Weekendtoernooi Alkmaar

Hier verslag over toernooien.

Weekendtoernooi Alkmaar

Berichtdoor Cyclist » ma 06 maart 2017, 01:54

Net terug van een weekendje schaken & stappen in Alkmaar bij mijn twee schaakvrienden die ik in Zeeland heb leren kennen. Vorig jaar figureerde ik nog in de A-groep, maar door mijn gezakte rating deed ik nu mee in de B-groep. In de 1e ronde pakte ik een giftige pion en die les was ik 2 dagen later blijkbaar weer vergeten en deed ik hetzelfde in een gewonnen stelling, zodat ik tegen twee nullen opliep. Een andere partij verzandde in remise en de andere twee partijen wist ik wel binnen te slepen.
Omdat ik alle partijen naar beneden was ingedeeld leverde dit een schamele TPR van 1600 op. Gauw weer vergeten dit resultaat, de gezelligheid vergoedde veel.

Voor speciaalbierliefhebbers: als je ooit ergens Texels op tap ziet, doen. Een aanrader van 6.5%, waar je alleen niet te vroeg mee moet beginnen.
Cyclist
BSV runner-up
BSV runner-up
 
Berichten: 64
Geregistreerd: do 02 okt 2008, 12:54

Re: Weekendtoernooi Alkmaar

Berichtdoor Cyclist » ma 05 maart 2018, 00:01

En weer zit er een gezellige editie Alkmaar op. Met mijn verse rating van 1824 mocht ik weer meedoen in de A-groep. Vrijdag In mijn eerste partij zat er een stuntje in, want ik tructe mijn tegenstander wat kwaliteitswinst had moeten opleveren. Alleen mijn koning stond op de tocht en ik dacht dat het mat zou gaan, dus ik koos voor een slappe afruil, eindigde met ongelijke lopers, maar met 2 pionnen minder verloor ik.
In de 2e partij ging ik met teveel pionnen in de aanval op de koningsvleugel en dat werd afgestraft in het centrum.
Partij 3 was voor mij: met een dubbele aanval won ik een stuk en de partij.
Zaterdagavond vrij en traditioneel uit eten en een kroegentocht to 3:30.
Zondag vreemd genoeg foutloos gespeeld, maar ook geen echte winstpogingen gedaan tegen 2 1900+ spelers en beide remise aanboden snel aanvaard.
Met een TPR van 1888 was ik tevreden en ik heb me alweer ingeschreven voor het volgende weekendtoernooi in Delft over 3 weken.
Cyclist
BSV runner-up
BSV runner-up
 
Berichten: 64
Geregistreerd: do 02 okt 2008, 12:54


Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten

cron