Aeroflot

Hier verslag over toernooien.

Aeroflot

Berichtdoor Mark » ma 23 feb 2009, 12:01

Doen ook wat Nederlanders mee waaronder geloof ik ook wat streekgenoten maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrr...........

Zie hier op de site van Peter Doggers....

Zullen we d'r maar mee ophouden met het spelletje zo?
Mark
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 169
Geregistreerd: di 30 sep 2008, 13:14

Re: Aeroflot

Berichtdoor Pauwbase » ma 23 feb 2009, 13:17

Mark schreef:Doen ook wat Nederlanders mee waaronder geloof ik ook wat streekgenoten maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrr...........

Zie hier op de site van Peter Doggers....

Zullen we d'r maar mee ophouden met het spelletje zo?

Tja....paar dagen geleden beschuldigde Tivi zijn tegenstander in het Pfalz Open (dat Tivi zondag won) ook al van valsspelen. Dat deed hij voordat hij zijn partij moest spelen en hij vroeg de organisatoren om bord 1 niet rechtstreeks uit te zenden. Daar werd gehoor aan gegeven, alle partijen waren live te volgen op bord 1 na. Tivi won in 21 zetten met zwart, daarmee zijn claim onderstrepend (volgens hemzelf).

Die kwestie van The Shak, daar lijkt het nu toch wel erg sterk op dat hij zichzelf belachelijk heeft gemaakt. Vrijwel niemand gelooft dat er vals gespeeld is, gewoon een zeer zure reactie na een kansloze (en domme) nederlaag. Wel begrijpelijk trouwens dat je je ergert aan het opstaan van je tegenstander na iedere zet (om te roken blijkbaar), zeker als je stelling per zet slechter wordt. Ik spreek uit ervaring :lol:
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: Aeroflot

Berichtdoor htj » ma 02 maart 2009, 16:30

Ik heb de partij bekeken en de vele reacties bij Chessvibes.

Ik vind het gedrag van de roker (als roker zijnde) niet buitengewoon abnormaal evenals de partij. Tot Dd6 was kennelijk theorie. Als je voor Dd6 de stelling gaat analyseren kom je al snel tot Dd6. Eenmaal Dd6 gevonden is er 1 thema in de partij. Zo snel mogelijk ontwikkelen en het sterke paard op c4 indirect verdedigen.
Stel je bent een grootmeester die weet dat je in de gespeelde variant Dd6 als nieuwtje hebt met zeer goed spel. Logisch dat je dan A: meer gaat roken B: Blijft doorspelen ook al speel je tegen een op papier veel sterkere tegenstander.
htj
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 154
Geregistreerd: zo 02 nov 2008, 14:20


Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten

cron