk was het niet. De partij bood daarna toch beide spelers steeds kansen en alleen het betere eindspel van Martijn gaf de doorslag. :)

Ik denk het niet (weet het wel zeker). Je hebt natuurlijk altijd zetten die je direct ziet nadat je jouw zet gespeeld hebt. Maar hij dacht 3 minuten na voordat hij Db6 speelde. Als hij toen alles heeft gezien, dan is het erg knap. En vraag ik me af wat hij in de Promotieklasse doet :lol: Na mijn Pd5 trok hij veel tijd uit om Dxd4 te spelen, toen is hij pas gaan rekenen.

Overigens, een zet spelen en dan gelijk het antwoord van je tegenstander zien, dat overkomt mij ook regelmatig. Zie het Corusdraadje en de 2 paardzetten (het zijn blijkbaar altijd van die rare paardsprongen ;-))


Ik ben het met je eens Martijn. Bert is niet erg gecharmeerd van scherp tactisch spel. Het is derhalve aan te nemen dat hij de mogelijkheid van Pd5 niet op waarde heeft geschat. Dat staat natuurlijk los van het feit dat zwart er alleszins redelijk uitkomt zoals je ook al aangeeft.
Osito
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 109
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 19:51

Re: VSV2 - BSV1 2,5-5,5

Berichtdoor Osito » ma 09 feb 2009, 14:41

Gast schreef:http://www.gelderlander.nl/sport/denksport/4479314/Schaker-Hotze-Hofstra-uit-de-zaal-gezet.ece
Goed stukje. Ik dacht alleen uit het andere verslag op te maken dat Ron Flohr gewonnen had en dan zou het hier dus om Marcel Flohr gaan ?!
Osito
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 109
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 19:51

Re: VSV2 - BSV1 2,5-5,5

Berichtdoor kreeft58 » ma 09 feb 2009, 14:53

Osito schreef:
Gast schreef:http://www.gelderlander.nl/sport/denksport/4479314/Schaker-Hotze-Hofstra-uit-de-zaal-gezet.ece
Goed stukje. Ik dacht alleen uit het andere verslag op te maken dat Ron Flohr gewonnen had en dan zou het hier dus om Marcel Flohr gaan ?!


Oef Osito, namen verwisseld in stuk op home :? :oops: Heb het gecorrigeerd
;) ;)
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: VSV2 - BSV1 2,5-5,5

Berichtdoor eagle » ma 09 feb 2009, 16:16

Osito schreef:
Gast schreef:http://www.gelderlander.nl/sport/denksport/4479314/Schaker-Hotze-Hofstra-uit-de-zaal-gezet.ece
Goed stukje. Ik dacht alleen uit het andere verslag op te maken dat Ron Flohr gewonnen had en dan zou het hier dus om Marcel Flohr gaan ?!

Ik ben gelukkig niet uit de zaal gezet, ik liep namelijk al gelijk weg na de 40e zet om eindelijk een drankje voor Rini en mijzelf te halen. Dat was ruim een half uur vertraagd omdat ik op verzoek van Ed de notatie op mij nam. Dat je dan zelfs al in de krant kunt komen.. :shock:
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 272
Geregistreerd: wo 15 okt 2008, 00:12

Re: VSV2 - BSV1 2,5-5,5

Berichtdoor htj » ma 09 feb 2009, 16:31

Iedereen die je meer dan 2 seconden kent weet dat je 100% ten goede trouw bent geweest en op dat ogenblik alleen aan drinken dacht(of mischien ook aan mooie vrouwen ;) ) maar zeker niet aan beinvloeding.
htj
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 154
Geregistreerd: zo 02 nov 2008, 14:20

Re: VSV2 - BSV1 2,5-5,5

Berichtdoor eagle » ma 09 feb 2009, 17:01

htj schreef:Iedereen die je meer dan 2 seconden kent weet dat je 100% ten goede trouw bent geweest en op dat ogenblik alleen aan drinken dacht(of mischien ook aan mooie vrouwen ;) ) maar zeker niet aan beinvloeding.

Dank je! Ik verlangde erg naar een biertje en was dan ook verbijsterd over de consternatie die was ontstaan toen ik terug kwam. Ik wist ook absoluut niet dat de vlag van de tegenstander van Ed gevallen was, ik had alleen maar gezien dat hij zelf nog 5 seconden over had. Ik kon de klok niet zien vanuit mijn positie en toen Ed zei dat hij het ruim binnen de tijd gehaald had (of zoiets) keek ik op de klok en reageerde met de opmerking dat het niet overhield en liep vervolgens weg, tevreden dat mijn taak er op zat.
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 272
Geregistreerd: wo 15 okt 2008, 00:12

Re: VSV2 - BSV1 2,5-5,5

Berichtdoor kreeft58 » ma 09 feb 2009, 19:10

eagle schreef:
htj schreef:Iedereen die je meer dan 2 seconden kent weet dat je 100% ten goede trouw bent geweest en op dat ogenblik alleen aan drinken dacht(of mischien ook aan mooie vrouwen ;) ) maar zeker niet aan beinvloeding.

Dank je! Ik verlangde erg naar een biertje en was dan ook verbijsterd over de consternatie die was ontstaan toen ik terug kwam. Ik wist ook absoluut niet dat de vlag van de tegenstander van Ed gevallen was, ik had alleen maar gezien dat hij zelf nog 5 seconden over had. Ik kon de klok niet zien vanuit mijn positie en toen Ed zei dat hij het ruim binnen de tijd gehaald had (of zoiets) keek ik op de klok en reageerde met de opmerking dat het niet overhield en liep vervolgens weg, tevreden dat mijn taak er op zat.


En zo is het!
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

VorigeVolgende

Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten

cron