-0.64

Hier verslag over toernooien.

-0.64

Berichtdoor Cyclist » ma 02 apr 2018, 00:24

Teleurstellend Toernooi had ook de kop kunnen luiden. Maar een beetje ratingfanaat (zoals ik) weet met -0.64 hoe het weekend in Delft ongeveer verlopen is. Terwijl het zo veelbelovend begon met een goede vrijdag. Na een marathonpartij tegen een 1932 met driedubbele tijdnood (beiden de DGT en de echte klok die aangaf dat de laatste trein in aantocht was) kon ik het eerste punt noteren. Op het bord stonden in de slotstelling na lang evenwicht, afwikkeling en een wild-west pionnenrace 4 dames op het bord met ondergetekende aan zet en dat leverde een mooi matplaatje op.
De 2e partij met zwart was tegen een fantaknaapje met 1977 die later (gedeeld) toernooiwinnaar werd. Een klein onnauwkeurigheidje in een zijvariantje van mijn normaalgesproken onberispelijke Draak werd keihard afgestraft. Pionverlies leidde tot een onvermijdelijke 1-0.
Zaterdagmiddag ging het helemaal snel mis. Met zwart in de Nimzo-Indisch op zet 5 om precies te zijn. Na d4 Pf6 c4 e6 Pc3 Lb4 f3 mag je 1 ding niet doen, wat je normaal gesproken altijd doet met zwart en dat is Lxc3. Nadat ik dat op de automatische piloot toch deed werd ik binnen mum van tijd onder de voet gelopen door 4 doorstormende centrumpionnen ondersteund met stukken over de half-open f-lijn.
Zaterdagavond een standaard bye en de zinnen verzet bij een vriend in Sassenheim, waar ik vaker een uitvalsbasis heb voor toernooien in die regio.
Zondagochtend hoopte ik op een wederopstanding, maar dat was voor mij helaas niet weggelegd.
Met wit mijn remedie tegen 100 varianten Frans: afruilen en we zien het wel. Het werd lang rokeren voor beiden en ik speelde 1 zet te vroeg f2-f4 en liet een gat vallen op e3 waar een paar zetten later een paard of een toren van mijn tegenstander beslissend kon binnenvallen. Drie nullen op rij dus.
De laatste partij tegen weer een jeugdspeler die na e4 b6 speelde. Er kwam uiteindelijk een soort doorgeschoven Frans op het bord en terwijl ik een paardoffer voorbereidde was hij me 1 zet voor. Met Pxe5 kon jij 3 pionnen voor het stuk krijgen met mijn koning in het midden, dus na enig rekenwerk besloot ik tot het tegenoffer Pxe6 en na de nodige complicaties bleef er een toreneindspel over wat ik met de tips van Herman Grooten nog net kon keepen.
Theorie dus even oppoetsen en op naar het volgende toernooi.
Cyclist
BSV runner-up
BSV runner-up
 
Berichten: 64
Geregistreerd: do 02 okt 2008, 12:54

Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron