BSV Bennekom 1 in halve finale OSBO Cup

Alles op schaakgebied bij BSV

BSV Bennekom 1 in halve finale OSBO Cup

Berichtdoor kreeft58 » wo 19 maart 2014, 11:23

Loting ronde 3
Bennekom 2 - ASV 4
UVS 2 / Nunspeet - Bennekom 1
Bennekom 3 - PSV DoDO 1
Elster Toren 1 - De Toren 3

De wedstrijden moeten formeel uiterlijk 19 april zijn gespeeld. Echter, vanwege Paasweekeinde is uitloop naar zaterdag 3 mei is toegestaan.
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: Loting OSBO Cup ronde 3

Berichtdoor Pauwbase » wo 26 maart 2014, 08:57

Meevaller. Nunspeet wint reglementair van UVS2. Met slechts twee 1700+ spelers kan Rini het hotel in Arnhem vast gaan boeken!
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: Loting OSBO Cup ronde 3

Berichtdoor talktalk » wo 26 maart 2014, 09:14

En meteen de plaatselijke Chinees!
talktalk
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 342
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 11:02

BSV Bennekom 1 in halve finale OSBO Cup

Berichtdoor kreeft58 » di 29 apr 2014, 02:29

BSV Bennekom 1 heeft met 3-1 gewonnen van Nunspeet. Het werd 2-0 via Hotze Tette Hofstra en Ed de Beule.. Benno van der Veen verloor, waarna Martijn Pauw op zijn soepele wijze voor 3-1 zorgde. Halve finale dus!

BSV Bennekom 2 heeft het ASV 4 erg lastig gemaakt. Het werd 0-1 omdat René Bakker als redelijk snel verloor van Pieter Verhoef. Gary Dinsbach won fraai van Ivo van der Gouw, waarna Chris van Oosterwijk (tegen Gerben Hendriks) en Jan Wouters (tegen Bent Schleipfenbauer)remise maakten. Vluggeren dus. Daarin was ASV 4 te sterk. 0-4! Jammer, maar toch goed gedaan BSV Bennekom 2!

BSV Bennekom 3 deed het dapper tegen PSVDoDo 1. Zo maakte Teun Alting het topper Ewoud 't Jong erg moeilijk. Hij verloor uiteindelijk, maar met ere. Kees van Dijk verloor (tegen Kevin van Brummelen) als eerste, maar had zeker kansen. Ook Rinus van der Molen moest uiteindelijk tegen Diederik van Donk het onderspit delven en tenslotte ook Gerhard Bakker (tegen Kasper Dokter). Dus 0-4.

Elster Toren verloor met 1,5-2,5 van De Toren Arnhem 3.

Halve finalisten dus: BSV Bennekom 1, De Toren Arnhem 3, PSVDoDo 1 en ASV 4. De finalewedstrijden worden gespeeld in Color Business Center Arnhem Lorentz (Grand Café) te Arnhem op zaterdag 31 mei 2014.
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: BSV Bennekom 1 in halve finale OSBO Cup

Berichtdoor Osito » di 29 apr 2014, 07:39

Gefeliciteerd mannen !!!! Op naar 31 mei.
Osito
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 109
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 19:51

Re: BSV Bennekom 1 in halve finale OSBO Cup

Berichtdoor webmaster » di 29 apr 2014, 13:11

Proficiat BSV1-ers. Van de beide andere wedstrijden een videoverslag
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: BSV Bennekom 1 in halve finale OSBO Cup

Berichtdoor talktalk » di 29 apr 2014, 19:28

Mooi filmpje webmaster. Wat opvalt tussen DoDO en BSV is het aantal brildragers. Alleen Ewoud niet maar ik zie hem ook nog wel eens met bril lopen. Is schaken slecht voor de ogen?

En wat stond Teun goed zeg!

Op de weg terug van onze overwinning bedachten we diverse krantenkoppen voor het bereiken van de finale.
Zoals:
"De Beule wijst BSV de weg"
"Hofstra wijst BSV de weg"
"Pauw stelt zege BSV veilig"
"Opstelling Kreeft geeft de doorslag in bekerduel"

Echter het beste zou zijn: "BSV 1 komt goed weg in Nunspeet".
Het was bijna vluggeren geworden. Maar goed, de einduitslag was toch 3 tegen 1 voor ons.

De dubbel is nog mogelijk!

Talk talk
talktalk
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 342
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 11:02

Re: BSV Bennekom 1 in halve finale OSBO Cup

Berichtdoor webmaster » di 29 apr 2014, 23:58

talktalk schreef:Mooi filmpje webmaster. Wat opvalt tussen DoDO en BSV is het aantal brildragers. Alleen Ewoud niet maar ik zie hem ook nog wel eens met bril lopen. Is schaken slecht voor de ogen?

En wat stond Teun goed zeg!

Op de weg terug van onze overwinning bedachten we diverse krantenkoppen voor het bereiken van de finale.
Zoals:
"De Beule wijst BSV de weg"
"Hofstra wijst BSV de weg"
"Pauw stelt zege BSV veilig"
"Opstelling Kreeft geeft de doorslag in bekerduel"

Echter het beste zou zijn: "BSV 1 komt goed weg in Nunspeet".
Het was bijna vluggeren geworden. Maar goed, de einduitslag was toch 3 tegen 1 voor ons.

De dubbel is nog mogelijk!

Talk talk


Haha goed opgelet jij en txs voor je compliment!
Die bril ligt naast het bord... :mrgreen:

BSV1 kan in de kruisfinales wraaknemen op PSV en ASV...dat moet wel lukken toch? ;)
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: BSV Bennekom 1 in halve finale OSBO Cup

Berichtdoor talktalk » wo 30 apr 2014, 02:11

Pauw, ik heb je slotstelling nog eens bekeken. En als ik het goed heb gereproduceerd doel ik op de stelling waarin je Tc7 speelt. Ik dacht al dat Lf1 beter was. Je valt zijn dame aan en die kan niet goed weg anders verliest hij de loper op e6 met schaak. Aldus resteert Tc4 met zodanig materiaalverlies voor zwart dat het plus 4 is.
Nog beter dan Lf1 is Le3!

Volgens mij ging het verder met Tc7, Txd4 en jij speelde Txd4. Als zwart dan Db6 speelt en jij Txe7 dan staat het plus 7 voor zwart.

Klopt dit?

Talk talk
talktalk
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 342
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 11:02

Re: BSV Bennekom 1 in halve finale OSBO Cup

Berichtdoor Pauwbase » wo 30 apr 2014, 13:25

talktalk schreef:Pauw, ik heb je slotstelling nog eens bekeken. En als ik het goed heb gereproduceerd doel ik op de stelling waarin je Tc7 speelt. Ik dacht al dat Lf1 beter was. Je valt zijn dame aan en die kan niet goed weg anders verliest hij de loper op e6 met schaak. Aldus resteert Tc4 met zodanig materiaalverlies voor zwart dat het plus 4 is.
Nog beter dan Lf1 is Le3!

Volgens mij ging het verder met Tc7, Txd4 en jij speelde Txd4. Als zwart dan Db6 speelt en jij Txe7 dan staat het plus 7 voor zwart.

Klopt dit?

Talk talk

Ik heb er nog niet naar kunnen/willen kijken. Maar zal dat binnenkort wel doen, is namelijk goed om e.e.a. te verwerken :D Het is duidelijk dat de vorm weggevlogen is, en op dit moment zou ik niet misstaan met een 50% score in de 3e klasse OSBO. Misschien verstandig om mij niet te laten spelen tegen Voorst, het schijnt namelijk dat ze daar wel mensen hebben met een 1700+ rating en daar is voor mij op dit moment geen kruid tegen gewassen :-(
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Volgende

Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten

cron