Top BSV met schrik vrij

Alles op schaakgebied bij BSV

Top BSV met schrik vrij

Berichtdoor talktalk » di 21 jan 2014, 03:01

Even leek de afwezige en in Wijk aan Zee vertoevende Martijn Pauw de grote winnaar te worden van de 15e ronde in de interne. Rene Bakker liet Hotze glippen. Hotze weigerde dameruil, en verkoos om de dame in de penning te zetten. Rene strafte dit niet af. In plaats van plus 4 holde zijn stelling achteruit. Hotze kon het afmaken door actief stukkenspel.
Ook Benno heeft volgens mij ergens in zekere zin verloren gestaan. Rene Modderkolk speelde het voorbeeldig. Met een sterke aanval op de koning in combinatie met het creëren van zwaktes in de pionnenstructuur van Benno zou Rene wel ergens groot voordeel over het hoofd hebben gezien. Benno kreeg kansen en die moet je hem niet geven. Fraai klaarde hij de klus.

Ik speelde tegen Martin Markering. Na een mindere openingszet van Martin moest hij in de verdediging. Onder gebruik van veel tijd leek Martin eruit te komen. Met nog een minuut op de klok gaf hij pardoes een pion weg, en nog een en toen een stuk. Meteen werden de handen geschud, Ed wint.

De gekste partij was Chris tegen Teunis. Chris pakte een pion in de opening mee en nam een aanval op zijn koning voor lief.
Ik weet niet hoe het afgelopen is. Ik dacht dat Chris in het verre middenspel beter misschien wel gewonnen stond.
talktalk
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 342
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 11:02

Re: Top BSV met schrik vrij

Berichtdoor Mescheriakov » di 21 jan 2014, 19:31

René speelde een prima partij, ik verzuimde om paard e5 te spelen en verloor
een paar tempi, hierdoor kreeg wit een prima stelling.


Afbeelding
Ik speelde hier Td8,(tc8 is echter beter)
Afbeelding

Afbeelding
Wit gaat met a4 in fout,zwart speelt Dc7, wit speelt a6
en nu volgt Tc3!
Als wit nu bc3: speelt zijn de kansen volgens Fritz ongeveer gelijk, René speelde
echter Th7 waarna zwart met Da5 wint.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Mescheriakov
BSV clubschaker
BSV clubschaker
 
Berichten: 40
Geregistreerd: do 12 sep 2013, 12:24

Re: Top BSV met schrik vrij

Berichtdoor Mescheriakov » wo 22 jan 2014, 18:42

Afbeelding

Het grappige is dat het na 40. bc3:,dc3: 41.Dd1,c2+ 42.Lc2:, Dc3! remise is. :D


Afbeelding
Avatar gebruiker
Mescheriakov
BSV clubschaker
BSV clubschaker
 
Berichten: 40
Geregistreerd: do 12 sep 2013, 12:24

Re: Top BSV met schrik vrij

Berichtdoor kreeft58 » do 23 jan 2014, 16:01

Zie ook elders op de website tekst met als kop: Bakker laat Hofstra glippen bij BSV Bennekom!
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20


Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten

cron