BSV wint opnieuw de OSBO-cup en daarmee de DUBBEL!!

Alles op schaakgebied bij BSV

BSV wint opnieuw de OSBO-cup en daarmee de DUBBEL!!

Berichtdoor webmaster » za 31 mei 2014, 19:14

In Arnhem werd vandaag gestreden om de halve en de hele finale van de OSBO-cup. In de halve finale bond BSV De Toren3 met 3-1 aan de zegekar. De finale was tegen PSV-DoDo. In de reguliere partijen werd het 2-2 en dus moest er gevluggerd. Daarin behaalden de mannen van Bennekom een 3-1 overwinning en daarmee de cup!

Uitslagen, met dank aan ASV: (tussen haakjes het vluggeren)

PSV/Dodo - BSV Bennekom 2-2 (1-3)
1. (z) Kevin van Brummelen (1973) - Martin Markering (1930) 0-1 (1-0)
2. Olger van Dijk (1969) - Hotze Hofstra (2177) 0-1 (0-1)
3. Kasper Dokter (1763) - Ed de Beule (2013) 0-1 (0-1)
4. Robin van Ee (1886) - Benno van der Veen (2000) 1-0 (0-1)

Van harte gefeliciteerd en hopelijk later nog veel meer!

Zie ook de site van ASV
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: BSV wint opnieuw de OSBO-cup en daarmee de DUBBEL!!

Berichtdoor Osito » za 31 mei 2014, 20:15

Gefeliciteerd mannen !! Hoe waren de uitslagen in de finale (als ik reguliere partijen tel kom ik op 3-1 dus geen snelschaken :mrgreen: )
Osito
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 109
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 19:51

Re: BSV wint opnieuw de OSBO-cup en daarmee de DUBBEL!!

Berichtdoor Pauwbase » za 31 mei 2014, 23:05

Super gedaan mannen!! En wat ben ik blij dat ik niet mee hoefde te vluggeren :D
Zelf heb in de cup van Parijs ook twee keer gewonnen vandaag, jammer dat ik er niet bij kon zijn (maar het was een bewuste keuze natuurlijk ;))
En wat voor een seizoen heeft Ed! Fantastisch, de man is door niemand af te stoppen. En zijn partijtjes worden ook steeds korter :D
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: BSV wint opnieuw de OSBO-cup en daarmee de DUBBEL!!

Berichtdoor talktalk » zo 01 jun 2014, 00:18

Pauw gefeliciteerd met de overwinningen.
Telt dat nog mee voor KNSB rating? Ik heb namelijk vandaag mijn best gedaan om je bij te halen.
Was in topvorm.
Vooral de 2e partij met na 9 zetten gelijke stand volgens software, speelde ik h5 en begon voordeel zich af te tekenen.
Vooral Txh7 is een dreun van jewelste. Op zet 15 uit.
Mijn mooiste partij van het jaar.
talktalk
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 342
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 11:02

Re: BSV wint opnieuw de OSBO-cup en daarmee de DUBBEL!!

Berichtdoor talktalk » zo 01 jun 2014, 01:02

Wat een geweldig seizoen voor BSV Bennekom.
Na eerst het behalen van het kampioenschap van de OSBO met promotie naar de KNSB, werd zaterdag 31 mei ook nog de OSBO cup binnengehaald.
Het kan dit seizoen niet op voor de mannen van Rini Kreeft.

Vooraf werd gevreesd voor PSV Dodo die present was met een sterk team.
Gelukkig lootte assistent captain Ed de Beule gunstig met De Toren uit Arnhem.
Gemakkelijk ging het niet. Ondanks een goede start van Hotze en Ed - allebei winst- had het zomaar gelijk kunnen eindigen.
Niet zo zeer door de stand op het bord halverwege. Martin stond goed, en Benno zelfs beter. Alleen beiden werden in de tijdnood fase overspeeld. Martin met het prijsgeven van zijn loper, en Benno die kansen op beter zag verdampen, kwam in een lastig eindspel terecht. Even hield ik me hart vast toen Benno met zijn loper van de goede diagonaal afging. Als zijn tegenstander beter had opgelet dan had dit zomaar barrage opgeleverd. Benno herpakte zich en strafte de alles of niets poging van zijn tegenstander af.

Na een voedzame lunch mochten we aan de bak tegen PSV Dodo. Het team dat vers gedegradeerd uit de promotieklasse het seizoen nog een beetje glans wilde geven door te winnen van BSV Bennekom.
Het liep gelukkig anders af.

Hotze Tette Hofstra speelde voor zijn doen ingetogen en loerde op zijn kansen. Na her en der niet altijd de beste voortzettingen van Olger van Dijk, en gemiste kansen op gelijk spel, nam Hotze de macht over. In een dame eindspel met een licht stuk voor Hotze voor 2 pionnen, speelde Hotze eerst zijn koning veilig om vervolgens met een alles beslissende inval van de dame de vijandelijke linies open te breken. Genoeg voor winst.

Ed was al klaar. Hij overspeelde compleet zijn tegenspeler Kasper Dokter. Op zet 15 na diverse combinaties was het hard uit.

Helaas kon Benno van der Veen het niet bolwerken tegen Robin van Ee. Benno kwam wat gedrukt te staan vanuit de opening, en kwam dat niet echt te boven. Zeker niet toen zijn tegenstander zijn pijlen richtte op de koning van Benno.
En toen ging het hard.

Helaas had Martin Markering ook verloren. Tegen zijn sterke tegenstander Kevin van Brummelen kwam Martin goed uit de opening. Liet een kans liggen en kwam lastig te staan. Hij leek zich te bevrijden, maar in tijdnood ging het alsnog fout.

Barrage met snelschaakpartijen. Bij een gelijkspel was BSV Bennekom kampioen omdat we op bord 3 hadden gewonnen in de reguliere strijd (Correctie assistent door de teamcaptain: omdat we hadden verloren op bord 4 in de reguliere wedstrijd).

Het snelschaken ging voortvarend. Benno nam wraak en zette Robin mat.
Ed won een stuk en toen Kasper er nog een toren bij deed was het direct uit.
Ook Hotze stond beter. Rustig speelde hij het uit. Graaide wat materiaal mee onderweg toen Olger de ongelijke strijd opgaf.
Helaas kon Martin die andermaal goed stond, het niet bolwerken.
Winst in de barrage dus voor BSV Bennekom, en de cup met de kleine oren.

It's my life Talk Talk
talktalk
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 342
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 11:02

Re: BSV wint opnieuw de OSBO-cup en daarmee de DUBBEL!!

Berichtdoor webmaster » zo 01 jun 2014, 01:09

talktalk schreef:Wat een geweldig seizoen voor BSV Bennekom.
Na eerst het behalen van het kampioenschap van de OSBO met promotie naar de KNSB, werd zaterdag 31 mei ook nog de OSBO cup binnengehaald.
Het kan dit seizoen niet op voor de mannen van Rini Kreeft.

Vooraf werd gevreesd voor PSV Dodo die present was met een sterk team.
Gelukkig lootte assistent captain Ed de Beule gunstig met De Toren uit Arnhem.
Gemakkelijk ging het niet. Ondanks een goede start van Hotze en Ed - allebei winst- had het zomaar gelijk kunnen eindigen.
Niet zo zeer door de stand op het bord halverwege. Martin stond goed, en Benno zelfs beter. Alleen beiden werden in de tijdnood fase overspeeld. Martin met het prijsgeven van zijn loper, en Benno die kansen op beter zag verdampen, kwam in een lastig eindspel terecht. Even hield ik me hart vast toen Benno met zijn loper van de goede diagonaal afging. Als zijn tegenstander beter had opgelet dan had dit zomaar barrage opgeleverd. Benno herpakte zich en strafte de alles of niets poging van zijn tegenstander af.

Na een voedzame lunch mochten we aan de bak tegen PSV Dodo. Het team dat vers gedegradeerd uit de promotieklasse het seizoen nog een beetje glans wilde geven door te winnen van BSV Bennekom.
Het liep gelukkig anders af.

Hotze Tette Hofstra speelde voor zijn doen ingetogen en loerde op zijn kansen. Na her en der niet altijd de beste voortzettingen van Olger van Dijk, en gemiste kansen op gelijk spel, nam Hotze de macht over. In een dame eindspel met een licht stuk voor Hotze voor 2 pionnen, speelde Hotze eerst zijn koning veilig om vervolgens met een alles beslissende inval van de dame de vijandelijke linies open te breken. Genoeg voor winst.

Ed was al klaar. Hij overspeelde compleet zijn tegenspeler Kasper Dokter. Op zet 15 na diverse combinaties was het hard uit.

Helaas kon Benno van der Veen het niet bolwerken tegen Robin van Ee. Benno kwam wat gedrukt te staan vanuit de opening, en kwam dat niet echt te boven. Zeker niet toen zijn tegenstander zijn pijlen richtte op de koning van Benno.
En toen ging het hard.

Helaas had Martin Markering ook verloren. Tegen zijn sterke tegenstander Kevin van Brummelen kwam Martin goed uit de opening. Liet een kans liggen en kwam lastig te staan. Hij leek zich te bevrijden, maar in tijdnood ging het alsnog fout.

Barrage met snelschaakpartijen. Bij een gelijkspel was BSV Bennekom kampioen omdat we op bord 3 hadden gewonnen in de reguliere strijd. (Correctie assistent door de teamcaptain: omdat we hadden verloren op bord 4 in de reguliere wedstrijd).

Het snelschaken ging voortvarend. Benno nam wraak en zette Robin mat.
Ed won een stuk en toen Kasper er nog een toren bij deed was het direct uit.
Ook Hotze stond beter. Rustig speelde hij het uit. Graaide wat materiaal mee onderweg toen Olger de ongelijke strijd opgaf.
Helaas kon Martin die andermaal goed stond, het niet bolwerken.
Winst in de barrage dus voor BSV Bennekom, en de cup met de kleine oren.

It's my life Talk Talk


Nogmaals proficiat! Ik ben wel benieuwd of het eerder is voorgekomen dat een OSBOteam de dubbel heeft gehaald?
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: BSV wint opnieuw de OSBO-cup en daarmee de DUBBEL!!

Berichtdoor kreeft58 » zo 01 jun 2014, 02:41

kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: BSV wint opnieuw de OSBO-cup en daarmee de DUBBEL!!

Berichtdoor talktalk » zo 01 jun 2014, 10:39

Correctie teamcaptain door assistent.
Bord 4 valt af, ook al hadden we op bord 4 gewonnen of verloren, doorslaggevend is welk team heeft gewonnen aan bord 3.

Benno, ben nog benieuwd wie de weddenschap thuis gewonnen heeft van de voetbal clash Nederland tegen Ghana.
talktalk
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 342
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 11:02

Re: BSV wint opnieuw de OSBO-cup en daarmee de DUBBEL!!

Berichtdoor Mescheriakov » zo 01 jun 2014, 11:08

Uiteindelijk verdiend OSBO-cup kampioen geworden, Ed en Hotze speelden
als een tijger, Martin had wat pech en ik speelde 66 %, een klein zeventje. :D

De doorslag gaf de snelschaak-match tegen PSV-DODO, de maandenlange training
met onze voorzitter Noèl wierp nu zijn vruchten af. en ze gingen er ook hard af. :P

Tegen Ghana werd er goed gespeeld, veel kansen en weinig weggeven, de overwinning
leverde mij de hoofdprijs op van èèn pakje drum. :D
Avatar gebruiker
Mescheriakov
BSV clubschaker
BSV clubschaker
 
Berichten: 40
Geregistreerd: do 12 sep 2013, 12:24

Re: BSV wint opnieuw de OSBO-cup en daarmee de DUBBEL!!

Berichtdoor kreeft58 » zo 01 jun 2014, 11:35

talktalk schreef:Correctie teamcaptain door assistent.
Bord 4 valt af, ook al hadden we op bord 4 gewonnen of verloren, doorslaggevend is welk team heeft gewonnen aan bord 3.

Benno, ben nog benieuwd wie de weddenschap thuis gewonnen heeft van de voetbal class Nederland tegen Ghana.


Ik weet wel dat je die partij hebt gewonnen en op een super wijze. Komt straks op het net! Maar de regel is, dat het vierde bord afvalt bij 2-2. Enz, enz... Hadden we daar op bord 4 gewonnen, dan was ....: juist, PSVDoDo winnaar geweest. Daar kan ik zelfs niks aan doen!
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Volgende

Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten

cron