OSBO-onzin

Nieuwtjes, partijen uit de schaakwereld die je graag wil delen

Re: OSBO-onzin

Berichtdoor Pauwbase » za 14 nov 2009, 11:40

martien schreef:Sorry hoor, maar kan iemand mij die onzindiscussie op de OSBO-site uitleggen??
Rini??? Waar gaat dit over?

Ha, de bijdrage van Rini is daar al verwijderd (door hemzelf neem ik aan). Blijkbaar vond Rini de straf veel te zwaar en dat ben ik volledig met hem eens. Het is een van de meest debiele regels in het schaakspel, bij een SMS krijg je een nul (KNSB). Ja, ik weet dat de OSBO de eerste keer een waarschuwing geeft, maar geef die man bij de tweede keer een dubbele tijdstraf ofzo. We zijn allemaal amateurs en het kabaal dat je buiten zo'n piepje van een telefoon hoort om je heen, daar wordt NOOIT wat aan gedaan.

Kees Stap handelt natuurlijk correct volgens het reglement. Ik zou zelf nooit een overwinning claimen, al gaat de mobiel van mijn tegenstander 3x af. Maar goed, dan grijpt de wedstrijdleider zelf in, dus dat levert niets op.

De regel zou aangepast moeten worden OF geef alles en iedereen die lawaai maakt een waarschuwing en bij de 2e overtreding een nul.
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: OSBO-onzin

Berichtdoor kreeft58 » za 14 nov 2009, 15:28

Pauwbase schreef:
martien schreef:Sorry hoor, maar kan iemand mij die onzindiscussie op de OSBO-site uitleggen??
Rini??? Waar gaat dit over?

Ha, de bijdrage van Rini is daar al verwijderd (door hemzelf neem ik aan). Blijkbaar vond Rini de straf veel te zwaar en dat ben ik volledig met hem eens. Het is een van de meest debiele regels in het schaakspel, bij een SMS krijg je een nul (KNSB). Ja, ik weet dat de OSBO de eerste keer een waarschuwing geeft, maar geef die man bij de tweede keer een dubbele tijdstraf ofzo. We zijn allemaal amateurs en het kabaal dat je buiten zo'n piepje van een telefoon hoort om je heen, daar wordt NOOIT wat aan gedaan.

Kees Stap handelt natuurlijk correct volgens het reglement. Ik zou zelf nooit een overwinning claimen, al gaat de mobiel van mijn tegenstander 3x af. Maar goed, dan grijpt de wedstrijdleider zelf in, dus dat levert niets op.

De regel zou aangepast moeten worden OF geef alles en iedereen die lawaai maakt een waarschuwing en bij de 2e overtreding een nul.


Ik vond inderdaad de straf veel te zwaar én vooral ook dat zo'n bericht dan ook nog op de site van de OSBO staat. En wel zodanig dat het wereldnieuws lijkt. Waar hebben we het over!
Echter reageerde ik enigszins te fel en dat lokt dan weer een reactie uit. Dat soort berichten horen niet op de site en moeten inderdaad, zoals Sibbele ook aan gaf, via een forum.
Ik heb vanmorgen dus zelf het bericht verwijderd. Jammer alleen dat Huub zijn bericht laat staan!

En wat Martien betreft, logisch dat ie zo reageert. Echter, dan moet je als arbiter alle regels goed toepassen, ook die van het verzoorzaken van geluidsoverlast in de speelzaal!
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20


Keer terug naar Schaaknieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron