UVS 2 - Bennekom

Alles op schaakgebied bij BSV

Re: UVS 2 - Bennekom

Berichtdoor Mark » di 21 apr 2009, 09:53

Pauwbase schreef:
Mark schreef:Na een fraaie wandeling door Nijmegen waren de ingezetenen van de Hotze-mobiel (ikzelf, Good old Ton Suuring en onze kopman) meer genegen om op de vele terrassen plaats te nemen, maar vasbesloten werd toch doorgelopen. Voor de speelzaal van ASV vonden we het scheurijzer van vervangend teamcaptain Ed voor de deur terug.

Stevige wandeling! :lol:


ASV, UVS, what's in a name.... Overigens was ik nog vergeten dat Hotze op de terugwandeling dus een 'hoog-laag'-route nam. Bergje op, bergje af..... Ik vermoed dat Ton nu nog ligt bij te komen :lol:

Heb je overigens nog naar je partij (eindspel) gekeken Pauw mbv je electronische vrienden? Of kun je daar nog niet toe zetten :roll:
Mark
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 169
Geregistreerd: di 30 sep 2008, 13:14

Re: UVS 2 - Bennekom

Berichtdoor Osito » di 21 apr 2009, 13:11

Overigens is er nog een kans dat er 2 teams degraderen. Maar de kans dat Wageningen 2 erin blijft lijkt vrij groot. Er is ok nog een kans dat ZSG erin blijft. In dat geval denk ik dat de nummer 2 van de promotieklasse dus ook promoveert.
Osito
BSV kampioen
BSV kampioen
 
Berichten: 109
Geregistreerd: vr 26 sep 2008, 19:51

Re: UVS 2 - Bennekom

Berichtdoor NPC » di 21 apr 2009, 13:50

Osito schreef:Overigens is er nog een kans dat er 2 teams degraderen. Maar de kans dat Wageningen 2 erin blijft lijkt vrij groot. Er is ok nog een kans dat ZSG erin blijft. In dat geval denk ik dat de nummer 2 van de promotieklasse dus ook promoveert.


Zucht, kom er maar in Pauwbase!
NPC
BSVnewbie
BSVnewbie
 
Berichten: 12
Geregistreerd: do 19 maart 2009, 10:30

Re: UVS 2 - Bennekom

Berichtdoor Pauwbase » di 21 apr 2009, 19:26

NPC schreef:
Osito schreef:Overigens is er nog een kans dat er 2 teams degraderen. Maar de kans dat Wageningen 2 erin blijft lijkt vrij groot. Er is ok nog een kans dat ZSG erin blijft. In dat geval denk ik dat de nummer 2 van de promotieklasse dus ook promoveert.


Zucht, kom er maar in Pauwbase!

Als er niemand degradeert uit de KNSB, dan bestaat de promotieklasse volgend seizoen uit 10-1(Meppel kampioen)-2(SM3,Veenendaal gedegradeerd)+2 promovendi = 9 teams. Om aan te vullen vindt er versterkte promotie plaats, dus de beste nummer 2 uit de 1e klasse OSBO.

Maar wat nu als Veenendaal over een paar weken kampioen wordt in de 3e klasse KNSB? Dan is er dus wel een extra OSBO-plek nodig vanuit de PK om dat gat in de 3e klasse van de KNSB weer aan te vullen. Dat betekent dat de nummer 2 dit jaar ook promoveert, waardoor er nog meer versterkte promotie nodig is vanuit de eerste klasse. Om in alle lagere OSBO-klassen voldoende teams over te houden door het 'extra' doorstromen, vervalt de regel dat de onderste TWEE teams degraderen. Dat betekent dus dat BSV 2 alsnog behouden blijft voor de 2e klasse indien Veenendaal straks kampioen wordt!

Of heb ik het mis, NPC?
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Re: UVS 2 - Bennekom

Berichtdoor NPC » wo 22 apr 2009, 07:26

Ja, je hebt het dubbel mis.

Een eventuele promotie van Veenendaal heeft totaal geen invloed op de OSBO. Het is namelijk niet zo dat de OSBO een vast aantal plekken in de KNSB competitie heeft. Elk jaar degraderen er 16 teams vanuit de KNSB naar de 13 regionale bonden. Dit wordt weer opgevuld door de 13 kampioenen, plus de beste nummers twee uit de regionale bonden wiens promovendi een seizoen eerder het beste hebben gepresteerd.

Verder worden gaten in de OSBO klasses uitsluitend opgevuld door versterkte promotie. De onderste twee teams in promotie-, 1e en 2e klasse degraderen altijd. Evenzo de laagste teams in de 3e klasse. Wel kan er bij twee of meer KNSB degradanten versterkte degradatie zijn.
NPC
BSVnewbie
BSVnewbie
 
Berichten: 12
Geregistreerd: do 19 maart 2009, 10:30

Re: UVS 2 - Bennekom

Berichtdoor Pauwbase » wo 22 apr 2009, 08:34

NPC schreef:Ja, je hebt het dubbel mis.

Een eventuele promotie van Veenendaal heeft totaal geen invloed op de OSBO. Het is namelijk niet zo dat de OSBO een vast aantal plekken in de KNSB competitie heeft. Elk jaar degraderen er 16 teams vanuit de KNSB naar de 13 regionale bonden. Dit wordt weer opgevuld door de 13 kampioenen, plus de beste nummers twee uit de regionale bonden wiens promovendi een seizoen eerder het beste hebben gepresteerd.

Verder worden gaten in de OSBO klasses uitsluitend opgevuld door versterkte promotie. De onderste twee teams in promotie-, 1e en 2e klasse degraderen altijd. Evenzo de laagste teams in de 3e klasse. Wel kan er bij twee of meer KNSB degradanten versterkte degradatie zijn.

Jammer voor BSV2, ik was er toch heilig van overtuigd dat ik het goed had :lol:
Pauwbase
BSVmeester
BSVmeester
 
Berichten: 701
Geregistreerd: zo 21 sep 2008, 01:52

Vorige

Keer terug naar BSV Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten

cron