Hoofdmacht BSV Bennekom wint ook vierde wedstrijd!

Alles op schaakgebied bij BSV

Hoofdmacht BSV Bennekom wint ook vierde wedstrijd!

Berichtdoor Mark » za 12 dec 2015, 19:43

Heet van de naald:
Ook de vierde wedstrijd is gewonnen door BSV Bennekom 1 tegen Charlois Europoort 2.

In volgorde van uitgaan:
Teunis wint na een messcherpe opening. Aanval lijkt weg te ebben maar na een klein foutje vsn zn tegenstander was het het bekende mes door de boter. Winst
Als 2de martijn b. die naar mijn mening de partij vd dag speelde. Slotcombinatie liet tegenstander kansloos.
Meteen daarna combineerde martijn p. zn tegenstander weg na een grafopening (niet mijn woorden)
Helaas hield de puntenmachine even op met een (denk ik) vrij regelmatige nederlaag van martin
Hotze had natuurlijk weer iets onoverzichtelijks en speelde in tijdnood een zetje net te snel waardoor hij moest keepen voor remise. Dat lukte met actief spel en eeuwig schaak.
Benno kwam zwaar onder druk uit de opening. verdedigde nauwkeurig en bereikte een betere stelling die hij helaas weer weggaf . Ook hij moest met de rug tegen de muur verdedigen en ook hij slaagde erin om remise te maken. Matchpunt binnen!
De treurnis bij john was niet te beschrijven nadat hij in een moment van schaakblindheid de partij weggaf. John had namelijk net eem remisestelling bereikt na heel lang moeilijk gestaan te hebben. Alles hing dus weer eens af van Ed die al vanaf zet 6 in de touwen hing. de stelling was mega-lastig te beoordelen, laat staan om te spelen. Ben benieuwd wat de rekenmonsters zeggen... Uiteindelijk wist hij met legio patgrapjes het doel te bereiken en remise te maken met als gevolg dat we op dit moment nog steeds gedeeld koploper zijn!
Chapeau heren, de vechtlust was mooi om te zie, maar denk eens aan de tijdsindeling voortaan!
Laatst bijgewerkt door Mark op za 12 dec 2015, 22:41, in totaal 1 keer bewerkt.
Mark
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 169
Geregistreerd: di 30 sep 2008, 13:14

Re: Hoofdmacht bsv wint ook 4de wedstrijd!

Berichtdoor Mark » za 12 dec 2015, 19:50

gecorrigeerd:)
Laatst bijgewerkt door Mark op za 12 dec 2015, 22:42, in totaal 1 keer bewerkt.
Mark
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 169
Geregistreerd: di 30 sep 2008, 13:14

Re: Hoofdmacht bsv wint ook 4de wedstrijd!

Berichtdoor Dogfriend » za 12 dec 2015, 22:20

Ooooooohhhhhhhh!! Ik moest weg toen Ed nog bezig was en ik dacht echt dat het 4-4 zou worden. Fantastisch resultaat, jongens. Proficiat allemaal.

Kees.
Dogfriend
BSVnewbie
BSVnewbie
 
Berichten: 17
Geregistreerd: di 29 sep 2015, 00:27

Re: Hoofdmacht bsv wint ook 4de wedstrijd!

Berichtdoor talktalk » za 12 dec 2015, 23:26

Een overwinning op het sterke Charlois, en hoe.
Wij hebben gisteravond met een groot diner en de nodige drank voor de collega's mijn zakenpartner uitgezwaaid. Ik had daar vandaag last van door te starten met een houten hoofd. Op zet 6 in een normale stelling wist ik me de goede 7e zet niet meer te herinneren. Achteraf was die er wel en zou ik zelfs openingsvoordeel hebben bereikt. In plaats daarvan deed ik een lelijke verdedigingszet. Het grappige is dat stockfish ook dan nog gewoon gelijk spel geeft. Daarna voelde ik me niet op mijn gemak terwijl stockfish laat zien dat ik best goed speelde. Ik heb zelfs plus drie laten lopen. Toen had ik inmiddels drie koffie en twee gevulde koeken op, en voelde me steeds beter worden. Echter in een ongelofelijk ingewikkelde stand met verschil in materiaal deed ik een onnauwkeurig zetje. Als ik iets beter had gekeken en ik zag het eigenlijk al tijdens de partij had ik eerder mijn vrijpionnen in beweging moeten brengen. Dan sta ik plus 1 en remise was geen issue. Nu bracht ik de remise wel in gevaar. Echter met een briljant plan, al zeg ik het zelf, en inmiddels geheel wakker, creƫrde ik een dolle toren met remise tot gevolg.

Ik stel voor dat de volgende keer iemand anders de slotpartij speelt!

It's getting late in the evening Talk Talk
talktalk
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 342
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 11:02

Re: Hoofdmacht bsv wint ook 4de wedstrijd!

Berichtdoor Mark » za 12 dec 2015, 23:55

talktalk schreef:
Ik stel voor dat de volgende keer iemand anders de slotpartij speelt!



Waarom? Gaat toch goed zo? :D
Mark
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 169
Geregistreerd: di 30 sep 2008, 13:14

Re: Hoofdmacht BSV Bennekom wint ook vierde wedstrijd!

Berichtdoor kreeft58 » zo 13 dec 2015, 00:18

Ben het met de laatste schrijver eens!

Ben wel stukkie, stukkie. Ga nu naar bed!
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: Hoofdmacht BSV Bennekom wint ook vierde wedstrijd!

Berichtdoor Mescheriakov » zo 13 dec 2015, 13:09

Verslag van teamleider Lendert van den Ouden van Charlois Europoort op website van de Rotterdammers

Het tweede verliest in Bennekom

Half tien deze morgen gaat de wekker, toch maar even gezet ,want al om 12 uur moeten we in Bennekom zijn. Aangekomen in Bennekom is iedereen er al. Alleen Jelle ontbreekt nog, zou hij zich vergist hebben in het ongebruikelijke aanvangstijdstip? Nee, vlak na aanvang stapt hij het denksportcentrum binnen. Waarschijnlijk had zijn verlate aankomst te maken met die lange blonde haar die ik even later uit zijn trui trek... In ieder geval zijn spel lijdt er niet onder in tegendeel met zwart komt hij goed uit de opening.

De strijd brandt los in Arjen zijn partij. In een vreemde opening, waar zijn tegenstander niet meer kan rokeren en zijn pionnen structuur ietwat apart oogt, krijgt hij wel wat stukken tot ontwikkeling, daar in tegen zweeft Arjen zijn paard wat over het bord. De stelling trekt bij en lijkt wat normaler te worden tot dat wit de h-pion lanceert en een gevaarlijke aanval ontstaat op Arjen's koning. De complicaties blijken te groot en uiteindelijk moet Arjen zijn dame doneren, de partij duurt daarna niet lang meer 1-0 voor de thuisploeg.

John deze keer niet in tijdnood, maar zijn tegenstander juist in deze situatie. Gezien de weinige tijd die zijn tegenstander heeft besluit hij risico te nemen, maar dit werkt averechts en wordt direct snoeihard afgestraft 2-0.

Hans, lijkt me eerst iets minder te staan en dan weer wat beter, vervolgens slaat de vlam in de pan en zie ik Hans een toren winnen, echter is dit van korte duur en moet hij even later een stuk in leveren. In combinatie met de onveilige koningstoestand en wat pionnen achterstand wordt het 3-0.

Jelle heeft zijn tegenstander nog steeds van rokeren weten af te houden en als deze op pionnenjacht gaat op de damevleugel, slaat Jelle hard toe door het midden, dit levert een stuk en de partij 3-1.

En dan Matthieu op bord 1, ja het was weer genieten om hem te zien schaken tegenstander John Riksen, voor de oudgedienden onder u een bekende .Een voormalig Charlois clubkampioen en deel uitmakend van het Charlois team dat landskampioen werd in de jaren zeventig. Riksen werd door onze Matthieu helemaal weggespeeld. Matthieu had nog wat moeite het dame eindspel te verzilveren maar kreeg deze uiteindelijk toch op het droge 3-2. En toen werd het opeens spannend. Kees, Marcel en ondergetekende hadden alle drie een goede stelling. Kees was als eerste klaar, in een complexe stonewall achtige partij verdedigde zijn tegenstander inventief tegen. Hier kwam Kees al even inventief met een kwaliteits offer op de proppen. Helaas was het allemaal net niet voldoende en kon zijn tegenstander die in de competitie nog 100% stond met eeuwig schaak de remise haven bereiken.

Ondergetekende had een pion buit weten te maken in een toren eindspel, maar bij correct verdedigen van zwart moest dit niet meer dan remise zijn. Uiteraard werd er nog lang geprobeerd, maar uiteindelijk werd het dan toch remise.

Alle ogen waren nu gericht op Marcel die na een complexe partij met ongelijke materiaal verhoudingen in een winnend eindspel terecht was gekomen. P+L+pi voor Marcel tegen T van zijn tegenstander. Zijn tegenstander verdedigde uiterst hardnekkig en secuur in tijdnood. Net toen het leek of Marcel beslissend toe kon slaan , bleek er een soort van patdreiging in de stelling.

Eindstand nipt verlies 4,5-3,5.

Proficiat aan Bennekom die met deze overwinning aan de leiding blijft. Wij moeten echter vol aan de bak in het nieuwe jaar om erin te blijven. Te beginnen 9 januari tegen die andere stadgenoot RSR die het dit seizoen ook moeilijk heeft.
Avatar gebruiker
Mescheriakov
BSV clubschaker
BSV clubschaker
 
Berichten: 40
Geregistreerd: do 12 sep 2013, 12:24


Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten

cron