OSBO snelschaken voor teams

Hier verslag over toernooien.

Re: OSBO snelschaken voor teams

Berichtdoor Mark » di 02 jun 2009, 11:02

Rini, zie ook je mail, Paulus heeft vrij genomen dus wat mij betreft en hem (heeft er zelfs veel zin in !) Als HTH en Ed het er mee eens zijn lijkt me dat een prima team toch?
Mark
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 169
Geregistreerd: di 30 sep 2008, 13:14

Re: OSBO snelschaken voor teams

Berichtdoor talktalk » wo 03 jun 2009, 22:27

Helemaal goed, ik zal er zijn de 13e
talktalk
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 342
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 11:02

Re: OSBO snelschaken voor teams

Berichtdoor kreeft58 » di 09 jun 2009, 14:57

Per mail aan allen toegezonden

Heren,

Aanvangstijd is zaterdag 11.00 uur. Graag aanwezig in de Commanderij om 10.45 uur.

De teams zijn aldus bevolkt:

Bennekom 1a
Hotze Tette
Mark,
Ed
Paul

Bennekom 1b
Martijn Pauw
Noël
Martin
Teunis

Bennekom 3
Harry
Rini
Teun
Cock

Groet,
Rini Kreeft
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: OSBO snelschaken voor teams

Berichtdoor Pauwbase » za 13 jun 2009, 19:23

kreeft58 schreef:Per mail aan allen toegezonden

Heren,

Aanvangstijd is zaterdag 11.00 uur. Graag aanwezig in de Commanderij om 10.45 uur.

De teams zijn aldus bevolkt:

Bennekom 1a
Hotze Tette
Mark,
Ed
Paul

Bennekom 1b
Martijn Pauw
Noël
Martin
Teunis

Bennekom 3
Harry
Rini
Teun
Cock

Groet,
Rini Kreeft

De uitslagen van vandaag:

Voorronde: Bennekom 1a - Bennekom 1b 4-4
Finale: Bennekom 1a - Bennekom 1b 1,5-2,5

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: OSBO snelschaken voor teams

Berichtdoor talktalk » za 13 jun 2009, 22:20

In eindstand - finalegroep - bsv 1a 4e; bsv 1b 6e,
Verschil moet er zijn!

Mijn finest moment had ik tegen esv
In een straal verloren eindspel van toren en loper tegen twee torens en veel
pionnen meer zei
Hotze voor de gein: sterke loper waarop mijn alleraardigste tegenstander lachte.
Vervolgens riep ik zal je eens laten zien hoe ik dit eindspel ga winnen
5 zetten later stond hij mat tot ongeloof van de toeschouwers
Wat kan snelschaken toch wreed zijn
talktalk
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 342
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 11:02

Re: OSBO snelschaken voor teams

Berichtdoor kreeft58 » ma 15 jun 2009, 17:02

talktalk schreef:In eindstand - finalegroep - bsv 1a 4e; bsv 1b 6e,
Verschil moet er zijn!

Mijn finest moment had ik tegen esv
In een straal verloren eindspel van toren en loper tegen twee torens en veel
pionnen meer zei
Hotze voor de gein: sterke loper waarop mijn alleraardigste tegenstander lachte.
Vervolgens riep ik zal je eens laten zien hoe ik dit eindspel ga winnen
5 zetten later stond hij mat tot ongeloof van de toeschouwers
Wat kan snelschaken toch wreed zijn


Zo is het naar de pers


Wageningen besluit zonnig dagje snelschaken met titel
BENNEKOM _ Toch wel trots stonden ze op een rij, de vier schakers van Wageningen. Het viertal, Sander van Eijk, Erik van den Dikkenberg, John Cornelisse en Bert Torn klopte in de finale ’de broeders’ van de Arnhemse Schaakvereniging nipt met 2,5-1,5. Wageningen scoorde daardoor één bordpunt meer en dus kreeg dat team de medailles omgehangen. Als bewijs dat zij als sterkste team snelschaakkampioen van de Oostelijke Schaakbond (OSBO) waren.

De Bennekomse Schaakvereniging tekende met de regionale schaakbond voor de organisatie van een nieuwe editie van het OSBO snelschaakkampioenschap voor teams. Achttien teams meldde zich zaterdagmorgen in denksportcentrum De Commanderij in Bennekom. De teams kwamen niet alleen uit alle geledingen van de competitie, die de OSBO jaarlijks organiseert. Ook de clubs die met teams in de landelijke KNSB competitie uitkomen waren present. Het dagje snelschaken is in dit geval ongeveer de afsluiting van het seizoen. Er werden negen voorronden afgewerkt, waarbij met wit en zwart tegen elkaar werd gespeeld. En daarna volgden nog vijf ronden in de finale.

Het dagje snelschaken draait bij de KNSB-teams meestal uit op een strijd tussen Wageningen en Arnhem. Zo ook deze keer. Wageningen 1 kwam in de eerste ronde tegen ASV 1 niet verder dan een felbevochten 4-4, maar stoomde vervolgens in drie ronden door naar negentien bordpunten. Verrassend werd de leider direct gevolgd door het tweede team van ASV. Van de clubs uit de promotieklasse was Bennekom 1a op dat moment nog niet in vorm. Bennekom 1b kon op een half bordpunt meer bogen en had zelfs een wedstrijd minder gespeeld. Ook verrassend was dat OSBO-kampioen Meppel achter bleef. Ede deed haar best, maar kwam pas later tot scoren. Overigens deed Wageningen 2 bij de KNSB-teams goed mee.

Het beeld van de tweestrijd zette zich ook na de pauze voort. Wageningen fronste na de achtste en voorlaatste ronde even de wenkbrauwen bij de 8-0 zege van ASV 1 op ASV 2. Het eerste team kwam daardoor op 51 bordpunten. Daar moest Wageningen maar zien aan te komen. Dat lukte nipt. Wageningen 2 sloot de voorronden met 38 punten als derde af. ASV 2 kwam niet verder dan 34,5 punten. Bij de promotieklassers liet Bennekom 1a zich uiteindelijk toch niet kennen. Zij scoorden 32,5 punten. Ede kwam tot 23 punten en moest Bennekom 1b met anderhalve punt voor laten gaan. In groep 2 kan niemand het talenten jeugdteam van De Toren uit Arnhem bijhouden. Zij leiden met 52,5 punten. Bennekom 3 doet aardig mee met 30,5 punten en Wageningen 3 eindigde op het mooie totaal van 40 punten.

De finale werd een nek-aan-nek race tussen Wageningen en Arnhem. Het zou vooral afhangen van de scores tegen ’de kleintjes’ van Bennekom. Beide teams van de thuisclub kwamen ook in groep A terecht. De favorieten stonden tot aan de laatste ronde gelijk. Beide teams stonden op 62 punten. Onder grote spanning zegevierde Wageningen eindelijk met 2,5-1,5 over ASV 1 en kon een klein feestje worden gevierd. Arnhem liet al meteen weten binnenkort tijdens de jaarlijkse massakamp revanche te zullen nemen. Wageningen 2 legde beslag op de derde plaats met 51,5 punten. Voor Bennekom 1a was samen met ASV2 de vierde plaatst weggelegd. Zij kregen nog een tik van Bennekom 1b. In de slotronde werd met 3-1 verloren. Bennekom 1a werd kampioen bij de promotieklassers.

De B-groep werd met 15 punten gewonnen door het jeugdteam van De Toren. Zij eindigde ruim voor Meppel. Ede werd met 7,5 punten vijfde en Wageningen 3 eindigde als laatste met zeven punten. Groep C werd een prooi van het vijfde team van De Toren. Zij scoorden 55,5 punten en bleven hun vierde team ruimschoots voor. Bennekom 3 eindigde als vierde met 40,5 punten en moest Tornado uit Druten na 21 partijen met een half punt voor laten gaan. Overigens werd de Edese Fide-schaakmeester Sander van Eijk, die uitkomt voor Wageningen, met 19,5 punten topscorer. Zijn plaatst- en clubgenoot behaalde 18,5 punten. En dat zijn sterke prestaties.
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Vorige

Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten

cron