Hoge School Zeeland

Hier verslag over toernooien.

Re: Hoge School Zeeland

Berichtdoor kreeft58 » wo 29 aug 2012, 14:30

Cyclist schreef:
kreeft58 schreef:
kreeft58 schreef:
kreeft58 schreef:
kreeft58 schreef:Harry Verhoef is sinds zaterdag actief in het HZ-toernooi in Zeeland. http://www.hztoernooi.nl/hz/

Hij had in de eerste de pech tegen grootmeester Ikonnikov te moeten aantreden. Dat ging niet goed. leuk wel dat de partij live was te volgen. In de tweede ronde was de Fransman Daniel Billo (1727) te sterk. Met wit won Harry vervolgens in de derde ronde van Dion de Graaf uit Spakenburg. rating: 1566. Vandaag, maandag, ontmoet Harry de ons welbekende Dick van der Klis uit Hoenderlo (1702. Overigens: Harry speelt onder zijn Fide-rating van 1911.


Harry heeft in de vierde helaas ook van Dick verloren. Hij staat nu op de 195e plaats. Gaat dus nog niet lekker!


In de vijfde ronde is gewonnen van Niels de Feyter (1508). Harry staat met 2 punten nu op de 155e plaats. Totaal aantal deelnemers: 248!


Harry heeft de smaak te pakken. Hij won in de zesde ronde van Rik Suurmond uit Hengelo (1780) en staat nu op 3 punten. Overigens doet de ons zeer bekende IM Sander van Eijk het prima. Nog ongeslagen en al 5 punten. Net onder de top!


Even een berichtje uit de bieb van Middelburg: verslag heb ik weinig aan toe te voegen. ik was als laatste reserve vrijdagavond alsnog toegevoegd aan de deelnemerslijst dus totaal onvoorbereid. na een slechte start was ik vooral tevreden over mijn winst van gisteren tegen een jeugdspeler van 18, die iets te optimistisch een kwal offerde voor een sterk uitziende koningsaanval. gelukkig wist ik de juiste verdediging te vinden en hield ik uiteindelijk een gewonnen eindspel over.
Vandaag niet omhoog geloot wat ik verwachtte, maar weer een redelijk jonkie met maar 1660 of zo, maar wel een TPR in de 1900, dus oppassen geblazen.
Ik heb wel wit, maar mijn Grand Prix is ontmanteld door Ikonnikov en gepubliceerd, dus ik moet wat anders verzinnen tegen de Siciliaan.
Dit is gelijk mijn laatste bijdrage uit de bieb, want je mag hier als gast maar 1x gratis internetten. Tijd voor mijn dagelijkse voorbereiding: op het terras in het zonnetje een paar Palmpjes wegtikken.
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Vorige

Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten

cron