Interne Competitie 2013/2014

Alles op schaakgebied bij BSV

Re: Interne Competitie 2013/2014

Berichtdoor eagle » zo 08 sep 2013, 19:01

Pauwbase schreef:
eagle schreef:
Pauwbase schreef:
eagle schreef:
Pauwbase schreef:Hoe gaat de indeling voor ronde 2? Ik neem aan ook nog handmatig, maar wat is ongeveer het idee?

Verder lijkt het me dat er een foutje is gemaakt bij het indelen van de eerste ronde, door alle favorieten zwart te geven i.p.v. om en om. Dan kom je nu een beetje in de problemen bij de 2e ronde.

Ik zie geen probleem. Het gaf de witspelers in ieder geval enige compensatie
Ronde twee wordt nog besproken met Hans. Vermoedelijk toch iets dergelijks als ronde een.[/quo te]
Waarbij er dus een aantal mensen met 2x zwart moeten beginnen, da's toch minder fijn...
Maar ik hoor graag wat de bedoeling is. Met wit tegen Rini of met zwart tegen Hotze, da's best een aardig verschil :D

1. Het is onvermijdelijk dat er spelers zijn die twee keer achtereen dezelfde kleur krijgen. De computer doet daar ook niets aan, pas bij de derde keer wordt de tegenstander overgeslagen.
2. Ook nu had in de eerste ronde de helft van de spelers wit, en de andere helft zwart. 8-)
3. Het computersysteem zorgt er voor dat het uiteindelijk allemaal goed komt.
4. Zeker bij een handmatige indeling is het lastig om er voor te zorgen dat bij iedereen in de tweede ronde de kleur verwisselt.
Dus over de kleur die je in de volgende ronde krijgt durf ik geen uitspraak te doen.

Over die kleur hebben we het nog wel een keer, voor deze keer vergeef ik je. Maar hoe gaat de indeling voor ronde 2 dan? Alle 1 punters bijelkaar en dan 1 tegen (n/2)+1 op basis van rating, of maak je 2 groepen binnen de 1-punters? En dan de groep(en) halfjes?

Ik ben natuurlijk erg blij dat mij absolutie geschonken wordt.
Eerlijk gezegd wil ik geen elementen van het Zwitsers inbrengen. En dus weer ongeveer te werk gaan zoals in ronde 1. Vier gelijke groepen op basis van de ranglijst, 1 tegen 2 en 3 tegen 4. Waarbij de hoogste speler in groep 1 tegen de hoogste speler in groep 2 speelt. En dit alles om toch vooral maar te voorkomen dat een speler met lage rating eentje met een (te) hoge rating treft.
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 272
Geregistreerd: wo 15 okt 2008, 00:12

Re: Interne Competitie 2013/2014

Berichtdoor Pauwbase » ma 09 sep 2013, 00:45

eagle schreef:
Pauwbase schreef:
eagle schreef:
Pauwbase schreef:
eagle schreef:
Pauwbase schreef:Hoe gaat de indeling voor ronde 2? Ik neem aan ook nog handmatig, maar wat is ongeveer het idee?

Verder lijkt het me dat er een foutje is gemaakt bij het indelen van de eerste ronde, door alle favorieten zwart te geven i.p.v. om en om. Dan kom je nu een beetje in de problemen bij de 2e ronde.

Ik zie geen probleem. Het gaf de witspelers in ieder geval enige compensatie
Ronde twee wordt nog besproken met Hans. Vermoedelijk toch iets dergelijks als ronde een.[/quo te]
Waarbij er dus een aantal mensen met 2x zwart moeten beginnen, da's toch minder fijn...
Maar ik hoor graag wat de bedoeling is. Met wit tegen Rini of met zwart tegen Hotze, da's best een aardig verschil :D

1. Het is onvermijdelijk dat er spelers zijn die twee keer achtereen dezelfde kleur krijgen. De computer doet daar ook niets aan, pas bij de derde keer wordt de tegenstander overgeslagen.
2. Ook nu had in de eerste ronde de helft van de spelers wit, en de andere helft zwart. 8-)
3. Het computersysteem zorgt er voor dat het uiteindelijk allemaal goed komt.
4. Zeker bij een handmatige indeling is het lastig om er voor te zorgen dat bij iedereen in de tweede ronde de kleur verwisselt.
Dus over de kleur die je in de volgende ronde krijgt durf ik geen uitspraak te doen.

Over die kleur hebben we het nog wel een keer, voor deze keer vergeef ik je. Maar hoe gaat de indeling voor ronde 2 dan? Alle 1 punters bijelkaar en dan 1 tegen (n/2)+1 op basis van rating, of maak je 2 groepen binnen de 1-punters? En dan de groep(en) halfjes?

Ik ben natuurlijk erg blij dat mij absolutie geschonken wordt.
Eerlijk gezegd wil ik geen elementen van het Zwitsers inbrengen. En dus weer ongeveer te werk gaan zoals in ronde 1. Vier gelijke groepen op basis van de ranglijst, 1 tegen 2 en 3 tegen 4. Waarbij de hoogste speler in groep 1 tegen de hoogste speler in groep 2 speelt. En dit alles om toch vooral maar te voorkomen dat een speler met lage rating eentje met een (te) hoge rating treft.

OK, ik zal morgenmiddag eens gaan rekenen en al naar gelang de uitkomst de voorbereiding starten :D
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: Interne Competitie 2013/2014

Berichtdoor Pauwbase » wo 04 dec 2013, 13:40

Filmpje van Martin-Hotze naar de webmeester gestuurd.
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: Interne Competitie 2013/2014

Berichtdoor webmaster » do 05 dec 2013, 01:25

Pauwbase schreef:Filmpje van Martin-Hotze naar de webmeester gestuurd.


Ik zag het....heb het net binnengehaald :mrgreen:
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Interne Competitie 2013/2014

Berichtdoor Pauwbase » za 21 dec 2013, 15:36

Wanneer wordt er geloot voor de beker?

12 man door, 1 vrijgeloot = 13 spelers.

Voor de volgende ronde: 3 man vrij loten (waarbij niet degene mag zitten die in de eerste ronde ook al vrij had); 5 wedstrijden = laatste 8.

Normaal gesproken worden spelers in de 1e ronde vrij geloot, maar BSV heeft ervoor gekozen om dan een volledig bekerprogramma te draaien. Dat betekent dat het vrij loten doorgeschoven wordt naar de 2e ronde. Een oplossing om verliezers weer toe te laten heeft zoals bekend niet mijn voorkeur. En dan druk ik het nog heel voorzichtig uit.
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: Interne Competitie 2013/2014

Berichtdoor webmaster » di 18 feb 2014, 01:44

Vanavond een fraaie partij tegen Jaap van Donkelaar. Ik heb net Silicon Valley (= Houdini4 :mrgreen: ) laten kijken naar dat eindspel toren vrs toren en twee pionnen op g en h.
Tot mijn niet geringe verbazing geeft het mij met veel zetten gelijk. :lol: Er zijn kleine verbeteringen maar de computer vindt mijn plan ok.
Weltrusten!
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: Interne Competitie 2013/2014

Berichtdoor talktalk » di 18 feb 2014, 03:07

Net niet Hotze te grazen genomen. Kwam met dikke plus uit opening. Ipv Db6 is Dc7 al een verbetering. Mijn plan met Da5 schaak is toch oke. Alleen moet ik na ruil op d4 de zet e5 zien. Ik overweeg het wel maar was bang voor Dc4 schaak en dame uit de penning. Alleen na Kh8 is dat ook het enige schaakje, en sta ik gezond.
We keken nog ff na een offer op d4 met de toren. We dachten gewonnen voor zwart. Echter dit is toch goed voor wit. Na Dxd4 speelt zwart Td8, en wit Tc3!!! Moet je maar zien?
Al met al een zeer interessante partij.
talktalk
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 342
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 11:02

Re: Interne Competitie 2013/2014

Berichtdoor u-boot » wo 02 jul 2014, 07:01

Ik weet niet wie de uitslag Nugteren-Duijker heeft ingevuld?
Het moet wel andersom zijn
u-boot
BSV clubschaker
BSV clubschaker
 
Berichten: 43
Geregistreerd: vr 16 okt 2009, 20:56

Re: Interne Competitie 2013/2014

Berichtdoor kreeft58 » wo 02 jul 2014, 21:09

Is reeds gecorrigeerd Bert!
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Vorige

Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten

cron