Tata Steel Chess 2012

Alles op schaakgebied bij BSV

Re: Tata Steel Chess 2012

Berichtdoor webmaster » zo 22 jan 2012, 01:36

Overigens verwacht ik zondag wel supporters. :lol:
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Tata Steel Chess 2012

Berichtdoor webmaster » zo 22 jan 2012, 01:55

eagle schreef:
martien schreef:Overigens verwacht ik zondag wel supporters. :lol:

Ik kom alleen voor een echt dameoffer. ;)


Vanmiddag..., tegen een loper en een paard! :lol: :lol:
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Tata Steel Chess 2012

Berichtdoor webmaster » ma 23 jan 2012, 00:30

Het was een topdag voor BSV! 2,5 uit 3. Ik speelde met wit een vrijwel foutloze partij. Vanuit een dubbelfianchetto opening maakte hij wat mindere pionzetten op de damevleugel. Ik kon direkt het initiatief nemen over de c-lijn. Na in het centrum wat pionnen te hebben geruild kon ik met mijn toren twee van zijn stukken over de c-lijn aanvallen. Dit beantwoorde hij niet optimaal zodat ik op zet 14 een stuk tegen een pion won. Het middenspel was leerzaam. Hij probeerde mij aan alle kanten te trucen maar ik bleef gefocusd op de stelling. Nadat alles was gehergroepeerd en zijn trucjes waren uitgewerkt kon ik via de f-lijn mijn aanval voortzetten en kon op zet 53 het punt noteren.
Heerlijke partij! Goed gevoel voor morgen waar ik met zwart tegen een buitenlandse turf speel.
Eens kijken of ik mijn officieuze titel van Kindermoordenaar kan consolideren. :mrgreen:
Overigens werd supporter Teun Alting gesignaleerd vanmiddag. ;)
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Tata Steel Chess 2012

Berichtdoor webmaster » ma 23 jan 2012, 01:34

htj schreef:Martijn 1ste in de groep!!!!!!


Tja, niet dat ik het hem misgun, maar wel een gratis punt. :lol:
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Tata Steel Chess 2012

Berichtdoor webmaster » di 24 jan 2012, 00:52

Pauwbase schreef:Het kan niet alle dagen feest zijn, een redelijk correcte (maar ook saaie) remise na 20 zetten. Wit was een van de medekoplopers en speelde een niet zo'n ambitieus systeempje tegen mijn Siciliaan. Ik speelde op zich redelijk correcte zetten en kon zo "gelijk maken". De stelling na 20 zetten was volstrekt in evenwicht en mijn remiseaanbod werd dan ook direct aanvaard. Als ik echt had moeten winnen, dan had ik in de opening nog wel wat anders kunnen proberen. Maar correct schaak is ook wat waard :lol:

Nog wel gezellig zitten analyseren met mijn sympathieke tegenstander en daarna nog het WaZ-oeuvre van Martien doorgenomen, samen met Sander. Dat was ook vermakelijk :D


Wrijf het er maar in hoor! Ik kan het hebben. Die bokpartij van vanavond ben ik al weer vergeten.
Morgen met wit voor nieuwe kansen. Iets van "durven verliezen"? ;) Dan moet het morgen toch lukken!
En daarna heb ik nog een biertje van de gebroeders Pauw tegoed! :lol:
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Tata Steel Chess 2012

Berichtdoor webmaster » wo 25 jan 2012, 00:47

Koeke schreef:Pauw heeft zijn pistolen bij zich... Afbeelding , BEWARE...

Martien gaat deze groep winnen !!
Er op en er over :idea:

Zou een goede groep zijn voor Cock :lol:


En jij ben de optimist! :lol:

Resume: Vanmiddag was het: net geen winst.
Ik speelde tegen de sympathieke Engelse Nederlander Paul Taylor. Kijkend naar ratingpuntjes? Kijken naar resultaten? No way! Ik speel met wit en probeer te winnen. In een opnieuw dubbelfianchetto ging het lange tijd gelijk op. Hij rokeerde lang niet en toen de zaak op de damevleugel dichtschoof viel ik in het centrum (lees e-lijn) aan. Positioneel kreeg ik een plus, nadat ik via de a-lijn mijn torens kon verdubbelen rook ik winst.
Met een actieve koning naar het centrum ging het de goede kant op. Paul moest veel tijd gebruiken om steeds te pareren en dat lukte hem lange tijd. In het eindspel dacht ik mijn kans te zien. Ik offerde mijn toren tegen een paard en dacht met mijn twee verbonden pionnen op de damevleugel voldoende te hebben om naar boven te lopen.
Echter ik sloeg een pion. Als ik dat niet had gedaan en mijn pion naar voren had gezet was het winnend. Als, als, als,....... :twisted:
Een goeie partij, met een iets teleurstellend einde. :oops:
Ik lees wel eens iets over:" met zoveel ratingpunten meer had je dat moeten winnen".
Was het maar altijd zo makkelijk. ;)
Morgen gaan we voor nieuwe kansen.
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Tata Steel Chess 2012

Berichtdoor webmaster » do 26 jan 2012, 01:17

Martien gaat zijn poule winnen


Optimist! :lol:

Het was vandaag knallen! Ik heb zelden zo'n goed gevoel over gehouden van een partij die ik nooit had mogen winnen. :lol:
Ik las ergens iets over een gezonde dosis bluf, dat was vandaag 100 % aan de orde. ;)
Mijn tegenstander opende met wit ietwat passief (e3,d4,c3). Altijd lastig om dat op te rollen. Ondanks dat ik tijdens de partij van de onderzeer :) het advies kreeg zoveel mogelijk te ruilen besloot ik toch zoveel mogelijk spanning in de stelling te houden en waar mogelijk te ontwikkelen. Op een bepaald moment stond het centrum vol met stukken na een pionnenruil en was de stelling moeilijk te beoordelen voor mij. Op mijn gevoel besloten de stelling op scherp te zetten en voorwaarts met de stukken!
Dat ging me een stuk kosten tegen een pion. Echter daarna ging bij hem het licht volledig uit en kon ik met 2 torens, dame en paard de zaak killen. Stel je voor (geen zin om nu nog een diagram te maken) zijn koning op h1, dame op h2, toren op g1 en pion op g2. Mij dame op g5, toren op d2 en paard op f4. Ik speel Pe2, hij zit binnen de 3 minuten (zet 32) en vervolgt met Pf3...........
Waarna ik Pg3+ speel............................................... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Morgen "moeten we rusten". Daarna 3 rondes. In de laatste ronde krijg ik met wit de koploper. Ik beloof niks, maar het kan nog leuk worden! :lol:
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Tata Steel Chess 2012

Berichtdoor webmaster » vr 27 jan 2012, 00:58

talktalk schreef:Zet hem op mannen. Jullie gaan beter dan Giri. Ik neem vrijdag bennekomse vlag mee!


Leuk dat je komt Ed, de BSV stars zitten in de grote zaal, maar mij kun je vinden in de VIProom :mrgreen: :mrgreen:
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Tata Steel Chess 2012

Berichtdoor webmaster » zo 29 jan 2012, 02:03

Afbeelding

Gisteren tegen de zwakste op rating. Wat zegt dat tegenwoordig? Kijk maar in de A-groep. Niets is zeker en voor elk punt moet worden gevochten!
Mijn tweede nederlaag, opnieuw met zwart. Een openingsfout bracht mij nooit meer in de stelling.
Morgen de laatste ronde. Hopelijk nog een goed resultaat. Het toernooi gaat net als bij Giri uit als een nachtkaars... :oops:
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Tata Steel Chess 2012

Berichtdoor webmaster » ma 30 jan 2012, 00:26

Martien: hij zal balen als heel Ajax.


Nee hoor! Zo slecht als die vandaag waren, wil ik me niet mee vergelijken.
Natuurlijk ben ik teleurgesteld over het resultaat. Het is nog te vroeg om oorzaken aan te wijzen. Op een enkele onbenullige partij na kom ik steeds goed uit de opening, maar net als vandaag ga ik daarna in mijn verliespartijen de meest vreselijke zetten doen. Waar dat aan ligt? Wie het weet mag het zeggen. Ik hoop er in ieder geval achter te komen want vind het spelletje veel te leuk. Ook het toernooi in WaZ is een topper. De hele sfeer er omheen, de faciliteiten, de Moriaan, de grootmeesters, zo hoort een toernooi er uit te zien. Dat maakt het vele kilometers reizen meer dan goed!
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

VorigeVolgende

Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten