Kort verslag open snelschaak Wageningen

Hier verslag over toernooien.

Kort verslag open snelschaak Wageningen

Berichtdoor MartinM » vr 30 maart 2018, 01:47

Bennekom kan terugkijken op een succesvolle avond in Wageningen. Noel won met 7 uit 7 op indrukkende wijze de B-groep en ex-lid Maarten Markering wist met 4 uit 5 de E-groep te winnen. Ook in de C-groep was er succes voor Martijn Pauw, die met 5 uit 7 in de prijzen viel. Rene Bakker speelde ook in die groep, maar deed niet mee voor de prijzen. Harry was in de race voor een prijs in de B-groep maar moet zelf maar even even zeggen of dat gelukt is en hoeveelste dan. Hoogst geeindigde Bennekommer in de uitslag was ikzelf. Met niet al te best spel, o.a weggespeeld door Harry (en dit was niet alleen te danken aan mijn mindere spel. Slimme openings keuze van Harry en daarna gewoon goed gespeeld), wist ik door een gestolen overwinning tegen Audry Burer met 5,5 punt de finalegroep te bereiken. Die begon goed met een mooie overwinning in een Wolga tegen Erwin Oorebeek. De volgende ronde won ik een kwaliteit tegen Tjerk Smynia. Daarna had ik een actievere steling waarschijnlijk moeten winnen, maar gaf ongelukkig een pion weg, gevolgd door een blunder. Een nul dus. Volgende tegnstander was Bert Torn. Ik verloor een pion, maar bleef wel actief nare zetjes doen. Bert zal het zeker beter hebben kunnen doen, maar ik wist de partij volledig te kantelen en stond ineens op 2 uit 3. Ronde vier bracht een interessante partij tegen Frans Tromp. Ik won een kwaliteit, maar verloor een cruciale pion en toen bleek het loperpaar genoeg compensatie en moest ik mij tevreden stellen met een halfje. Vervolgens verloor ik van Hans Dam. Onnodig, ik gaf weliswaar een pion weg in de opening, maar dit gaf wel ruimte die ik normaal in c4 opening achtige stellingen niet krijg. Helaas ontglipte mij een vreselijke zet. In plaats van een paard te slaan dat ik bewust had aangevallen, deed ik een logische terugtrekkings zet. Daarna werd ik langzaam van het bord geschoven. Tegen de uiteindelijke winnaar Fred Jonker speelde ik zoals altijd een interessante partij en leek lang goed te staan. Ergens verloor ik toch een pion, maar ik wist het Fred knap lastig te maken met mijn dame en met 13 seconden op de klok koos hij eieren voor zijn geld. Remise dus. De laatste pot was veruit de slechtste. Kees Stap speelde het goed en ik heel slecht. Een kansloze nul dus. Uiteindelijk gedeeld vierde met Frans Tromp. Achter Fred Jonker, Tjerk Smynia en Kees Stap, maar voor Erwin Oorebeek, Bert Torn en Hans Dam. Nog nooit zo hoog geeindigd, dus uitermate tevreden. Verder complimenten aan Wageningen. Het was weer zeer gezellig en relaxed.
MartinM
BSV runner-up
BSV runner-up
 
Berichten: 95
Geregistreerd: ma 08 feb 2010, 20:38

Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten

cron