Geslaagd rapid toernooi bij de Cirkel

Hier verslag over toernooien.

Geslaagd rapid toernooi bij de Cirkel

Berichtdoor MartinM » zo 17 jan 2016, 15:45

Een aanzienlijke Bennekomse delegatie bestaande uit Martijn Pauw, Noel Bovens, Martijn Bakker, Hans Gillet, Kees van Dijk, Harry Verhoef en ondergetekende was naar het 2e de Cirkel rapid toernooi getogen. Op zich al een prestatie gezien de voorspelde barre weersomstandigheden. Ok het was maar code geel, maar toch. Wim Thieme was er ook, maar die was er om een OSBO veteranenwedstrijd vooruit te spelen.

Eerst maar eens de algemene indrukken. Er waren wat minder deelnemers dan vorig jaar, maar dat had ook z'n voordelen. We speelden in de kleine zaal en dat maakte het geheel wat compacter, hetgeen mijns inziens de sfeer tijdens de rondes ten goede kwam. Alles was weer zeer goed georganiseerd, met de lunch als hoogtepuntje. Nu moet ik toegeven dat ik dat al snel heb als er een broodje kroket bijzit.

Dan nu het schaken. Het toernooi werd overtuigend gewonnen door Jan Pijkeren en hoewel hij tegen mij goed wegkwam was dat alleszins verdiend. Over de breedte is er een degelijke presentatie neergezet door de Bennekomse delegatie. Martijn B en ikzelf draaiden het hele toernooi in de top mee, alwaar ook Noel, Harry en Martijn P af en toe te vinden waren. Als we van onder naar boven de troepen langsgaan komen we eerst Hans Gillet tegen. In het begin liep Hans tevreden rond. Weliswaar nul punten, maar goed gespeeld. Uiteindelijk kwamen de punten ook en hoewel ik Hans er niet over gesproken heb, neem ik aan dat hij tevreden was met z'n drie punten. Wie zeker tevreden was, was Kees van Dijk die met 4 punten gewoon een goede prestatie neergezet heeft. Iets minder tevreden met 4 punten zal Noel Bovens geweest zijn. Er had her en der wat meer ingezeten. Zo kwam ik goed weg in de onderlinge partij. Hoewel ik goed spelend een kwaliteit en pion had weten te bemachtigen, wist Noel goed gebruik te maken van een iets minder plan van mijzelf. Hij bereikte zelfs een gewonnen stelling met een kwaliteit minder, maar zag een venijnig tussenzetje over het hoofd dat hem uiteindelijke de kop kostte. Martijn Pauw voerde met 1 uit 3 het Zwitsers gambiet iets te ver door. Uiteindelijk kwam Martijn wel weer boven drijven en haalde 4,5 punt. Echt tevreden zal hij over het toernooi echter niet zijn. Met Tata voor de boeg moet dit maar beschouwd worden als een slechte generale. Harry Verhoef was af en toe in de top terug te vinden en hoewel dan meestal van een clubgenoot verloren werd (geloof ik) wist hij ook op een mooie 4,5 punt uit te komen. Martijn Bakker was zoals gezegd de hele tijd op de bovenste borden te vinden, maar het was misschien toch het toernooi van net niet. Van Erik van den Dikkenberg werd net niet gewonnen en van Jan Pijkeren vrij kansloos verloren. Tegen talent Dominic van Dijk werd een heel wisselvallige partij, die net zo makkelijk gewonnen als verloren had kunnen worden, uiteindelijk remise. Ergens werd nog een halfje gemorst en met vijf punten en een gedeeld vierde plek toch nog een flesje wijn verdiend. Die vierde plek werd gedeeld met ondergetekende. Er had meer ingezeten. Tegen Noel wat geluk gehad, maar tegen Jan Pijkeren en Dominic van Dijk had ik met iets meer geluk en precisie 1 tot 1,5 punt meer kunnen halen. Ik begon met 3 uit 3 waaronder een strakke overwinning op Jef Verwoert. In de vierde ronde tegen medekoploper Jan Pijkeren stond ik lang onder druk, maar uitstekend verdedigen leverde een pion meer op in goede stelling. Maar ja, die tijd. 40 seconden en geen increment was te weinig van het goede en uiteindelijk ging ik toch kopje onder. Tegen Dominic van Dijk wist ik een hele batterij pionnen voor te komen, maar die wist ik ook weer allemaal weg te geven in een toreneindspel. De laatste ronde was de fut eruit en aangezien tegenstander Martijn P er ook niet zoveel zin meer in had werd er, na een halfslachtige poging er nog een partij van te maken, redelijk snel remise overeen gekomen. Een bierpakketje was uiteindelijk het resultaat van alle inspanningen.

Kortom een aangenaam dagje schaken in Ede.

Martin
Laatst bijgewerkt door MartinM op zo 17 jan 2016, 18:47, in totaal 1 keer bewerkt.
MartinM
BSV runner-up
BSV runner-up
 
Berichten: 95
Geregistreerd: ma 08 feb 2010, 20:38

Re: Geslaagd rapid toernooi bij de Cirkel

Berichtdoor MartinM » zo 17 jan 2016, 15:47

En hier de uitslag:

1 Jan Pijkeren – 6
2 Erik van den Dikkenberg – 5,5
3 Dominic van Dijk – 5,5
4 Martin Markering – 5
5 Martijn Bakker – 5
6 Jef Verwoert – 4,5
7 Harry Verhoef – 4,5
8 Thomas Slijper – 4,5
9 Martijn Pauw – 4,5
10 Benjamin ten Holte – 4,5
11 Herman van den Akker – 4
12 Anne Postma – 4
13 Noël Bovens – 4
14 Jan van Laar – 4
15 Hans van de Weteringh – 4
16 Albert Bootsman – 4
17 Kees van Dijk – 4
18 Johan de Lange – 3,5
19 Hein Bouwmeester – 3,5
20 Ruben de Vries – 3,5
21 Carel de Vries – 3,5
22 Reiding – 3
23 Tom Pronk – 3
24 Anton Spronk – 3
25 Geurt van Veenendaal – 3
26 Jan Hartsuiker – 3
27 Hans Gillet – 3
28 Alfred Gaasbeek – 2,5
29 Ben Verduijn – 2,5
30 Jef van Swieten – 2,5
31 Dick Wenning – 2
32 Tom Smit – 2
33 Tobias van der Werff – 2
34 Louis van der Vos – 2
35 Henk Miedema – 1
36 Warti Miedema – 0
MartinM
BSV runner-up
BSV runner-up
 
Berichten: 95
Geregistreerd: ma 08 feb 2010, 20:38

Re: Geslaagd rapid toernooi bij de Cirkel

Berichtdoor kreeft58 » zo 17 jan 2016, 18:00

Al staat er onder ''BSV Algemeen'' ook al een stukkie tekst met verwijzing website, hartstikke goed Martin M. Dankjewel!!
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: Geslaagd rapid toernooi bij de Cirkel

Berichtdoor MartinM » zo 17 jan 2016, 18:44

Die had ik even gemist....
MartinM
BSV runner-up
BSV runner-up
 
Berichten: 95
Geregistreerd: ma 08 feb 2010, 20:38


Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten

cron