14. Offene Internationale Bayerische Meisterschaft

Hier verslag over toernooien.

Re: 14. Offene Internationale Bayerische Meisterschaft

Berichtdoor kreeft58 » zo 31 okt 2010, 20:37

martien schreef:Pauwbase zit een week bij de buren te schaken. Om precies te zijn bij dit toernooi..
De eerste ronde heeft ie gewonnen. In de tweede staat een pittige pot tegen een 2200+ speler op het programma.
Eens kijken of ie een hotel heeft met hopelijk Wifi mogelijkheden, voor de dagelijkse verslaglegging :mrgreen:


Natuurlijk zou dat mooi zijn. Nog mooier zou zijn als Martijn ter plekke wat reclame kan maken voor het 5e Kreeft Consultancy BSV Schaaktoernooi op 27 november 2010!
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: 14. Offene Internationale Bayerische Meisterschaft

Berichtdoor eagle » ma 01 nov 2010, 11:33

martien schreef:
kreeft58 schreef:
martien schreef:Pauwbase zit een week bij de buren te schaken. Om precies te zijn bij dit toernooi..
De eerste ronde heeft ie gewonnen. In de tweede staat een pittige pot tegen een 2200+ speler op het programma.
Eens kijken of ie een hotel heeft met hopelijk Wifi mogelijkheden, voor de dagelijkse verslaglegging :mrgreen:


Natuurlijk zou dat mooi zijn. Nog mooier zou zijn als Martijn ter plekke wat reclame kan maken voor het 5e Kreeft Consultancy BSV Schaaktoernooi op 27 november 2010!


Das 5te Krebs Beratung BSV Schach Turniere. Oefff!! Klinkt best wel! :lol:

De eerste tegenstander had een rating van 1196, daar zal hij toch niet veel moeite mee hebben gehad. Maar ik zie dat hij ook van de 2200-speler heeft gewonnen. Hulde! Hij zit in de 3e ronde al aan tafel 44 tegen een tegenstander met rating 2355, maar heeft nu zwart.
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 272
Geregistreerd: wo 15 okt 2008, 00:12

Re: 14. Offene Internationale Bayerische Meisterschaft

Berichtdoor kreeft58 » di 02 nov 2010, 15:34

eagle schreef:
martien schreef:
kreeft58 schreef:
martien schreef:Pauwbase zit een week bij de buren te schaken. Om precies te zijn bij dit toernooi..
De eerste ronde heeft ie gewonnen. In de tweede staat een pittige pot tegen een 2200+ speler op het programma.
Eens kijken of ie een hotel heeft met hopelijk Wifi mogelijkheden, voor de dagelijkse verslaglegging :mrgreen:


Natuurlijk zou dat mooi zijn. Nog mooier zou zijn als Martijn ter plekke wat reclame kan maken voor het 5e Kreeft Consultancy BSV Schaaktoernooi op 27 november 2010!


Das 5te Krebs Beratung BSV Schach Turniere. Oefff!! Klinkt best wel! :lol:

De eerste tegenstander had een rating van 1196, daar zal hij toch niet veel moeite mee hebben gehad. Maar ik zie dat hij ook van de 2200-speler heeft gewonnen. Hulde! Hij zit in de 3e ronde al aan tafel 44 tegen een tegenstander met rating 2355, maar heeft nu zwart.


Volgens de ranglijst is het niet goed gegaan. Pauw staat nog op 2 punten!
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: 14. Offene Internationale Bayerische Meisterschaft

Berichtdoor eagle » wo 03 nov 2010, 00:55

Het gaat goed met Martijn. Hij heeft nu 3 uit 4 en krijgt met zwart een zeer sterke tegenstander (rating 2561). Dat is op het niveau van een GM. Deze heeft echter wat steken laten vallen en staat met slechts 2,5 uit 4 onder Martijn. Hup Pauw!
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 272
Geregistreerd: wo 15 okt 2008, 00:12

Re: 14. Offene Internationale Bayerische Meisterschaft

Berichtdoor Pauwbase » wo 03 nov 2010, 02:18

martien schreef:Lastig zoeken in die onoverzichtelijke ranglijst! Het wordt tijd dat er eens een verslag komt van de persoon in kwestie. :)

Het gaat niet echt verkeerd. De eerste ronde was nog best lastig, met zwart tegen een jongetje van 9 met een rating van 1196. Maar wel met een hoed op! Alsof ik tegen een mini Rini zat te spelen, en daarvoor reis je natuurlijk niet heel Duitsland door. Hij speelde snel en was ontzettend irritant. Constant aanstaren, naast je komen staan als je aan zet bent. Hij dacht zeker dat het professioneel was om je tegenstander te intimideren. Wat de partij ging worden interesseerde me niet meer, maar dat jongetje moest DOOD! Uiteindelijk leverde mijn drukstelling een pion op en het toreneindspel was na ruim 40 zetten eenvoudig gewonnen.

In de tweede ronde met wit tegen 2209. Alsof je tegen een Duitse Hotze zit te spelen en daarvoor reis je natuurlijk niet heel Duitsland door. Ik wist hem te tricken in de opening en we kwamen in een Siciliaan terecht waarbij we beiden de theorie niet goed van kenden. Het zag er even wat moeizaam uit toen ik O-O-O moest laten volgen door a3 en Kb1 om de boel bijelkaar te houden. Maar na twee minder zetten van hem (a6 en h5) bleek dat hij er niet van kon (wilde?) profiteren. De stelling daarna was in mijn voordeel: een fantastisch paard op d5, zwarte koning in het midden en een slechte pionnenstructuur. Ik heb ergens een winst gemist, weigerde een eindspel (toen hij dameruil aanbood en daarmee nog een dubbelpion op de koop toe nam - het geeft een idee van hoe slecht de zwarte stelling was) en kon het vervolgens met een schijndameoffer uitmaken. Dertig zetjes duurde het slechts.

Daarna met zwart tegen een Georgische met 2355 en een fraai decolleté. Ik had flink lopen pluggen en een nieuwtje voorbereid op zet 22 van een partij van haar uit 2004. Helaas rook ze onraad en speelde ze een Colle-systeem :-( Dat had Hotze ook een keer met succes tegen mij gespeeld en nu wist ik in ieder geval nog 11 zetten theorie op te lepelen. Om me vervolgens vol walging af te vragen wat zwart eigenlijk in deze stelling moet doen. Ik zag geen enkel plan en was bijzonder pessimistisch. Ineens kwam er een tactische wending in de stelling die ik gemist had, maar die goed voor mij bleek uit te pakken. Er ontstond een stelling waar ik duidelijk iets beter stond, maar ik durfde in aankomende tijdnood niet de meest actieve zetten te doen. De stelling was helemaal in evenwicht, maar opeens zag ik toch een vervelend paardeindspel opdoemen waarbij ik wat passief zou staan. Om dat te voorkomen ging ik aan de noodrem hangen met g5. Dat was een "horrible move" en het paardeindspel met abgh voor wit en abfh voor zwart was na ruim 60 zetten verloren voor mij. De remise lag voor het oprapen, maar ik liet het glippen :-(

In de vierde ronde met wit tegen de nummer 1 van Duitse meisjes onder 16, Hanna Marie Klek met 2169. Ook zij speelde niet haar gebruikelijke opening, maar koos voor een moderne verdediging. Ik kon me de theorie niet meer helemaal herinneren en daarmee was een interessant pionoffer geboren :-) Een tweede pionoffer nam ze niet aan en toen had ik wel wat compensatie. Een smerig trucje leverde mij een mooie aanvalsstelling op, nu alleen nog de winnende voortzetting vinden. Van de resterende 17 minuten op zet 22 gebruikte ik de helft om het winnende Td1 te vinden. De uitvoering was verder foutloos en opnieuw hing er op zet 30 een hand(je) boven het bord.

Morgen met zwart tegen iemand die maar 2,5 punt heeft, dus dat biedt weer mogelijkheden :lol:
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: 14. Offene Internationale Bayerische Meisterschaft

Berichtdoor eagle » wo 03 nov 2010, 11:27

Alsof je tegen een Duitse Hotze zit te spelen en daarvoor reis je natuurlijk niet heel Duitsland door.

Was ist Los mit ein Deutsche Hotze? :?: :shock:
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 272
Geregistreerd: wo 15 okt 2008, 00:12

Re: 14. Offene Internationale Bayerische Meisterschaft

Berichtdoor eagle » wo 03 nov 2010, 20:08

Mooie foto (nr 3) trouwens van Martijn op de site met de Georgische, ik begrijp het als hij wat afgeleid werd. Helaas lukt het niet om de foto van de site te plukken. :evil:
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 272
Geregistreerd: wo 15 okt 2008, 00:12

Re: 14. Offene Internationale Bayerische Meisterschaft

Berichtdoor Pauwbase » wo 03 nov 2010, 21:31

eagle schreef:Mooie foto (nr 3) trouwens van Martijn op de site met de Georgische, ik begrijp het als hij wat afgeleid werd. Helaas lukt het niet om de foto van de site te plukken. :evil:

Afbeelding
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: 14. Offene Internationale Bayerische Meisterschaft

Berichtdoor Pauwbase » wo 03 nov 2010, 21:38

eagle schreef:Het gaat goed met Martijn. Hij heeft nu 3 uit 4 en krijgt met zwart een zeer sterke tegenstander (rating 2561). Dat is op het niveau van een GM. Deze heeft echter wat steken laten vallen en staat met slechts 2,5 uit 4 onder Martijn. Hup Pauw!


Afbeelding
Slotstelling na 32...Te8!!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: 14. Offene Internationale Bayerische Meisterschaft

Berichtdoor eagle » do 04 nov 2010, 01:04

martien schreef:Mooie prestatie Martijn! Morgen weer een topper:
Afbeelding
Gelukkig is deze netjes gekleed! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Keurige partij met zwart van Martijn, de Najdorf, waarin een toren wordt geruild voor een loper. Hij staat nu al zo hoog dat de partijen zijn na te spelen. Ik denk niet dat hij vaak van tegenstanders van dit kaliber gewonnen heeft. Gelukkig is deze nieuwe dame iets minder sterk (ongeveer 2450). :)
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 272
Geregistreerd: wo 15 okt 2008, 00:12

Volgende

Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten

cron