BSV Bennekom 4 kampioen 4e klasse A!!!

Alles op schaakgebied bij BSV

BSV Bennekom 4 kampioen 4e klasse A!!!

Berichtdoor webmaster » vr 10 apr 2015, 23:24

Vanavond is het 4e team van BSV kampioen geworden van de 4e klasse. Een prachtig resultaat voor dit leuke team! Er moest nog wel minimaal gewonnen worden van Dodewaard 2j, anders ging de titel naar ASV10.
Zelf viel ik in voor Ton Suuring die door omstandigheden niet kon spelen.
De start was mooi, omdat Dodewaard met 5 man kwam opdagen. Hierdoor haalde Rini op bord 1 een reglementair punt. De andere borden speelden geconcentreerd en vrijuit. Het moest vooral een leuke en ontspannen slotronde worden in Druten.
Geruime tijd viel er weinig te zeggen. Dodewaard beschikt over talentvolle jeugdspelers die waren geposteerd op de borden 2,3 en 4.
Joop kwam in zijn partij op 6 simpel een toren voor. Sjoerd speelde op 5 een wat mindere partij en kwam materiaal achter. Dick speelde op 4 geconcentreerd en nam geleidelijk het initiatief. Sake kreeg op 3 een gesloten en ingewikkelde stelling op het bord. Ondergetekende kreeg in een Reti-opening op 2 een gelijke stelling op het bord.
Sake kreeg een remiseaanbod wat hij na overleg mocht aannemen. Ikzelf loerde op wat kleine kansjes. Echter mijn tegenstander pareerde goed en kwam in een loopgravengevecht iets beter in de stelling. Op een bepaald moment ging hij zetten herhalen en bood me remise aan. Dit werd geparkeerd totdat duidelijk werd hoe het op de andere borden zou gaan.
Joop won uiteindelijk vrij simpel. Sjoerd had zijn avond niet en moest opgeven. De partij van Dick was dus cruciaal. Dick offerde een stuk voor veel pionnen en wist met zijn pionnen beslissend voordeel te behalen. Op dat moment accepteerde ik de remise. Snel hierna won Dick zijn partij waardoor de eindstand 4-2 werd en het kampioenschap behaald!
webmaster
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 904
Geregistreerd: wo 17 sep 2008, 12:11
Woonplaats: Bennekom

Re: BSV Bennekom 4 kampioen 4e klasse A!!!

Berichtdoor talktalk » za 11 apr 2015, 22:35

Proficiat!!
talktalk
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 342
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 11:02


Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten

cron