schitterende partij !

Nieuwtjes, partijen uit de schaakwereld die je graag wil delen

schitterende partij !

Berichtdoor Mark » di 31 maart 2009, 12:37

Geen idee waar dit onder moet staan, ik doe dat beheer niet meer he.... ;)

Maar Briljante partij klik hier

Stellwagen- Anand. Bekijk met name ook de analyses ! Volgens mij speelt een van onze vogels deze variant wel eens....

Wat een pot !
Mark
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 169
Geregistreerd: di 30 sep 2008, 13:14

Re: schitterende partij !

Berichtdoor Pauwbase » di 31 maart 2009, 13:16

Mark schreef:Geen idee waar dit onder moet staan, ik doe dat beheer niet meer he.... ;)

Maar Briljante partij klik hier

Stellwagen- Anand. Bekijk met name ook de analyses ! Volgens mij speelt een van onze vogels deze variant wel eens....

Wat een pot !

Ja, dat is wel een hele fraaie! Moet er nog eens goed naar kijken ;-) Vrees dat het toch iets te moeilijk voor mij is :lol:
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: schitterende partij !

Berichtdoor Mark » wo 01 apr 2009, 09:56

martien schreef:
Geen idee waar dit onder moet staan


Heb even een nieuw draadje hiervoor gemaakt en je bericht erheen verplaatst Mark ;)


thx admin :D
Mark
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 169
Geregistreerd: di 30 sep 2008, 13:14

Re: schitterende partij !

Berichtdoor Mark » ma 29 jun 2009, 11:53

Nog zo'n uurtje te zien denk ik bij de live-games van de HSG open http://www.hsgopen.nl/?page=verslagen

Zie partij Reinderman-Strating. Vol fouten volgens mij, maar wat zul je een plezier hebben bij het uitspelen van zo'n stelling... Heerlijk
Mark
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 169
Geregistreerd: di 30 sep 2008, 13:14

Re: schitterende partij !

Berichtdoor Pauwbase » ma 29 jun 2009, 13:41

Mark schreef:Nog zo'n uurtje te zien denk ik bij de live-games van de HSG open http://www.hsgopen.nl/?page=verslagen

Zie partij Reinderman-Strating. Vol fouten volgens mij, maar wat zul je een plezier hebben bij het uitspelen van zo'n stelling... Heerlijk

Technische storing, geen livepartijen vandaag.

Wat een ongelofelijke baggersoftware is het toch van die DGT-jongens. Zo'n bedrijf mag van mij failliet, wat een minachting voor hun klanten. Dit is al jaren en jaren het geval, overal in de wereld lopen die livepartijen vast, tenzij je een expert bent op dat gebied met heel veel ervaring (Koos Stolk, clubje van De Pion) :x
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: schitterende partij !

Berichtdoor Mark » di 30 jun 2009, 12:00

Zie onderstaande quote van Chessvibes

The live game transmission experienced some problems during the first two rounds, but all games of at least the top 6 boards have been recovered and can be replayed below. Especially Reinderman-Strating is highly recommended! When his opponent offered his hand shortly before he got mated, the grandmaster asked him if he could please play on. Later Reinderman uploaded an image of the final position to Facebook

Partij staat daar wel :

http://www.chessvibes.com/reports/only- ... more-13101
Mark
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 169
Geregistreerd: di 30 sep 2008, 13:14

Re: schitterende partij !

Berichtdoor Osito » di 30 jun 2009, 13:14

Hilversum ligt redelijk op de route van Amersfoort(werk) naar Almere(huis) dus ben ik gisteren even 'live' gaan kijken. Altijd grappig om 4 Veenendaalse clubgenoten en 4 uit Almere te zien. Leuk ook dat Spoelman met 2 uit 2 aan bord 6 zat omdat per ongelijk een remise was genoteerd als uitslag in ronde 2. Dat is inmiddels hersteld maar de loting werd er niet voor aangepast. Dus staat hij nu als enige met 3 uit 3. Leek me overigens niet erg spannend aan de eerste borden. Giri hield Nikolic makkelijk op remise. Nijboer bood in iets mindere stelling remise aan tegen Hendriks. Reinderman bleef binnen de remise marges tegen Hasslinger. Op de borden ernaast maakten de heren grootmeesters gehakt van wat vrouwelijk schoon. L'Ami won ogenschijnlijk gemakkelijk van Vogel.

In de B-groep was spectaculairder. Een 1900-speler had prachtig afgewikkeld naar een winnend eindspel met 2 torens tegen een dame. Er zouden meerdere pionnen gaan sneuvelen. Na een klein foutje kon zijn tegenstander echter Dxg7 mat uitvoeren (met paard op f5). Erg mooi om te zien wat er dan gebeurt. Noem het een mix van frustratie/teleurstelling en zelfhaat. Toen zijn tegenstander opmerkte dat f6 een goede zet was geweest en dat er dan nog volop spel was geweest...tja toen was het helemaal gedaan met de zelfbeheersing. Immers na f6 had zijn tegenstander kunnen opgeven. Ook mooi was dat Kudinov geen naamplaatje naast zijn bord had staan. Ze gingen dat bordje even extra maken. Of Dimitri even wilde aangeven wat zijn rating was en voor welke club hij speelde. Wellicht dachten ze dat ze te maken hadden met een sneaky Russische IM die in de B-groep even het geld kwam ophalen. Maar ondertussen heeft hij wel 3 uit 3. Audry was minder blij. Na verlies tegen een op het oog niet erg talentvolle jeugdspeler moet hij het doen met 1 uit 3. Doen er nog Bennekommers mee ?
Osito
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 109
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 19:51

Re: schitterende partij !

Berichtdoor Mark » wo 08 jul 2009, 16:01

Leuk nieuws !

So how about some chess? I wasn't sure when the Spanish press was going to run it so I didn't tip it here first, but Kasparov is going to play a short exhibition match against none other than his great predecessor Anatoly Karpov in Valencia, Spain, September 21-24. The four rapid games and eight blitz games commemorate the 25th anniversary of their first world championship match.
Mark
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 169
Geregistreerd: di 30 sep 2008, 13:14


Keer terug naar Schaaknieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron