Tatachess 2015, de uitslagen

Hier verslag over toernooien.

Re: Tatachess 2015, de uitslagen

Berichtdoor eagle » zo 25 jan 2015, 23:45

Mooie score en tpr Martien! Maar je mag ook in klasse 6 blijven? Dat is ongetwijfeld prettiger. Bij Martijn blijkt toch dat een (te) hoge klasse niet lekker speelt. Tenzij je in een super vorm bent.
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 272
Geregistreerd: wo 15 okt 2008, 00:12

Re: Tatachess 2015, de uitslagen

Berichtdoor Pauwbase » ma 26 jan 2015, 16:58

eagle schreef:Mooie score en tpr Martien! Maar je mag ook in klasse 6 blijven? Dat is ongetwijfeld prettiger. Bij Martijn blijkt toch dat een (te) hoge klasse niet lekker speelt. Tenzij je in een super vorm bent.

Mijn advies: volgend jaar gebruik maken van je promotierecht en in groep 5 spelen! Martien zijn rating is/was te laag, dat vindt hij zelf tenminste :-) Maar je ziet ook dat hij lang een rating tussen de 1650 en 1700 heeft gehad. Zijn doel was om eens de 1700 aan te tikken. Dan moet je lekker in groep 5 spelen, zo groot is het niveauverschil echt niet. Bovendien is de speelstijl van Martien nogal saai eh....solide :-D Als je niet probeert te kijken hoe goed je bent, zul je het nooit weten! Bijkomend voordeel: ik hoef dan hopelijk niet elke ronde te horen hoelang hij nu al ongeslagen is bij TaTa :lol:

Morgen een korte terugblik op mijn eigen toernooi. Ik kan nu al zeggen dat ik, hoewel er meer dan genoeg baalmomenten waren, toch blij ben dat ik het gedaan heb. Het is echt leerzaam om dag in dag uit tegen sterke spelers te spelen, dan weet je waar je zelf nog te kort schiet. Daar heb je dan 2 jaar om aan te werken. Volgend jaar groep 3 weer winnen en dan de glorieuze comeback in groep 2, waarbij ik dan 4 punten zal halen.

Vanavond sla ik even over. Ik zie de aasgieren al die zich verlekkerd op de gewonde prooi willen storten, maar ik neem even een korte time-out en zie jullie volgende week weer.
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: Tatachess 2015, de uitslagen

Berichtdoor Pauwbase » wo 28 jan 2015, 00:59

Die terugblik houden jullie nog tegoed, wordt dit weekend. Het is complexe materie :lol:
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: Tatachess 2015, de uitslagen

Berichtdoor Pauwbase » wo 28 jan 2015, 02:02

webmaster schreef:Ik heb trouwens 2 mooie boeken gewonnen: Improve your chess pattern recognition, van Arthur van de Oudeweetering, en Sacrifice and initiative in Chess, van Ivan Sokolov.Als je wilt mag je ze wel eens lenen. :)

Die laatste heb ik vorig jaar al gewonnen :D
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: Tatachess 2015, de uitslagen

Berichtdoor kreeft58 » wo 28 jan 2015, 02:30

Hotze Tette heeft een leuk boek met partijen en analyses van de hand van Giri. Ik kon het vanwege de Engelse taal wat moeilijk lezen, dus heb ik het hem even ter hand gesteld. Het is zeer recent. Misschien kun je dat boek vragen en lezen Pauwbase. Weet zeker dat alles dan weer op de pootjes terecht komt, voor zover nodig ;)
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: Tatachess 2015, de uitslagen

Berichtdoor Pauwbase » ma 02 feb 2015, 02:45

webmaster schreef:
Pauwbase schreef:Die terugblik houden jullie nog tegoed, wordt dit weekend. Het is complexe materie :lol:


Het weekend is bijna voorbij! :lol:

I know..... Maar was nog niet echt aan analyse toegekomen. Maar wat in het vat zit.... Zojuist Houdini losgelaten op mijn partijen uit WaZ, we gaan het verhaal niet mooier maken dan het is ;-)

Wordt vervolgd dus.
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Vorige

Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten

cron