Corus 2010

Alles op schaakgebied bij BSV

Re: Corus 2010

Berichtdoor webmaster » ma 25 jan 2010, 14:01

Pauwbase schreef:Balen, balen, balen :evil: :evil: :evil:

In de 3e ronde met wit tegen de koploper Menno Monsma die met 2089 schoon aan de haak ook veruit de hoogste rating heeft van onze groep. Hij speelde Scandinavisch, maar ik wist hem in de Jan Wouters-Caro Kann te lokken. Daar heb ik wat ervaring mee opgedaan, en die stellingen bevallen me wel. Ik kreeg net als in de 1e ronde een prachtige stelling:

Afbeelding
Hier wikkelde ik af naar een gewonnen eindspel: 20.Dxf5!

Het dubbele toreneindspel met 1 pluspion werd een enkel toreneindspel met 2 pluspionen en toen kwamen we in deze stelling:

Afbeelding
Na 5 minuten nadenken speelde ik hier 57.a5????????? en na Th2+ konden de stukken weer in het doosje. Ik deed dit heel rustig, niet op Hotziaanse wijze, hoewel ik wel zin had de toren richting GM's te gooien! :oops:


Stalemate. Zoals we dat noemen. Het ziet er wel mooi uit! :lol:
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Corus 2010

Berichtdoor webmaster » wo 27 jan 2010, 21:47

Corussite gehackt?
Kan er al uren niet opkomen.
Iemand anders??
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Corus 2010

Berichtdoor webmaster » do 28 jan 2010, 00:55

Leuke grap Martijn. Maar het is natuurlijk schandalig dat zo'n belangrijke site eruit ligt, op de dag dat BamBam zich hervindt van een ontketende Kram. :D
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Corus 2010

Berichtdoor webmaster » za 30 jan 2010, 01:35

Pauwbase schreef:
htj schreef:Martijn heeft gisteren weer remise gespeeld.

Ik gok vandaag weer een remise om de 50% veilig te stellen.

Beetje slecht gerekend Hotze. Om 50% veilig te stellen had ik een overwinning nodig. Dat dus maar gedaan :-)


Bovendien was er donderdag een "rustdag" :lol:

Bij de Gm's wordt het nog spannend wie het toernooi wint. In de B-groep gaat Giri winnen. Daar kan geen twijfel over zijn!

Bert doet het met 4 uit 7 naar verwachting en redelijk.

Komop Pauwbase! Laat ons genieten van de verzengende nederlaag die Toby leed. Diagrammen, combinaties, we willen alles weten. Dan kunnen we dat maandagavond weer bespreken, net als dat fraaie pat van verleden week!! :lol:
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Corus 2010

Berichtdoor webmaster » za 30 jan 2010, 22:05

Pauwbase schreef:
eagle schreef:Dat gaat toch wel heel erg goed. Er lijken 2 Pauwen te zijn. De sterk spelende in Corus, en zijn wat zwakkere broeder in BSV1. :lol:

Het zal de zeelucht zijn denk ik. Of ik ben nu gewoon in vorm, ik heb de laatste 2 wedstrijden voor BSV 1 (PK en OSBO-cup) tenslotte ook gewonnen,

Vandaag weer een remise, een korte van 22 zetten. Was voor het eerst dat ik met wit al snel aan damage control moest doen. Mijn Italiaanse tegenstander (paar jaar geleden had ik van hem verloren in WaZ) verraste mij in de opening en koos voor een zeer flexibel egelsysteem. Toen ik even te achteloos een zet deed, sprong ineens zijn paard naar buiten en hopte zo via f6 door naar g4 om mijn loper af te ruilen. Dat was wel balen, want nu had ik geen kans meer op openingsvoordeel. Sterker nog, ik moest nauwkeurig spelen om niet in het nadeel te komen (-0.18 geeft Rybka na het 'verlies' van mijn zwarte loper). Mijn volgende zetten konden allemaal de goedkeurig van de kleine vis wegdragen en op zet 22, met nog 25 minuten op de klok, plaatste ik mijn eerste remiseaanbod dit toernooi. Inmiddels gaf Rybka +0.10 in de slotstelling en na mijn geplande vervolg zelfs +0.00. Een correcte remise, wel balen van het slippertje in de opening waardoor ik niet voor meer kon gaan.


Ik mag hopen dat je daar nu overnacht, met al die winterse ellende!
Wat een overwinning van Vishy vandaag tegen de reus Kramnik!!
BamBam gaat het toernooi winnen. En Giri de B-groep. De jeugd is gearriveerd!! :lol:
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Corus 2010

Berichtdoor webmaster » zo 31 jan 2010, 18:26

BamBam houdt het remise en wint het toernooi!
Het zit er weer op voor een jaar! :shock: :oops:
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Corus 2010

Berichtdoor webmaster » ma 01 feb 2010, 00:01

talktalk schreef:Pauw wint laatste ronde in een blitzkrieg partij
Mooi gespeeld!


De aandacht gaat steeds naar Pauwbase, maar ik ben van mening dat Bert in 4B ook uitstekend heeft gepresteerd met 5,5 uit 9.
Chapeau beiden!! Overigens werd 4B gewonnen door Audry Burer en laat die nou net van Bert verloren hebben!! :lol:
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Vorige

Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten

cron