Zutphen2-BSV2

Alles op schaakgebied bij BSV

Zutphen2-BSV2

Berichtdoor webmaster » di 11 nov 2008, 03:46

De start was al slecht. Met moeite een team bij elkaar op maandag :roll: Door omstandigheden te laat weg. Een kwartier zoeken naar een hofje! :oops: en om kwart over acht gestart. Coulance van Zutphen. Zij zetten de klok pas kwart over 8 aan! Respect daarvoor. Maar vervolgens ging er heel veel mis!
Ton trapte simpel in een pionvork en kon tegen een zwakke speler nooit meer winnen. Eerste nul derhalve. Vervolgens duurde het lang voor er enig zicht was. Gary had lange tijd een plus. Noel vond dat ook, maar zijn stukken zaten op slot. Martijn vond dat ook maar nam te weinig tijd voor zijn stelling. Zoals gewoonlijk opende Rene goed. Cock derhalve opende "Buntiaans" en gooide alles naar voren in een Franse opening. Ondergetekende werd bij binnenkomst geconfronteerd met het feit dat hij tegen alle planningen in met zwart moest spelen. Invaller Noud Vromans pikte in een Morra gambiet een pionnetje.
Het duurde en duurde en richting 11 uur begon ik erin te geloven. Ton moest opgeven maar Noud speelde stoicijns op het pionnetje. Rene ging richting winst, dat gold ook voor Martijn. Bij Noel en Gary was het erg onoverzichtelijk. Martien creerde een prachtige drukstelling.
In het laatse uur heb ik een en ander gemist maar het ging goed mis! Cock, Noel en Rene gingen naar een nul. Gary wist uiteindelijk remise te behalen. Noud kon het pionnetje in tijdnood nar winst voeren en Martien wist het positionele plusje om te zetten in winst, tot zijn eigen verbazing.
Heb ik alle partijen gehad? geen idee, maar we hebben opnieuw verloren, en wel met 5,5-2,5. Dat heeft een voordeel; we hoeven ons geen zorgen meer om een kampioenschap te maken.
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Zutphen2-BSV2

Berichtdoor kreeft58 » di 11 nov 2008, 10:10

martien schreef:De start was al slecht. Met moeite een team bij elkaar op maandag :roll: Door omstandigheden te laat weg. Een kwartier zoeken naar een hofje! :oops: en om kwart over acht gestart. Coulance van Zutphen. Zij zetten de klok pas kwart over 8 aan! Respect daarvoor. Maar vervolgens ging er heel veel mis!
Ton trapte simpel in een pionvork en kon tegen een zwakke speler nooit meer winnen. Eerste nul derhalve. Vervolgens duurde het lang voor er enig zicht was. Gary had lange tijd een plus. Noel vond dat ook, maar zijn stukken zaten op slot. Martijn vond dat ook maar nam te weinig tijd voor zijn stelling. Zoals gewoonlijk opende Rene goed. Cock derhalve opende "Buntiaans" en gooide alles naar voren in een Franse opening. Ondergetekende werd bij binnenkomst geconfronteerd met het feit dat hij tegen alle planningen in met zwart moest spelen. Invaller Noud Vromans pikte in een Morra gambiet een pionnetje.
Het duurde en duurde en richting 11 uur begon ik erin te geloven. Ton moest opgeven maar Noud speelde stoicijns op het pionnetje. Rene ging richting winst, dat gold ook voor Martijn. Bij Noel en Gary was het erg onoverzichtelijk. Martien creerde een prachtige drukstelling.
In het laatse uur heb ik een en ander gemist maar het ging goed mis! Cock, Noel en Rene gingen naar een nul. Gary wist uiteindelijk remise te behalen. Noud kon het pionnetje in tijdnood nar winst voeren en Martien wist het positionele plusje om te zetten in winst, tot zijn eigen verbazing.
Heb ik alle partijen gehad? geen idee, maar we hebben opnieuw verloren, en wel met 5,5-2,5. Dat heeft een voordeel; we hoeven ons geen zorgen meer om een kampioenschap te maken.


Wat jammer heren!
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: Zutphen2-BSV2

Berichtdoor Koeke » di 11 nov 2008, 11:29

Martien, ben benieuwd naar jouw partij, want je stond geweldig.
Kun je die plaatsen?
Koeke
BSV clubschaker
BSV clubschaker
 
Berichten: 42
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 21:25

Re: Zutphen2-BSV2

Berichtdoor webmaster » di 11 nov 2008, 11:38

Koeke schreef:Martien, ben benieuwd naar jouw partij, want je stond geweldig.
Kun je die plaatsen?


We hebben er in de Commanderij na een sukkeldrafje over de A12 (het was me toch een noodweer!) nog naar gekeken. Vrijwel alles klopte in die partij. :lol: Ik kon er niet van slapen :oops: Vanavond meer ;)
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Zutphen2-BSV2

Berichtdoor webmaster » di 11 nov 2008, 11:54

martien schreef:
Koeke schreef:Martien, ben benieuwd naar jouw partij, want je stond geweldig.
Kun je die plaatsen?


We hebben er in de Commanderij na een sukkeldrafje over de A12 (het was me toch een noodweer!) nog naar gekeken. Vrijwel alles klopte in die partij. :lol: Ik kon er niet van slapen :oops: Vanavond meer ;)


Even snel door Rybka gerost. We zijn het helemaal eens met elkaar :mrgreen:
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Zutphen2-BSV2

Berichtdoor aesculaapje » di 18 nov 2008, 09:34

ook ik ben absoluut niet tevreden, de afwerking kan duidelijk beter. Ik moet gewoon langer in de denktank als ik een optisch gewonnen stelling heb, want dit heeft me nu al 1,5 punt gekost en het team mogelijk ook 1-2 matchpunten. Beterschap beloofd!
aesculaapje
BSV clubschaker
BSV clubschaker
 
Berichten: 33
Geregistreerd: wo 29 okt 2008, 11:00


Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten

cron