Bevrijdingsschaaktoernooi Wageningen 5 mei

Alles op schaakgebied bij BSV

Re: Bevrijdingsschaaktoernooi Wageningen 5 mei

Berichtdoor webmaster » wo 05 mei 2010, 23:51

Zoals gewoonlijk wederom een gezellig toernooi met veel bekenden. Ik dacht plm 150 deelnemers redelijk evenredig verdeeld qua speelsterkte. In de top streden Timman en Sadler om de overwinning. Als ik zag hoe Jan door Mathew werd matgezet heb ik nog hoop :mrgreen: Sadler behaalde uiteindelijk de toernooioverwinning .
6 Bennekommers deden mee. Hotze en Noel in de van Lothringengroep, Harry en Wim in de B-groep en Hans en ondergetekende in de C-groep. Op grond van de rating begon ik hoopvol aan de dag. De eerste ronde leek ik ook tegen een "kleuter" vrij gemakkelijk te gaan winnen met wit ware het niet dat je dan geen torens in de aanbieding moet doen. :evil: :evil:
In de tweede ronde herpakt en met zwart een eenvoudige overwinning behaald. In de derde ronde een taktisch sterke speler die mij overspeelde. Goed! Dan maar op zwart gokken. En ja hoor! Ronde 4 weer een mooie overwinning.
Ronde 5 tegen het Scheermes,opnieuw zwart. Als clubgenoten erg vredelievend snel tot remise besloten.
Ronde 6 tegen een thuisschaker die het spelletje aardig doorhad. Echter in een toreneindspel met dichtgeschoven pionnenstructuur miste hij de ervaring en liet zich verleiden tot het openen van de A-lijn, waar ik als de kippen bij was om binnen zijn stelling te komen. De 50 % was in ieder geval binnen.
De laatste ronde tegen Jan Boer, een visueel gehandicapte speler waar ik de zetten van moest uitvoeren. Hij speelde met een eigen bord. Opnieuw zwart. Lastig om de concentratie vast te houden. Het is een soort praatschaak waar alle zetten hardop worden meegedeeld aan elkaar. Ondanks dat ik een pion wegsnoepte liet ik me verschalken op de koningsvleugel.
3,5 uit 7. Tja! Win je zo'n eerste ronde dan gaat het allemaal heel anders!
De dag was gezellig. Hotze behaalde 4,5. Wapenfeit was een mooie overwinning tegen Robin van Kampen en mat gezet worden door Jan Timman :lol: Noel begon slecht (0 uit 4) Ik weet geen eindscore. Harry 5 uit 7, Wim dacht ik 4,5 en Hans 3,5. Hopelijk wordt er op de site van Wageningen nog iets van een eindstand neergezet.
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten

cron