Wedstrijd tegen Koningswaal

Alles op schaakgebied bij BSV

Wedstrijd tegen Koningswaal

Berichtdoor kreeft58 » za 21 jan 2017, 05:21

We zijn gisteravond gedesillusioneerd uit Beuningen teruggekomen. We hadden een zware nederlaag geleden. Er werd gespeeld in een lagere school aan te kleine tafels, waarop geen plaats was voor je armen en ellebogen. De voorziening voor consumptie was beperkt en kinderspullen rondom. Kortom geen inspiratie opwekkende plek; althans voor mij en wellicht ook voor de teamgenoten.

Bij Harry ging het al binnen een uur mis; hij overzag een vork. Hans hield het langer vol, maar moest in een toreneindspel het hoofd buigen. Daarna volgde de remise van Teun en versloeg Teunis zijn tegenstander op een gedegen en fraaie wijze. Dat was het enige lichtpuntje. Ik belandde na een moeilijke strijd in een toreneindspel met twee pionnen minder en dat bleek niet te houden. In de drie overige partijen ging het redelijk goed, want objectief gezien stonden onze mensen er beter voor. Vooral René stond glad gewonnen (toren voor), maar door tijdnood aan beide zijden kwamen er fouten en werd hij prompt mat gezet. Zowel Chris als Cary zagen hun voordeel verdwijnen en moesten in remise berusten.
Jan Wouters

Onderstaand het verslag van Teunis Bunt

Het is niet gelukt, Rini, al hebben we veel kansen gehad.

1. Hans heeft geweldig gespeeld tegen Habibi. Hij gaf in de opening een pion, maar kreeg er veel spel voor. Habibi stond onder druk. Uiteindelijk kwam er een remiseachtig eindspel op het bord. Beide spelers een toren en drie pionnen. Hans deed het lang goed, maar uiteindelijk redde hij het niet. 0

2. Harry heeft geen moment in de partij gezeten. Hij stond al onder druk en overzag toen een truc, die hem een stuk kostte bij een slechte stelling. Zijn tegenstander overzag mat in één, maar een paar zetten later was het toch uit. 0

3. Ik had een tegenstander (Rudy Veenhoff) die veel tijd gebruikte. Ik kreeg de c- lijn in handen en had druk op de zevende rij. Toen alle stukken goed stonden, kon ik de koningsvleugel opengooien. De combinatie toren op de zevende rij en dame op de koningsvleugel gaf te veel druk. Mat. 1

4. Jan speelde een caro-kann. Zijn loper raakte ingesloten, maar Jan combineerde inventief. Dat leverde toch te weinig op. Uiteindelijk bleef hij zitten met een eindspel, waarin hij geen enkele kans had. 0

5. Chris speelde goed, had winstkansen, maar in de tijdnoodfase liep het toch nog remise. 1/2

6. Gary: zie Chris: 1/2 tegen Marcel Lever, geloof ik.

7. René Bakker speelde goed. Hij zette zijn tegenstander onder druk. Toen beide spelers in tijdnood waren gaf de tegenstander (Brandsma geloof ik) een toren weg, maar de stelling was lastig. René bleef gewonnen staan, maar liet zich verschalken door een vrijpion die met een aftrekschaakje vooruit ging. UIeindelijk was mat onvermijdelijk. Zonde. Hier hebben we een punt verspeeld. 0

8. Teun speelde een evenwichtige partij. Toen er tot remise besloten werd, was de partij nog steeds in evenwicht.

2,5 punt en dat is zeker anderhalve punt te weinig. Zonde.
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten

cron