OKU (Open Kampioenschap Utrecht)

Hier verslag over toernooien.

Re: OKU (Open Kampioenschap Utrecht)

Berichtdoor Pauwbase » do 26 mei 2011, 01:07

martien schreef:
martien schreef:Zit er serieus aan te denken om me op te geven voor dit toernooi. Ook Martijn heeft interesse, wellicht Rene ook, dus wie gaat er nog meer mee?


Heb mezelf opgeven en bevestiging ontvangen. Vrijdag een bye. De rest speel ik. Kanonnenvoer in de B-groep :lol:
Wie volgt????????????????????

Ik ga vrijwel zeker ook mee doen. Zaterdagochtend een bye. De rest speel ik. Kannonenvoer in de A-groep.
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: OKU (Open Kampioenschap Utrecht)

Berichtdoor kreeft58 » zo 29 mei 2011, 02:43

martien schreef:
Pauwbase schreef:
martien schreef:
martien schreef:Zit er serieus aan te denken om me op te geven voor dit toernooi. Ook Martijn heeft interesse, wellicht Rene ook, dus wie gaat er nog meer mee?


Heb mezelf opgeven en bevestiging ontvangen. Vrijdag een bye. De rest speel ik. Kanonnenvoer in de B-groep :lol:
Wie volgt????????????????????

Ik ga vrijwel zeker ook mee doen. Zaterdagochtend een bye. De rest speel ik. Kannonenvoer in de A-groep.


De deelnemerslijst van het OKU wordt weinig geupdaat. Ik sta er nu op.
Benieuwd wanneer Pauwbase, Hofstra, Bakker, Struijk en of anderen volgen. Ik heb 3 plaatsen vrij in de auto! Kom op mensen! Met zn allen naar een toernooi! Dat zou toch mooi zijn! ;)


Dat zou mooi zijn? Waarom naar Utrecht? En waarom niet zo'n actie voor bijvoorbeeld deelname met z'n allen aan ASV Vierkampen?
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: OKU (Open Kampioenschap Utrecht)

Berichtdoor eagle » vr 03 jun 2011, 00:33

martien schreef:Gaat helaas toch niet door. Teveel in een te kort weekend gepland. :shock:

Hoe kan dat nou gebeuren? Je ging toch schaken! De rest is bijzaak.
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 272
Geregistreerd: wo 15 okt 2008, 00:12

Re: OKU (Open Kampioenschap Utrecht)

Berichtdoor eagle » zo 05 jun 2011, 22:55

martien schreef:Martijn zit in de live partijen tegen Cor van Dongen. Een pittige tegenstander! Ben benieuwd!

Martijn heeft goed gespeeld, alleen verloren van op papier ook duidelijk sterkere spelers. Sommige partijen waren live te volgen, o.a. de partij tegen Bart Piet Mulder (2224). Daar offerde hij om onduidelijke redenen een kwaliteit, misschien kan Martijn nog toelichten wat hij hier mee voorhad. Maar nogmaals, prima resultaat (tpr 2147). Nu nog clubkampioen worden. :D
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 272
Geregistreerd: wo 15 okt 2008, 00:12

Re: OKU (Open Kampioenschap Utrecht)

Berichtdoor Pauwbase » ma 06 jun 2011, 16:53

eagle schreef:
martien schreef:Martijn zit in de live partijen tegen Cor van Dongen. Een pittige tegenstander! Ben benieuwd!

Martijn heeft goed gespeeld, alleen verloren van op papier ook duidelijk sterkere spelers. Sommige partijen waren live te volgen, o.a. de partij tegen Bart Piet Mulder (2224). Daar offerde hij om onduidelijke redenen een kwaliteit, misschien kan Martijn nog toelichten wat hij hier mee voorhad. Maar nogmaals, prima resultaat (tpr 2147). Nu nog clubkampioen worden. :D

Het kwaloffer sloeg nergens op, was wanhoop. Mijn strategie van druk tegen f7 was mislukt en mijn stelling was niet best. Eerlijk gezegd vond ik de stelling zo goed als verloren en gewone zetjes doen zou tot een miserabele stelling leiden. Op iets als Tc4 leek me Dd5! erg sterk voor zwart. De centrale lijnen zijn voor zwart, de onderste rij is zwak, ik geef er geen cent meer voor.

Tegen die 2200 jongens kom ik echt tekort, vooral in de opening. Ik weet me alleen nog wat vage ideeën te herinneren, maar niet echt gefundeerd met een goed begrip van de stelling. Ik moet of de openingen beter kennen of iets spelen dat onbekend is. Die hoofdvarianten gaan nog wel tegen <2000, maar 2200 is een ander verhaal. Leerzaam.

Verder ben ik wel behoorlijk tevreden. Hard gewerkt, geen bye en alleen de remise duurde 3 uur, de andere partijen bijna altijd de volle 4 uur met beide spelers in tijdnood.
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52


Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten

cron