Rapidcompetitie 2008/2009

Alles op schaakgebied bij BSV

Rapidcompetitie 2008/2009

Berichtdoor Pauwbase » di 03 feb 2009, 22:04

Uit het verslag:

Hotze Tette Hofstra is in de Rapid-competitie bij de Bennekomse Schaakvereniging BSV minder op dreef dan vorig seizoen. De kampioen leidt na de achtste voorronde weliswaar de dans, maar heeft toch al twee punten verspeeld. Terwijl Hofstra vorig seizoen op hetzelfde tijdstip met een honderd procent score al was geplaatst voor de finale.

In de tweede cyclus, maandagvond gespeeld in De Commanderij, voegde Hofstra uit de vier partijen wel 3,5 punten toe aan zijn score.

Ja, de eerste ronde had iemand een KNSB-beker wedstrijd gepland. Geen wonder dat Hotze geen 100% meer heeft

Overigens neem ik aan dat ik gewoon 4 byes heb gekregen, aangezien iedereen 1 avond afwezig mag zijn. De eerste avond was ik er wel, maar moest ik extern spelen.
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: Rapidcompetitie 2008/2009

Berichtdoor htj » wo 04 feb 2009, 12:04

Van mijn 2 verliespunten is bij mij ook 1,5 punt verloren gegaan door extern spelen. Alleen Harry heeft een halfje van mij afgesnoept. Na mijn Xte mistlukte kwaloffer had Harry veel opgestoken van zijn vorige partij tegen Joop de Bruin. Harry dwong mij om stukken op slechte velden neer te zetten of af te ruilen of herhaling van zetten. (met een kwal meer die lafaard :) ;) )
htj
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 154
Geregistreerd: zo 02 nov 2008, 14:20

Re: Rapidcompetitie 2008/2009

Berichtdoor Cyclist » wo 04 feb 2009, 15:05

htj schreef:Van mijn 2 verliespunten is bij mij ook 1,5 punt verloren gegaan door extern spelen. Alleen Harry heeft een halfje van mij afgesnoept. Na mijn Xte mistlukte kwaloffer had Harry veel opgestoken van zijn vorige partij tegen Joop de Bruin. Harry dwong mij om stukken op slechte velden neer te zetten of af te ruilen of herhaling van zetten. (met een kwal meer die lafaard :) ;) )


Ach, des te meer getergd ben je a.s. zaterdag als je misschien tegen mij mag in de streekderby V'daal 2- Bennekom1.
Cyclist
BSV runner-up
BSV runner-up
 
Berichten: 64
Geregistreerd: do 02 okt 2008, 12:54

Re: Rapidcompetitie 2008/2009

Berichtdoor Osito » wo 04 feb 2009, 15:06

Cyclist schreef:
htj schreef:Van mijn 2 verliespunten is bij mij ook 1,5 punt verloren gegaan door extern spelen. Alleen Harry heeft een halfje van mij afgesnoept. Na mijn Xte mistlukte kwaloffer had Harry veel opgestoken van zijn vorige partij tegen Joop de Bruin. Harry dwong mij om stukken op slechte velden neer te zetten of af te ruilen of herhaling van zetten. (met een kwal meer die lafaard :) ;) )


Ach, des te meer getergd ben je a.s. zaterdag als je misschien tegen mij mag in de streekderby V'daal 2- Bennekom1.
Ja dat wordt een kraker.
Osito
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 109
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 19:51

Re: Rapidcompetitie 2008/2009

Berichtdoor kreeft58 » wo 04 feb 2009, 15:33

htj schreef:Van mijn 2 verliespunten is bij mij ook 1,5 punt verloren gegaan door extern spelen. Alleen Harry heeft een halfje van mij afgesnoept. Na mijn Xte mistlukte kwaloffer had Harry veel opgestoken van zijn vorige partij tegen Joop de Bruin. Harry dwong mij om stukken op slechte velden neer te zetten of af te ruilen of herhaling van zetten. (met een kwal meer die lafaard :) ;) )


Dat heb ik al gelezen, omdat ook onze competitieleider al zo'n soort commentaar meende te moeten geven bij het stuk. Tja, denk ik dan: even een keertje iets anders geschreven dan als maar positieve klanken en prompt reageert zelfs htj zelf :o
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: Rapidcompetitie 2008/2009

Berichtdoor Pauwbase » di 24 maart 2009, 23:37

Vandaag bij Karjakin-Carlsen, na 12...h6.

Afbeelding

Gisteravond al een betere versie gezien bij Bovens-Hofstra, die ook a6 en b6 nog gespeeld had. Beide partijen eindigden uiteraard in remise.

Alweer de tweede keer dat een BSV-partij bijna op hetzelfde moment gekopieerd wordt door een GM. Eerst mijn partij door Ulf en nu die van Hotze door Magnus. Genoeg gezegd :-(
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: Rapidcompetitie 2008/2009

Berichtdoor Koeke » do 26 maart 2009, 14:38

Ook Bakker moest aan de bak en haalde ondanks 5,5 punt als startpunt, bak(ker)zeil.
Na kansen tegen Hofstra, was een volle toren meer in eindspel tegen Thieme ook niet genoeg.
Winst op Bunt betekende dat alles in eigen hand lag, echter twee stukken voor op Struijk was wederom niet genoeg voor winstvoering. :evil:
Enige excuus is een zware week in de alpen. (iets minder alcohol is een optie :idea: )
De weerstand mag overigens volgende keer ook wel wat minder.....
Koeke
BSV clubschaker
BSV clubschaker
 
Berichten: 42
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 21:25

Re: Rapidcompetitie 2008/2009

Berichtdoor kreeft58 » do 26 maart 2009, 14:48

Koeke schreef:Ook Bakker moest aan de bak en haalde ondanks 5,5 punt als startpunt, bak(ker)zeil.
Na kansen tegen Hofstra, was een volle toren meer in eindspel tegen Thieme ook niet genoeg.
Winst op Bunt betekende dat alles in eigen hand lag, echter twee stukken voor op Struijk was wederom niet genoeg voor winstvoering. :evil:
Enige excuus is een zware week in de alpen. (iets minder alcohol is een optie :idea: )
De weerstand mag overigens volgende keer ook wel wat minder.....


Tja, ik zie nu pas dat ik je eigenlijk in het verslag wat heb laten ondersneeuwen c.q. heb ondergewaardeerd. Was bovendien wel leuk geweest om het volk te laten weten dat je je kansen in de sneeuw hebt verspeeld. En zoals je zelf zegt, omdat je ze daar rond die piste bruin hebt gebakken! Jammer van de gemiste kans :)
kreeft58
BSV nestor
 
Berichten: 1748
Geregistreerd: vr 19 sep 2008, 20:20

Re: Rapidcompetitie 2008/2009

Berichtdoor eagle » do 26 maart 2009, 16:35

kreeft58 schreef:
Koeke schreef:Ook Bakker moest aan de bak en haalde ondanks 5,5 punt als startpunt, bak(ker)zeil.
Na kansen tegen Hofstra, was een volle toren meer in eindspel tegen Thieme ook niet genoeg.
Winst op Bunt betekende dat alles in eigen hand lag, echter twee stukken voor op Struijk was wederom niet genoeg voor winstvoering. :evil:
Enige excuus is een zware week in de alpen. (iets minder alcohol is een optie :idea: )
De weerstand mag overigens volgende keer ook wel wat minder.....


Tja, ik zie nu pas dat ik je eigenlijk in het verslag wat heb laten ondersneeuwen c.q. heb ondergewaardeerd. Was bovendien wel leuk geweest om het volk te laten weten dat je je kansen in de sneeuw hebt verspeeld. En zoals je zelf zegt, omdat je ze daar rond die piste bruin hebt gebakken! Jammer van de gemiste kans :)

Voor de duidelijkheid: in de Caro-Kann met wit bewust een stuk geofferd tegen 2 pionnen voor aanval, daarna nog een stuk om de vaart er in te houden en de koning in het centrum. Rene moest min of meer een stuk teruggeven, waarna het een stuk voor was voor Rene tegen 2 of 3 pionnen. Daarna zag hij over het hoofd dat 2 torens en een verre pion voldoende waren om hem mat te zetten. :D
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 272
Geregistreerd: wo 15 okt 2008, 00:12

Re: Rapidcompetitie 2008/2009

Berichtdoor eagle » do 26 maart 2009, 16:43

Pauwbase schreef:Vandaag bij Karjakin-Carlsen, na 12...h6.

Afbeelding

Gisteravond al een betere versie gezien bij Bovens-Hofstra, die ook a6 en b6 nog gespeeld had. Beide partijen eindigden uiteraard in remise.

Alweer de tweede keer dat een BSV-partij bijna op hetzelfde moment gekopieerd wordt door een GM. Eerst mijn partij door Ulf en nu die van Hotze door Magnus. Genoeg gezegd :-(

Hoe moet ik mij dit voorstellen bij Hotze: 8 pionnen netjes naast elkaar op de 6e rij? Zo open je toch niet? :shock:
eagle
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 272
Geregistreerd: wo 15 okt 2008, 00:12

Volgende

Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten

cron