Dieren

Alles op schaakgebied bij BSV

Dieren

Berichtdoor webmaster » di 28 jul 2009, 00:21

Even een nieuw draadje geopend want onze grote vriend en "stoker" Pauwbase speelt in Dieren een 4-kamp. In de eerste ronde met zwart een nul tegen "al het %$# komt van Bekkers" Stefan Bekker, das geen prettige start. Benieuwd of ie nog met een verslag komt, we wachten het af. Morgen met wit tegen vd Vegt (uit Delft dacht ik?) en woensdag een bekende Olger van Dijk. Tabelletje als volgt:

Nr Naam Rating 1 2 3 4 Score
1 Bekker, Stefan 2009 x 1 1.0
2 Van Dijk, Olger 1953 x 1 1.0
3 Van der Vegt, Seth 1979 0 x 0.0
4 Pauw, Martijn 1969 0 x 0.0
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Dieren

Berichtdoor webmaster » di 28 jul 2009, 23:31

Pauwbase schreef:Ronde 2 in de vierkamp
Afbeelding



Pauwbase ging toen ik kwam en wilde m.i. geen seconde langer blijven in Dieren :evil:
Ik zag Harry een mooi duel uitvechten, waarin hij zich helaas liet trucen, zoals hij zelf al noemde. Van de Wageningers heb ik weinig gezien. Vooral het mooie duel Timman-Giri en Miedema-Reinderman gevolgd. Bij het laatste duel ging Roi echt fantastisch door de zwarte stelling heen. Roi heb ik in Italie leren kennen. Een bescheiden jongen die heel goed zit te spelen, en baalt van het feit dat hij geen norm kan halen in Dieren.
Het is goed om te zien dat er zoveel belangstelling wordt gegenereerd door de aanwezigheid van Timman. 8-)
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Dieren

Berichtdoor webmaster » wo 29 jul 2009, 23:31

Cyclist schreef:25 Verhoef, Harry 5.0 M 1814 2058 +2.59 0 1 1 0 1 1 0 1

Het kan niet op: vandaag ver in het middenspel in een iets mindere stelling een kwal-offer, wat gelijk met een paardvorkje erachteraan minstens een pionnetje opleverde in elke variant. Daarna een potremise toren+ 1 pion extra stelling uitgemolken tot vlak voor zet 40 mijn jeugdige en enigszins ongeduldige tegenstander een onnauwkeurig pionzetje deed met remise aanbod wat 1 zet eerder ws. nog zou zijn aangenomen wegens naderende zetherhaling.
Nu gingen alle klassieke eindspelregisters open: ik kreeg een verre vrijpion met oppositie ('shouldering') en met het bruggetje ven Lucena kreeg mijn h-pion vrije doortocht.
Morgen kans om mijn inschrijfgeld terug te verdienen: met 6 punten zit er 70 euro in de envelop.



Klasse Harry, gogogogo!! :lol: Ik moet helaas werken! :twisted:
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Dieren

Berichtdoor webmaster » do 30 jul 2009, 00:31

htj schreef:Klasse Harry, :) :)

Nu gingen alle klassieke eindspelregisters open: ik kreeg een verre vrijpion met oppositie ('shouldering') en met het bruggetje ven Lucena kreeg mijn h-pion vrije doortocht.

En dat mag je me allemaal een keer uitleggen. :o



Mij ook! :lol:
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom


Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten

cron