BSV kampioen OSBO en promoveert!!!!

Alles op schaakgebied bij BSV

Re: BSV kampioen OSBO en promoveert!!!!

Berichtdoor webmaster » zo 11 mei 2014, 01:17

Na zo'n enerverende avond verwacht je toch een verslag hier, en niet van de OSBO. Een kampioensverhaal...vol met anekdotes...sorry hoor! Enigszins teleurstellend! Maar wie weet komt er na een nacht vol feest nog een fijne sfeerreportage... :lol:
Gaan de helden a.s. maandag nog in het zonnetje worden gezet?
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: BSV kampioen OSBO en promoveert!!!!

Berichtdoor Koeke » zo 11 mei 2014, 02:08

Van harte gefeliciteerd!!!
Een top prestatie :D
Koeke
BSV clubschaker
BSV clubschaker
 
Berichten: 42
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 21:25

BSV kampioen OSBO en promoveert!!!!

Berichtdoor talktalk » zo 11 mei 2014, 02:19

Yes yes yes!!!

Eindelijk, we zijn kampioen en spelen volgend jaar in de landelijke competitie.
Toen ik 5 à 6 jaar geleden weer begon bij BSV was het me hier om te doen.
Na heel veel kilometers verder is het dan zover.

Dit jaar stond er een homogeen team. De komst van Benno en Mike gaf ons wind in de rug. Zelfs als Hotze eens een puntje liet liggen, raapten de anderen ze op. Dat is wel eens anders geweest, en ik denk bepalend voor het succes dit jaar.

6 keer winst, 3 keer gelijk en met weinig invallers mogen we terugkijken op een perfect seizoen.
Met als toegift het kampioenschap.

Eenvoudig ging het niet, ook al doet de uitslag van 7 tegen 1 op Voorst anders vermoeden.

Kreeft had gekozen voor een tactische opstelling door de hoogste rating houders op de onderste 4 borden te positioneren.
Gedurfd! Maar het pakte perfect uit. Al was er halverwege even twijfel. Martijn stond een pion achter, Hotze in the defence, Ed onduidelijk en Benno potremise.
Het waren de eerste 4 borden die BSV vleugels gaven.

Wim (bord 3) kwam prima uit de opening, won een pion, en speelde het eindspel onberispelijk. Met de zege op zak kan Wim terugkijken op zijn beste seizoen voor het eerste team. Volgende week wordt Wim 80 jaar en speelt zo meteen KNSB!

Mike (bord 1) beende zich een weg door door de vijandelijke stelling. Zijn tegenstander ging in de fout en toen was het gedaan.

Hetzelfde overkwam Noël (bord 2). Hij kwam beter uit de opening, wilde wat stukken ruilen hetgeen werd geweigerd. Zijn tegenstander speelde op de winst maar vergaloppeerde zich lelijk. Weer een overwinning van Noël met zwart.

Martijn (bord 5) bood remise aan in een inmiddels iets betere stelling voor hem. De handen werden ten teken van vrede geschud.
Hij gaf na een zet of 15 weinig meer voor zijn eigen kansen na een pion achterstand, maar Martijn speelde kranig door. Gaf een 2e pion voor spel, en
kon de materiaal achterstand gelijk trekken vanwege beter samenspel van stukken.
Knap!

Benno (bord 8) berustte in remise. In een pionnen-loper eindspel viel weinig eer meer te behalen.
Bovendien kwamen we zo op 4 bordpunten en dus minimaal een gelijkspel hetgeen genoeg was voor promotie.

De handen werden onderling al geschud maar zat er nog meer in?

Inmiddels weet u het antwoord. Yes.

Ed (bord 7) kwam goed uit de opening, maar het middenspel werd wat onduidelijk. Wie had nu de beste kansen?
Gelukkig de BSV-er. Zijn paarden waren beter dan de 2 lopers van zijn tegenstander. Ed kon zijn koning veilig houden, en ging met dame en toren in de aanval. Graaide wat pionnen weg en zegevierde nog voor de tijdcontrole.

Vervolgens konden we nog zeker een uur wachten op de volgende resultaten.

Hotze (bord 6) kwam dus wat defensief te staan. Maar hij ging er eens goed voor zitten en manoeuvreerde net zolang totdat er kansen kwamen. En die moet je Hotze niet geven. Met een mooie combinatie spatte de stelling van zijn tegenstander uit elkaar. Winst voor Hotze.

En toen was Martin (bord 4) nog bezig. Die zal wel een zet of 80 hebben gepeeld. Hij won een pion, maar dat was meer een pionnetje.
Toch kon hij na veel breiwerk zijn positie langzaam aan verder verbeteren met winst tot gevolg.
Als invaller heeft Martin een buitengewoon waardevolle bijdrage geleverd aan het succes van BSV.

Inmiddels was duidelijk dat SMB had gewonnen van Zwolle en vielen de Bennekommers elkaar in de armen. Een geëmotioneerde captain Rini Kreeft mocht de trofee met de grote oren in ontvangst nemen.

Hulde!

Waardig werd het seizoen afgesloten bij de plaatselijke Chinees in Bennekom.

We hebben er 10 jaar over gedaan om in de KNSB klasse te komen! Nu 10 jaar volhouden in de 3e klasse!

We hebben er zin in!

Time it's time TalkTalk
talktalk
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 342
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 11:02

Re: BSV kampioen OSBO en promoveert!!!!

Berichtdoor Mescheriakov » zo 11 mei 2014, 06:22

:D :D :D KAMPIOEN!!!! :D :P :D

Mooi verslag Ed, jij hebt ook als een tijger gespeeld dit jaar. :P
Mij is opgevallen dat jouw rij- en schaakstijl keurig synchroon lopen.
Mike en ik hebben met veel plezier gespeeld en we zien de KNSB-klasse natuurlijk
als een mooie uitdaging voor volgend seizoen.

Hulde ook aan Rini voor een prima planning en voorbereiding van alle matches. :D
Avatar gebruiker
Mescheriakov
BSV clubschaker
BSV clubschaker
 
Berichten: 40
Geregistreerd: do 12 sep 2013, 12:24

Re: BSV kampioen OSBO en promoveert!!!!

Berichtdoor Mark » zo 11 mei 2014, 10:53

Super mannen. Goed gedaan en ook hier een verheugd gezicht toen ik de sms-jes van Rini ontving!. Op naar de KNSb!
Mark
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 169
Geregistreerd: di 30 sep 2008, 13:14

Re: BSV kampioen OSBO en promoveert!!!!

Berichtdoor talktalk » zo 11 mei 2014, 10:54

Zwolsche WC eend, een prijs die ik in ontvangst mocht nemen voor gedeeld 1e plek beste individuele prestatie seizoen 13/14 in de promotieklasse, ligt nog achter in de auto.
Hoe leg je zoiets thuis uit zonder de indruk te wekken dat de hygiene beter kan.
Ik hou de eend nog lekker minimaal een week in de kofferbak voor "Calm before the storm"
talktalk
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 342
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 11:02

Re: BSV kampioen OSBO en promoveert!!!!

Berichtdoor kreeft58 » zo 11 mei 2014, 12:49

webmaster schreef:Na zo'n enerverende avond verwacht je toch een verslag hier, en niet van de OSBO. Een kampioensverhaal...vol met anekdotes...sorry hoor! Enigszins teleurstellend! Maar wie weet komt er na een nacht vol feest nog een fijne sfeerreportage... :lol:
Gaan de helden a.s. maandag nog in het zonnetje worden gezet?


Ben niet zo blij met je opmerking over een verslag. Enig begrip voor het echt dood moe zijn lijkt me beter op zijn plaats dan jouw kritiek! Want dood moe waren we. En dus heb ik gekozen voor een aangepast stuk tekst met als basis de tekst van de OSBO site!
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: BSV kampioen OSBO en promoveert!!!!

Berichtdoor webmaster » zo 11 mei 2014, 13:49

kreeft58 schreef:
webmaster schreef:Na zo'n enerverende avond verwacht je toch een verslag hier, en niet van de OSBO. Een kampioensverhaal...vol met anekdotes...sorry hoor! Enigszins teleurstellend! Maar wie weet komt er na een nacht vol feest nog een fijne sfeerreportage... :lol:
Gaan de helden a.s. maandag nog in het zonnetje worden gezet?


Ben niet zo blij met je opmerking over een verslag. Enig begrip voor het echt dood moe zijn lijkt me beter op zijn plaats dan jouw kritiek! Want dood moe waren we. En dus heb ik gekozen voor een aangepast stuk tekst met als basis de tekst van de OSBO site!


Trek het je niet aan. ;) Er zijn meer mensen die kunnen schrijven. Overigens heeft Ed het vannacht al weer ruimschoots goedgemaakt. :lol:
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: BSV kampioen OSBO en promoveert!!!!

Berichtdoor Pauwbase » zo 11 mei 2014, 14:50

talktalk schreef:Martijn (bord 5) bood remise aan in een inmiddels iets betere stelling voor hem. De handen werden ten teken van vrede geschud.
Hij gaf na een zet of 15 weinig meer voor zijn eigen kansen na een pion achterstand, maar Martijn speelde kranig door. Gaf een 2e pion voor spel, en
kon de materiaal achterstand gelijk trekken vanwege beter samenspel van stukken.
Knap!

Na mijn 10.f4?? staan er 18 partijen in de database: +0 =3 -15. Best wel knap dus dat ik nog remise heb kunnen houden :-) In de slotstelling staat het zelfs +1 voor mij en na zijn (niet uitgevoerde, maar wel geplande) 32. ..g5? zelfs +1,5.
Verder valt er weinig positiefs te melden over mijn partij, ik snak naar het einde van het seizoen. Wel mooi ongeslagen gebleven en met de laatste 3 ronden van vorig seizoen er bij sluit ik af met 9 uit de laatste 12. Laatste externe nederlaag was tegen ene Benno uit Veenendaal :D
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: BSV kampioen OSBO en promoveert!!!!

Berichtdoor Mescheriakov » zo 11 mei 2014, 15:01

Haha, dat was lang geleden, en gelukkig ben je daarna met
sprongen vooruitgegaan. :P
Avatar gebruiker
Mescheriakov
BSV clubschaker
BSV clubschaker
 
Berichten: 40
Geregistreerd: do 12 sep 2013, 12:24

VorigeVolgende

Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten

cron