Chessfestival Groningen

Hier verslag over toernooien.

Chessfestival Groningen

Berichtdoor Cyclist » ma 01 jan 2018, 22:29

Tussen kerst en oud & nieuw was ik weer te vinden in het hoge Noorden. Via Airbnb had ik een studentenkamer van €15 per nacht, dus de basiskosten waren laag. Dit werd dan weer gecompenseerd door de uitgaven in het schaakcafe, waar elke dag iets georganiseerd werd (snelschaak, hands & brains, strategoschaak, doorgeefschaak).
Ik speelde in de Compact B-groep een zeldzaam stabiel toernooi. Doordat er op FIDE werd ingedeeld in 4 groepen, kreeg ik 5 sterkere tegenstanders (2 x 1800+ en 3 x 1900+) waar ik me goed ik kon vastbijten.
3 partijen eindigden zonder veel problemen in remise. 1 tegenstander kon ik een lelijke dubbelpion op 1 vleugel bezorgen en mezelf daardoor een vrijpion creëren, wat genoeg was voor de winst.
De mooiste partij was met wit een Grand Prix Attack met een thematsch pionoffer op f5. De koningsaanval die er op volgde was door mijn tegenstander alleen te pareren door materiaal te geven. (dame tegen toren + paard) In de resterende zetten, snoepte ik nog een paar pionnen mee met de dame en was het punt binnen.
3 1/2 uit 5 dus en dat bleek genoeg te zijn voor een gedeelde 3e plek met z'n vieren, dus een klein prijsje waar ik niet op gerekend had, want ik was na mijn snelle laatste remise door naar een volgende afspraak.
Als klap op de vuurpijl kwam ik er thuis nog achter, dat ik met 0.01 verschil de hoogste W-We had en daarmee de ratingprijs had van €100.
Dat komt dan weer goed van pas om de boete te betalen die ik van 2 overijverige groningse dienders kreeg voor het fietsen zonder licht.
Cyclist
BSV runner-up
BSV runner-up
 
Berichten: 64
Geregistreerd: do 02 okt 2008, 12:54

Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten

cron