Muzikale opvoeding

Alles op schaakgebied bij BSV

Muzikale opvoeding

Berichtdoor webmaster » zo 21 nov 2010, 03:07

Die Talktalk kan een leuk potje schaken. Dat heeft ie gisteren weer bewezen. Op grond van de ratingontwikkeling begint er een spannende strijd tussen Hotze, Ed en Martijn te ontstaan bij BSV. ;)
Ed is ook een muziekliefhebber, en dat zijn er meer bij BSV. Ik ga hier maar eens met regelmaat wat tips erin gooien, want jongens er komt zoveel mooie muziek uit momenteel!
Als eerste: David Minasian, die naast composer en producer ook filmmaker is. Hij staat bekend met zijn jarenlange samenwerking met de progband Camel, iets wat in zijn muziek ook goed terug te horen is. Luister maar eens naar het bijzonder fraaie album: Random acts of Beauty...een juweeltje!!
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Muzikale opvoeding

Berichtdoor webmaster » zo 21 nov 2010, 22:43

Eno en Byrne

welke?

de nieuwe van Kings of Leon

Zeker mooi!

In de gitarist begin ik een moderne david gilmoure te herkennen.


Lijkt me vrij onmogelijk, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit :mrgreen:

Heb nog een tip voor je: Lunatic Soul 1 en 11 . Poolse zanger Mariusz Duda die erg sferische muziek maakt!
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Muzikale opvoeding

Berichtdoor webmaster » za 05 maart 2011, 19:10

De nieuwe Elbow Ed. Niet zo mooi als zijn voorganger, maar toch. Die zanger begint steeds meer op Peter Gabriel te lijken.
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Muzikale opvoeding

Berichtdoor webmaster » di 21 jun 2011, 23:59

Nieuwe tip: Against Reason van Credo. Engelse band die in 20 jaar slechts 3 albums heeft uitgebracht door meerdere omstandigheden. Als je van Sympho houdt is dit wel het neusje van de zalm!
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Muzikale opvoeding

Berichtdoor webmaster » vr 11 nov 2011, 01:22

Ed Airbag al beluisterd?
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Muzikale opvoeding

Berichtdoor webmaster » zo 13 nov 2011, 00:33

talktalk schreef:Klein stuk van identity uit 2009. Dat is een cd van hen? Interessant, ga verder luisteren.
Is die hoes van de cd ontworpen door James Mars (of zoiets)? Het lijkt verdacht veel op elpeehoezen van talktalk.
Heb jij iets van Tangerine Dream. Zo ja, kun je me wat aanbevelen?

Ik heb niets met Tom Waits. Hoorde toevallig een nummer van zijn laatste cd. Prachtig, meteen cd gekocht. Erg goed, vooral die stevige nummers waarbij je rechtervoet nog steviger het gaspedaal aanraakt. Dure hobby cd's kopen!


Identity is leuk maar all rights removed (nog geen maand uit) is vele malen beter. Gitaarspel doet zo denken aan David Gilmour!
Van die hoes weet ik niks.

En dan Tangerine Dream....pffff, die hebben meer dan 100 albums uitgebracht!!! Kenners raden The Virgin Years 1974-1978 aan. Daar kun je hier een recensie over lezen.
Zelf heb ik Tangents op mijn HD staan. Een review hierover vind je hier.
De muziek van TD is zo divers. Het beweegt zich tussen New Age, Ambient, Progressive. Je moet er van houden. Niet alle albums zijn even toegankelijk. Van te voren op het net wat luisterbeurten kunnen wel helpen.Het is vooral muziek die stemmingsgevoelig is.

Tom Waits ken ik maar heb er niks van.
Inderdaad en dure hobby. :mrgreen:
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Muzikale opvoeding

Berichtdoor webmaster » zo 13 nov 2011, 01:32

Nog even wat zoekwerk voor je verricht, o.a. op mijn harde schijf maar ook op internet. Bij Tangerine Dream zijn " Phaedra" en "Rubycon" twee klassiekers om mee te beginnen. Bedenk daarbij wel dat deze muziek uit 1974 stamt...
Ik las ergens dat deze muziek de grondslag is van de hedendaagse techno... :mrgreen: Kan me daar wel wat bij voorstellen. ;)
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Muzikale opvoeding

Berichtdoor webmaster » di 06 dec 2011, 00:38

Ed, we hadden het vanavond over Achtung Baby van U2. Ik bedoelde het eerste nummer: Zoo Station :mrgreen:
Nog gewonnen?
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Muzikale opvoeding

Berichtdoor webmaster » vr 16 dec 2011, 01:00

Even voor talktalk de volgende http://www.roarezine.nl/2009/12/23/elbow-bbc-concert-orchestra-the-seldom-seen-kid-live-at-abbey-road/
Kende je die al? Hij voegt wel wat toe aan het origineel!
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Muzikale opvoeding

Berichtdoor webmaster » vr 16 dec 2011, 18:19

Ed ik heb de cd zonder DVD, maar kan geen winkel vinden die hem nog compleet heeft. Heb jij hem gevonden?
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Volgende

Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten

cron